x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cât costă cea mai bună imagine de business

0
Autor: Luciana Cocoș 27 Feb 2020 - 12:18
Cât costă cea mai bună imagine de business
Vezi galeria foto


Piața de publicitate din România a evoluat spectaculos în ultimii ani, îmbogățindu-se treptat cu premii și trofee internaționale. Talentul românilor din acest domeniu este recunoscut, iar comunitățile creative reprezintă cheia proiectelor de succes. Azi, oamenii de afaceri sunt mult mai dispuși să investească în imaginea personală, ia asta impune riscuri dacă nu apelează la profesioniști pentru a-i susține.

 

Cătălin Rucăreanu (43 ani) este art director cu 25 de ani de experiență și fotograf axat pe fotografia portret în studio pentru persoane din domeniul business care investesc în brandul personal și care înțeleg că imaginea lor este la fel de importantă precum cea a produselor/serviciilor pe care le vând.  Absolvent al Facultății de Design din cadrul Universității de Arte Decorative și Design din București, Cătălin și-a început cariera la agenția D’Arcy în 1995. Acolo, spune el, a trăit “Epoca de Aur” a publicității din România. “Prin 1992, mentorul meu mi-a explicat care este diferența dintre artele plastice și design. Am ales dintr-o răsuflare designul și am înțeles atunci că toată viață voi avea motive să fiu curios. Este un domeniu care asimilează atât de multe alte domenii încât nici nu mai putem vorbi de pasiune ci de o stare de febrilitate continuă. Partea de comunicare prin imagine este o modalitate universală de a exprima algoritmul care stă la baza oricărui concept creativ. E acel “Hai să-ți desenez ca să înțelegi” sau “Hai să-ți arăt niște poze”. La bază sunt lucruri aparent simple, dar care, dacă sunt ilustrate corect, pot crea exact senzațiile și sentimentele pe care le dorești. În fotografie, se aplică aceleași principii. Studiezi, întrebi, cunoști, interacționezi, construiești, vizualizezi și la final execuți un concept, nu doar o fotografie”, mărturisește Cătălin Rucăreanu. Așa a pornit în aventura prin antreprenoriat. “Împreună cu alți colegi din D’Arcy și am creat Adviser, o agenție mică cu libertate mare. Din 2003, am experimentat creația pură la Cohn&Jansen pentru ca 2 ani mai târziu să mă reîntâlnesc cu o mare parte din Echipa D’Arcy la TBWA/Merlin.” În 2008 însă, alături de soția lui, Ana Rucăreanu Barbu, și cu încă un partener, a fondat ”Eleven”, ca alternativă pentru marile agenții de advertising, și care a devenit, în timp, o comunitate creativă în care profesioniștii pasionați lucrează cu tot sufletul pentru clienții conştienţi, la rândul lor, de importanța imaginii.

 

A riscat totul într-o zi

Decizia de a porni într-o altă direcție l-a determinat pe Cătălin Rucăreanu să facă cel mai mare pariu. „Prin 2006, încă lucram într-o agenție dintr-o rețea globală. Eram Art Director, soția mea era Client Service Director și am ajuns să lucrăm în echipa cu un copywriter cu care ne înțelegeam de minune. Făceam treaba bună împreună, chiar apreciată internațional, și mai aveam ceva în comun: cu toții eram pe final cu dorința și energia de a sta într-o agenție mare. Și, într-o bună zi, ne-am decis. Am riscat totul. Am ales să plecăm toți din agenție, să nu avem plase de siguranță, ca în acest fel să fim și mai dedicați noii direcții. Apoi a fost cam cum e cu toate poveștile astea romantice de tip start-up. Întâi am lucrat de acasă. Ne adunam cu sfințenie, dimineață de dimineață, la noi acasă. Lucrăm toți trei pe clienți mici, la început, iar apoi au apărut clienții mai mari și stabili. Cam după un an ne-am luat primul sediu, într-o vila pe la Unirii. Era mai mare sediul decât noi, dar asta ne-a ambiționat să creștem. Nu am crescut ca număr de oameni. Am crescut în termeni de servicii, originalitatea acestora și tipul clienților. Așa au apărut, pe lângă serviciile clasice de strategie și creație, cele de fotografie, concept și implementare de evenimente, design. Iar pe lângă clienții comerciali, au apărut ONG-urile și proiectele de tip non-profit pe care le-am susținut”, mai spune antreprenorul.

 

Publicitate cu sinceritate

 

Agenția s-a dezvoltat treptat, iar pe parcurs a atras alături profesioniști creativi din mai multe domenii. “Să aduni oamenii este foarte ușor, mai ales când vorbim de creativi. Ne adunăm firesc, pentru că ne leagă aceleași pasiuni. Mai greu este să structurezi această relație, să faci ceva să crească din ea. Așa că această comunitate s-a format ușor, dar s-a dezvoltat ceva mai greu. În mod firesc au început să graviteze în jurul nostru oameni care fac design (de toate felurile, de la design vestimentar până la design floral sau de eveniment), regizori, actori, arhitecți, bijutieri, galeristi, patiseri sau cofetari... Și ne era bine împreună, ne simțeam grozav, însă era clar că trebuie să structurăm cumva toată această energie în ceva care să producă valoare. Acela a fost momentul în care Eleven nu a mai însemnat trei seniori din advertising, ci s-a transformat într-o comunitate creativă în care toți la comun și fiecare în parte ne susținem. De exemplu - dacă Raluca Balint, artizanul nostru floral, are nevoie de un concept pentru comanda ei de flori pentru un eveniment, atunci suntem alături de ea cu creația, dezvoltarea și implementarea conceptului. Sau dacă noi avem de organizat un happening sau un workshop pentru un client, lucrăm cu Dan Vasile, regizor, trainer și coach. Iar dacă suntem în zona de eveniment, Beatrice Vornicu (prima clientă a Eleven) ne susține cu event design. De curând, am filmat un spot care ne este foarte drag cu fostul meu coechipier, copywriter de la D’Arcy, care are acum o casă de producție audio-video. Toate se leagă!”, adaugă Cătălin Rucăreanu. Sinceritatea, mai spune acesta, este însă esențială în advertising. “Dacă ești sincer cu tine, cu clientul sau consumatorul, atunci viața ta ca om de advertising devine mult mai ușoară și îți permite să ai o inima deschisă. Să înveți încontinuu, să citeșți, să priveșți, să experimentezi. Așa reușești să te apropii de măiestrie. Și clienții tăi trebuie să știe asta. Pentru că, la urmă urmei, ei beneficiază de măiestria ta. Am două exemple care îmi vin acum în minte care să susțină ipoteza de mai sus. Am cerut voie unui client să experimentăm un lucru pe care de abia îl învățam, iar acel proiect a devenit benchmark pentru orice alt proiect similar dezvoltăm pentru alți client. Al doilea este că primul nostru client este în continuare clientul nostru.”

 

Cred că cei dispuși să investească sunt cei mai curajoși. Dispuși să își asume riscuri, inclusiv de imagine personală - iar acestea sunt cele mai de temut riscuri, la nivel uman și social și e important să apeleze la profesioniști pentru a-i susține în această construcție. Facem comunicare cu drag, cu pasiune, dar și cu responsabilitate și sinceritate. Suntem într-o industrie în care e nevoie de așa ceva.

Cătălin Rucăreanu, co-fondator Eleven

 

Cred că toşi oamenii de afaceri conștientizează că e nevoie să prindă mai mult contur în față comunităților pe care le vizează în business și mulți fac pași înainte. Cred că cei dispuși să investească sunt cei mai curajoși. Dispuși să își asume riscuri, inclusiv de imagine personală - iar acestea sunt cele mai de temut riscuri, la nivel uman și social și e important să apeleze la profesioniști pentru a-i susține în această construcție.

Cătălin Rucăreanu, co-fondator Eleven

 

Cum investești corect în branding

 

Imaginea antreprenorului în business contează enorm, dar e nevoie însă, de mult curaj și o echipă potrivită care să o contureze cât mai eficient. “Situațiile sunt foarte diferite. Sunt oameni care se transformă organic în branduri personale. Sunt născuți să fie în față, să își asume poziții puternice, să relaționeze ușor cu publicuri mari. Sunt oameni pe care nici nu cred că e bine să îi influențezi, trebuie doar să-i prezinți corect, conform unei strategii care să îi ajute să își atingă obiectivele de notorietate sau imagine cât mai rapid și ușor cu putință. Apoi sunt oameni care au nevoie de ceva mai mult ajutor. Cătălin își amintește de începuturi și cum a reușit împreună cu echipa “Eleven” să optimizele bugetul unui client mic. “Un proiect pe care l-am făcut pentru un producător de saltele din Piteșți. Omul nu avea mulți bani de promovare și avea ca target să crească vânzările dintr-un retailer mare. Se gândea să facă radio, să facă outdoor, însă bugetul era restrictiv. Ne trebuia ceva de care să ne legăm, acel „insight” salvator. Vizitându-i fabrica, am observat că datele produsului erau scrise pe o foaie A4 printată alb-negru și aruncată în folia care proteja salteaua. Așa erau toate, inclusiv ale concurenței. În magazin, toate saltelele erau expuse pe verticală, ca niște cărți în bibliotecă. Practic, partea vizibilă era cea îngustă, din lateral. Și am zis: Hai să facem branding și etichetele cu datele tehnice pe lateral. Așa, clientul nu va trebui să tragă de saltea să vadă ce conține, ce dimensiune și preț are. Și am făcut, practic, un set de etichete laterale care au generat vânzări impresionante. Și au costat, ați ghicit... foarte puțin.”

 

Fotografia-portret de business

 

Înainte de toate, Cătălin Rucăreanu este art director cu misiunea de a face din prezența vizuală a brandurilor „cea mai bună versiune” a acestora. Iar fotografia de business este măiestria sa. “Fotografia, în general, a suferit schimbări majore de abordare în contextul evoluției tehnologice și, da, senzația este pentru mulți că e mai ușor să faci o fotografie bună cu ajutorul unor mijloace tehnice din ce în ce mai performante. Ca de obicei, răspunsul este nu. Așa cum un scriitor nu așteaptă de la pixul sau tastatura lui să-i scrie romanele, nici un fotograf care se respectă n-ar trebui să se aștepte să-i fie apreciate pozele doar pentru că are un aparat de ultima generație. În mod particular, la fotografia de business sunt convins că este absolut necesar să educăm beneficiarul să facă diferența între o fotografie, hai să nu-i spunem de duzină, dar normală, un face recognition cum îi spun eu, și o fotografie care chiar îi exprimă personalitatea și îi transmite mesajul. Asta presupune, bineînțeles, efortul unei interacțiuni cu acesta mai presus de ”am venit, m-ai fotografiat, am plecat”, nemaivorbind de toate celelalte must-uri, machiaj profesionist, hair-styling, stilist vestimentar etc.”, explică antreprenorul.

Dezvoltare cu fonduri nerambursabile

 

Decizia de a porni pe propriul drum al creativității a însemnat inițial investiție zero. “Însă imediat după ce am pornit treaba am aplicat pentru niște fonduri nerambursabile destinate dezvoltării companiilor din diverse domenii, printre care și cel de publicitate. Așa am obținut primii noștri bani, câteva zeci de mii de euro, pe care i-am investit în echipamente performante, licențe software (necesare dacă vrei să faci design și grafică pe bune) și soluții de scan/print. Multe dintre ele le mai avem și astăzi, pentru că au fost realmente o investiție deșteaptă. În 2018-2019 am ajuns la pragul de 100.000 euro ca cifra de afaceri. Estimăm că anul acesta vom fi peste această sumă”, mai spune Cătălin Rucăreanu. Comunitatea „Eleven” însumează acum 25 de profesioniști. “Eleven crește, din toate punctele de vedere. Crește ca și comunitate, crește ca oferta, crește ca portofoliu și va deveni din ce în ce mai relevant în industrie și în lumea de business pentru că este susținut de oameni dedicați să construiască. Văd Eleven ca pe un safe-heaven unde fiecare își poate dezvolta pasiunea, explora curiozitatea și să fie și răsplătit pentru asta.”

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi
UNSAR, reprezentant al companiilor de asigurări din România, vede falimentul City Insurance ca având un impact semnificativ în piaţa localtă de asigurări, dar consideră că piaţa va continua să funcţioneze, ia...

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)  a anunțat, vineri, că retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. ASF a constatat incapacitatea de plată a companiei de asigurări, a...

Transelectrica vrea să facă investiţii de 3,73 miliarde de lei până în 2025

Transelectrica vrea să facă investiţii de 3,73 miliarde de lei până în 2025
Transelectrica (TEL) are un plan de investiţii de 3,73 miliarde de lei până în anul 2025, în proiecte precum creşterea capacităţii de interconexiune cu ţările vecine, printr-un mix de finanţare,...

Plăți de circa 400 de milioane de lei pentru investiții realizate prin PNDL

Plăți de circa 400 de milioane de lei pentru investiții realizate prin PNDL
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a plătit vineri aproape 400 de milioane de lei pentru finalizarea a sute de lucrări de investiții realizate prin PNDL 1 și PNDL 2. Ministerul Dezvol...

Șomajul a fost de 5,1% în trimestrul II din 2020. Peste 62% din populația activă avea un loc de muncă

Șomajul a fost de 5,1% în trimestrul II din 2020. Peste 62% din populația activă avea un loc de muncă
Rata de ocupare a populaţiei în vârstă de muncă, între 15-64 ani, a fost de 62,4% în trimestrul al doilea al acestui an, cu 1,6% mai mare  față de perioada precedentă, arată datele INS. Circa...

Florin Cîțu vrea creșterea cu 8% a salariului minim înainte de sfârșitul anului

Florin Cîțu vrea creșterea cu 8% a salariului minim înainte de sfârșitul anului
Premierul Florin Cîțu vrea să propună patronatelor creșterea cu 8% a salariului minim înainte de sfârșitul anului.  "Discutăm acum. Vreau să fie aprobat cât mai repede, ca toate...

Ministerul de Finanţe a împrumutat de la bănci suma de 675 milioane lei

Ministerul de Finanţe a împrumutat de la bănci suma de 675 milioane lei
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2030 şi a împrumutat joi de la bănci suma de 675 milioane lei, cu 175 milioane lei peste nivelul programat, la o dobândă anuală de...

„Planul Butz”, stratagema care a modificat prin ricoșeu aspectul rasei umane

„Planul Butz”, stratagema care a modificat prin ricoșeu aspectul rasei umane
Galerie Foto În 1971, sondajele arătau că Richard Nixon avea să fie reales președinte în SUA. Războiul din Vietnam îi amenința popularitatea acasă, însă o chestiune la fel de importantă pentru alegători era creșterea...

De ce s-au scumpit gazele și energia, pe înțelesul politicienilor mirați

De ce s-au scumpit gazele și energia, pe înțelesul politicienilor mirați
Galerie Foto Cum era de așteptat, explozia prețurilor la energia electrică și gaze a luat prin surprindere Guvernul. În acest scandal, primul gând al premierului Cîțu a fost să lase ca lucrurile să se așeze de la sine,...

Analiză: BNR va începe o înăsprire treptată a politicii monetare

Analiză: BNR va începe o înăsprire treptată a politicii monetare
Criza COVID-19 a afectat semnificativ economia locală, care în 2020 a înregistrat o contracţie de minus 3,9%.  Cu toate că perioadele de supraîncălzire economică au provocat anumite îngrijorări,...

România, pe ultimul loc în UE la bugetul alocat de guvern pentru cercetare

România, pe ultimul loc în UE la bugetul alocat de guvern pentru cercetare
România a fost pe ultimul loc în clasamentul ţărilor membre ale Uniunii Europene după bugetul alocat de guvern pentru cercetare şi dezvoltare în 2020, conform datelor de la Eurostat, oficiul european de...

50% dintre angajaţi și-au căutat un nou loc de muncă în ultimele 12 luni

50% dintre angajaţi și-au căutat un nou loc de muncă în ultimele 12 luni
Aproximativ 50% dintre angajaţi au început să-ș caute un nou job, dar au renunţat la acesta cel puţin o dată în ultimele 12 luni, arată un studiu realizat de compania de recrutare GI România şi Dora Market...

Fondul Proprietatea dezaprobă schimbarea conducerii Salrom

Fondul Proprietatea dezaprobă schimbarea conducerii Salrom
Franklin Templeton International Services, în calitate de administrator de fond de investiții alternative și administrator unic al Fondului Proprietatea, își exprimă dezamăgirea față de schimbarea membrilor...

Klaus Iohannis a promulgat Legea consumatorului vulnerabil. Care sunt ajutoarele acordate de stat

Klaus Iohannis a promulgat Legea consumatorului vulnerabil. Care sunt ajutoarele acordate de stat
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat Legea privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie. Aceasta se va aplica dn 1 noiembrie 2021. Proiectul a fost aprobat...

UPDATE Fostul Combinat Chimic Făgăraș a fost demolat. Va fi construită o fabrică de peleți

UPDATE Fostul Combinat Chimic Făgăraș a fost demolat. Va fi construită o fabrică de peleți
O fabrică de peleți va fi construită în locul Combinatului Chimic de la Făgăraș. Clădirile acestuia au fost detonate controlat, miercuri, în cadrul unei acțiuni spectaculoase. Primarul orașului Făgăraș...
Serviciul de email marketing furnizat de