x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

6 ani de UE. Infrastructura, la Sfântu’ Așteaptă

0
Autor: IncomeMagazine 29 Dec 2012 - 08:15
6 ani de UE. Infrastructura, la Sfântu’ Așteaptă Intact Images


Unul din avantajele teoretice ale aderării româniei la ue este cel al accesului la fonduri în vederea îmbunătăţirii infrastructurii.

Spunem avantaje teoretice deoarece, în pofida asimilării know-how-ului birocratic european , ţara noastră a absorbit foarte puţin din generoasa ofertă venită dinspre Uniune. Astfel, România dispune de fonduri de coeziune europene pentru sectorul transporturilor în valoare de 4,6 miliarde de euro în perioada 2007-2013. Din păcate, tragerea banilor europeni a fost la un nivel redus, până în martie 2012 rata de absorbţie efectivă a fondurilor UE pentru transporturi fiind de numai 6%.

Acolo unde s-au cheltuit bani, efortul financiar a fost disproporţionat de mare comparativ cu efectele obţinute. Două exemple sunt relevante în acest sens: autostrada Transilvania şi reabilitarea căii ferate Bucureşti-Constanţa. Ultima a fost începută în 2006 şi a costat cu totul peste 900 milioane de euro. Ce a rezultat? Sumarul din mersul trenurilor este relevant pentru eficienţa cheltuirii banului public. În anul 2000, trenul Bucureşti-Constanţa parcurgea traseul între cele două oraşe în două ore şi 34 de minute, potrivit Mersului Trenurilor pe anul 2000. După reabilitarea în valoare de peste 900 milioane de euro, în 2012, cel mai rapid tren parcurge aceeaşi distanţă în două ore şi 35 de minute. Din cauza restricţiilor dictate de starea proastă a căilor ferate, vitezele de deplasare pe foarte multe porţiuni de cale ferată nu depăşesc astăzi 40 km/oră.

De remarcat că, în ultimii 6 ani, deşi au fost începute lucrări la o serie de linii importante - Bucureşti-Constanţa sau Bucureşti-Braşov -, viteza medie de deplasare pentru trenurile româneşti de pasageri este de 60 km/ oră (la trenurile de marfă este sub 40 km/h), jumătate faţă de viteza cu care rulau trenurile în 1989.

Citeste AICI intreaga analiza


Citeste si:

6 ani de UE. Adio preţuri mici la benzină, energie şi gaze
6 ani de UE. Doar visăm la salarii europene
6 ani de UE. Multe taxe, bani puțini
6 ani de UE. Sprijin și nu prea pentru agricultură
6 ani de UE. RETAILUL EUROPEAN, prea scump PENTRU ROMÂNI
Citeşte mai multe despre:   infrastructura

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Avioanele Boeing 737 MAX, implicate în două catastrofe aeriene, vor putea zbura din nou în Europa

Avioanele Boeing 737 MAX, implicate în două catastrofe aeriene, vor putea zbura din nou în Europa
Avioanele Boeing 737 MAX vor putea zbura din nou în Europa începând de săptămâna viitoare, la aproape doi ani de la imobilizarea lor la sol, ca urmare a două accidente care au dus la moartea a 346 de morți, a...

Riscurile pentru companiile românești în 2021. Ce state nu sunt afectate de pandemie

Riscurile pentru companiile românești în 2021. Ce state nu sunt afectate de pandemie
Principalele riscuri pentru firmele românești în acest an sunt pandemia de coronavirus, întreruperea activității și impredictibilitatea legislației în domeniu, arată studiul Allianz Risk Barometer...

87% dintre firme au decis creșterea salariului minim de la 1 ianuarie

87% dintre firme au decis creșterea salariului minim de la 1 ianuarie
87% dintre companiile private din România au decis creșterea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie  deși guvernul hotărâse majorarea lui d e la jumătatea acestei luni, arată un sondaj ERP (Enterp...

Ce investiții au preferat românii în 2020

Ce investiții au preferat românii în 2020
Anul trecut, românii au prefeerat să-și investească banii pe piețele financiare, în aur, energie și autovehicule electrice, potrivit unei analize a casei de brokeraj XTB. "Aurul, autoturismele electrice,...

European Food&Drink păşeşte în 2021 fără datorii la bugetele de stat. Contribuții achitate în ultimul an de peste 110 milioane de Euro

European Food&Drink păşeşte în 2021 fără datorii la bugetele de stat.  Contribuții achitate în ultimul an de peste 110 milioane de Euro
Galerie Foto Anul 2020 a fost o perioadă plină de provocări pentru economia românească şi a afectat toate sectoarele de activitate. Însă, cu toate că pandemia a pus la grea încercare mediul de business, companiile...

Declin sever al vânzărilor auto. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu peste 21% în 2020

Declin sever al vânzărilor auto. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu peste 21% în 2020
România a înregistrat un declin puternic al vânzărilor de autovehicule noi, cu 21,8% mai mic în 2020, față de anul anterior. Nici Europa nu stă mai bine, având o scădere de 24,3%, ajungând doar la 11,96...

Creșterea economică va fi mai lentă decât s-a estimat anul trecut

Creșterea economică va fi mai lentă decât s-a estimat anul trecut
Produsul Intern Brut (PIB) ar putea crește cu 4,3% în acest an, ajungând la 1.116 miliarde de lei. Estimarea este în scădere față de 4,5%, respectiv 1.135,3 miliarde de lei, cât era prevăzută toamna trecut...

Afacerile din comerț au înflorit

Afacerile din comerț au înflorit
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în termeni nominali, a crescut în primele 11 luni ale anului trecut, față de aceeași perioadă din 2019, cu...

OMV Petrom înfige două sonde în Marea Neagră

OMV Petrom înfige două sonde în Marea Neagră
OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est și cel mai mare contribuabil al statului român, a anunțat o nouă campanie de foraj offshore în perimetrul Istria din Marea Neagră. Investiţia...

Meseria momentului: consultant în informații pentru afaceri

Meseria momentului: consultant în informații pentru afaceri
Galerie Foto Experții în informații pentru afaceri sau competitive intelligence se găsesc rar, sunt scumpi, dar salvează sume mult mai mari de bani pe care le pierd companiile, mai ales în perioade de criză. Problemele pe...

Oferta Clujului, cu 30% mai scumpă decât cea a Bucureştiului

Oferta Clujului, cu 30% mai scumpă decât cea a Bucureştiului
Pandemia de coronavirus a afectat vizibil piața locuințelor. Prețurile solicitate de proprietari au crescut pe durata anului trecut, dar într-un ritm evident inferior celui din 2019. Dintre marile orașe, București...

Vești excelente pentru afaceriști: Ministerele Investițiilor și Finanțelor anunță deblocarea măsurilor pentru IMM

Vești excelente pentru afaceriști: Ministerele Investițiilor și Finanțelor anunță deblocarea măsurilor pentru IMM
Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene, și Claudiu Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, anunță deblocarea celor trei măsuri de finanțare pentru antreprenori,...

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. A ajuns la 1,59% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. A ajuns la 1,59% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 1,59% pe an, de la 1,78% pe an, nivelul din ședința precedentă, transmite Banca Naţională a României (BNR). În funcţie de acesta se calculează costul credi...

Nouă investiție OMV Petrom în Marea Neagră

Nouă investiție OMV Petrom în Marea Neagră
OMV Petrom demarează forajul offshore a celei de-a doua sonde în ape de mică adâncime din perimetrul Istria din Marea Neagră. Primele operațiuni au început la sfârșitul lunii decembrie 2020....

A dispărut miliardul pentru salvarea Turismului. Scandalul poate ajunge la DNA

A dispărut miliardul pentru salvarea Turismului. Scandalul poate ajunge la DNA
Galerie Foto După un an de pandemie, care a-nsemnat decăderea industriei ospitalității din România, patronii de hoteluri, restaurante, terase, cafenele și pensiuni așteaptă ajutorul de la stat, care nu mai vine. Din peste...
Serviciul de email marketing furnizat de