Americanii de la Bechtel cereau între 3 şi 7 euro pe mc doar pentru săparea terenului unde urmau să construiască Autostrada Transilvania. Preţurile apar în anexele din copia scanată a celui mai costisitor contract de infrastructură de după 1989, publicat de România Curată. Contractul cu Bechtel valora 2,24 miliarde de euro şi prevedea plata în patru rate a unui avans de 250 de milioane de euro. Numai pentru mobilizarea pe şantier, preţul era de 30 de milioane de euro.
Preţul pentru defrişarea terenului pe care Bechtel urma să construiască Autostrada Transilvania era de 4.100 de euro/hectar, iar săpăturile ulterioare la suprafaţă, în stratul vegetal, costau 3,43 euro/mc şi iar cele în adâncime, între 5,73 euro/mc şi 7,14 euro/mc. Americanii cereau bani şi pentru „dubla manipulare a materialului rezultat din săpături", respectiv 3,57 euro/mc, iar pentru "excavarea materialului de împrumut", preţul era de 5,65 euro/mc. În plus, se calcula şi transportul materialului, preţul fiind de 0,1 euro/tonă/kilometru. De asemenea, procurarea stratului de nisip costa 25 euro/mc, după care răspândirea şi tasarea umpluturii mai făcea încă 0,91 euro/mc. Apoi, fundaţia de balast costa 15,3 euro/mc, stratul de bază mixtură asfaltică – 40,69 euro/tonă, stratul de binder – 42,53 euro/tonă, în timp ce stratul de uzură – 68,64 euro/tonă. Într-o altă anexă, se arată că, pe lângă preţurile unitare şi ca parte a preţului Contractului, constructorul va fi plătit şi pentru pregătirea şi finalizarea lucrărilor de proiectare a autostrăzii. "Antreprenorului i se vor da compensaţii pentru personalul propriu însărcinat cu pregătirea proiectului (inclusiv pentru managementul sub-consultanţilor), reprezentând 25.000 euro/lună de persoană (Onorariu de proiectare). Numărul de angajaţi ai Antreprenorului însărcinaţi cu dirijarea sub-consultanţilor şi/sau cu pregătirea şi finalizarea proiectării, va fi stabilit de comun acord cu Beneficiarul (CNADNR-n.r.)", se menţionează în anexa 13 a contractului cu Bechtel.
Dat dispărut în 2013
În anul 2013, Guvernul de la acea vreme a anunţat că acest contract a dispărut şi a sesizat DNA. Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS), condus atunci de Dan Şova, a anunţat că a depus la DNA plângere penală pentru "săvârşirea infracţiunii de neglijenţă în serviciu privind protecţia informaţiilor clasificate, constând în lipsa exemplarului original al contractului de proiectare, construire şi finantare a autostrăzii Braşov - Cluj - Borş".
Guvernul României atribuia în decembrie 2003 un contract prin încredinţare direct pentru construcţia unei autostrăzi de 415 km, între Braşov şi Borş, firmei americană Bechtel. După 13 ani şi peste un miliard de euro cheltuiţi în baza unui contract păgubos, reziliat între timp, din 415 km se circulă doar pe 50.
După doi ani de anchetă, DNA a clasat dosarul dispariţiei contractului. În 2016, procurorii au anunţat însă că au în lucru alte două dosare referitoare la contractul Bechtel.