x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Şova: Pe lotul 3 Lugoj-Deva lucrează doar s-a dărâmat!

0
26 Iun 2018 - 06:26
Şova: Pe lotul 3 Lugoj-Deva lucrează doar s-a dărâmat!


România are 800 de milioane de euro de cheltuit anul acesta iar pe şantiere, la cei 176 de kilometri de autostradă aflaţi în lucru, sunt aproape 1.800 de muncitori şi câteva sute de utilaje, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, în plenul Camerei Deputaţilor.

 

Acesta a subliniat totodată că pe lotul 3 Lugoj-Deva lucrează mai mult de 100 de oameni, care nu au făcut un metru în plus de construcţie, ci doar au dărâmat ceea ce s-a făcut anul trecut.

"Astăzi, în România, pe toate şantierele aflate în lucru - şi mă refer la 13 şantiere de autostrăzi care însumează 176 de kilometri de autostradă - nu mai există nicio barieră administrativă. Nu mai e nevoie de nicio Hotărâre de Guvern de expropriere, de nicio autorizaţie, iar toţi banii sunt la dispoziţia constructorilor. Acest lucru nu s-a întâmplat de mulţi ani în România, poate niciodată, şi aş vrea să mă contraziceţi. Toţi constructorii au front de lucru, dar vă mai spun ceva: acum se vede slăbiciunea companiilor, cele mai multe dintre ele străine, care au câştigat licitaţii în România în ultimii 20 de ani. Nu vedem pe şantiere utilajele pe care le-au pus în documentaţia cu care au câştigat licitaţiile. Vedem pe şantiere doar nişte utilaje de mâna a doua, exploatate de nişte companii care nici măcar nu sunt subcontractorii declaraţi, sunt doar nişte prestatori, plătiţi în bătaie de joc. Şi ştiu acest lucru pentru că în ultimul timp, de trei luni, toţi secretarii de stat din minister au repartizat câte un segment de autostradă în care există şantiere. Fiecare dintre aceştia merge o dată la două săptămâni pe şantier, împreună cu prefecţi, împreună cu preşedinţi de consilii judeţene, împreună cu reprezentanţi ai autorităţilor de control. Stau de vorbă cu antreprenorii, fac procese verbale pentru fiecare vizită pe care o fac acolo şi iau scris că antreprenorii nu au niciun impediment din partea statului român în a lucra", a răspuns Şova, la acuzaţiile aduse în moţiunea simplă intitulată "Ministerul Transporturilor sub PSD este Ministerul Anti-Autostrăzi", iniţiată de USR.

Ministrul a dat ca exemplu autostrada Sebeş-Turda, unde lucrările nu sunt de calitate.

"Vorbesc de Sebeş-Turda. Bineînţeles că din dronă arată foarte bine aceste două segmente, dar vă invit să aveţi curiozitatea să mergeţi să vedeţi acele două sectoare de autostradă, să staţi de vorbă cu antreprenorii şi să-i întrebaţi de ce niciunul dintre ei nu solicită începerea activităţilor de recepţie. La unul din loturi a expirat termenul de predare pe 21 iunie. O să vă pot oferi probabil doar facturile de penalităţi pentru aceşti antreprenori, pentru că, din punct de vedere al calităţii lucrărilor, mai sunt multe de verificat, credeţi-mă!", a explicat Şova.

Şeful de la Transporturi le-a spus deputaţilor că nu poate spune când se vor putea recepţiona autostrăzile aflate în lucru întrucât antreprenorii nu vor putea respecta graficele de lucrări din lipsă de muncitori.

"Avem 800 de milioane de euro de cheltuit anul acesta şi avem pe şantiere la cei 176 de kilometri aproape 1.800 de muncitori şi câteva sute de utilaje. Iar din aceşti 1000 şi ceva de muncitori, 600 sunt la un singur antreprenor şi peste 300 de utilaje la un singur antreprenor. Cum să vă spun eu când vom recepţiona autostrăzile?! Nu v-aş minţi să vă spun şi să vă citesc din graficele pe care aceşti antreprenori le-au dat către minister?! Pentru că ştim bine că nu se vor putea ţine de aceste grafice. Vorbim despre segmentul 3 de pe Lugoj-Deva. Anul acesta lucrează acolo 100 şi ceva de oameni. Nu au făcut un metru în plus de construcţie, ci doar au dărâmat ceea ce au făcut anul trecut. Cel mai mare constructor de autostrăzi din Spania! Am mers acolo cu ambasadorul Spaniei şi am stat de vorbă cu antreprenorii. Nu-i nevoie să mergi cu ambasadori, dar vorbiţi de ce nu tragem banii europeni. Şi, cu toate acestea, v-am spus şi m-am angajat că vom realiza ţintele de absorbţie, dar cu dimensiunea la care astăzi se lucrează pe şantierele din România la autostrăzi - şi m-am referit aici la autostrăzi când am spus că am deblocat toate barierele administrative, nu m-am referit la pasaje - la care lucrăm, dar, credeţi-mă, 1.100 de acte normative în 5 luni aştept să îmi spună cineva când se va depăşi această barieră, când va fi depăşit acest record. Şi toate acestea au ţinut de documentaţii pentru investiţii din domeniul transporturilor. Comparativ cu situaţia de anul trecut, când bugetele companiilor din subordinea MT au fost aprobate în a doua jumătate a anului, în acest mandat 90% din bugetele acestor companii deja au fost aprobate prin Ordin de Ministru sau Hotărâre de Guvern. Şi acest lucru nu este puţin pentru că astăzi în toate companiile din subordinea ministerului deja au loc procedurile care privesc investiţiile, care privesc achiziţiile publice de bunuri şi servicii", a completat Lucian Şova. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Lucian Șova,   lugoj deva,   autostradă,   constructii muncitori,   metru kilometru,   transporturi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România, în coada UE la agricultura organică

Suprafaţa totală de teren alocată agriculturii organice în Uniunea Europeană a fost de 13,4 milioane de hectare în anul 2018, echivalentul a 7,5% din totalul terenului utilizat, pe ultimele locuri în UE fiind...

Analizele medicale dau lovitura pe piața din România. Afacerile depășesc 2,5 miliarde de lei în 2020

Analizele medicale dau lovitura pe piața din România. Afacerile depășesc 2,5 miliarde de lei în 2020
Afacerile clinicilor din România, specializate în analize medicale, vor atinge valoarea de 2,5 miliarde de lei în acest an, de aproape cinci ori mai mare decât în 2010, relevă o analiză realizată de compania de...

Piața de fuziuni și achiziții, pe val în 2020. Care sunt cele mai atractive sectoare

Piața de fuziuni și achiziții, pe val în 2020. Care sunt cele mai atractive sectoare
Trendul pozitiv al pieţei de fuziuni şi achiziţii (M&A) va continua şi în anul 2020 pe fondul creşterii încrederii investitorilor, după ce anul trecut a reprezentat unul dintre cei mai importanţi ani din ult...

Curs valutar 29 ianuarie 2020: Leul s-a apreciat faţă de moneda europeană, dar a pierdut teren în raport cu dolarul american

Curs valutar 29 ianuarie 2020: Leul s-a apreciat faţă de moneda europeană, dar a pierdut teren în raport cu dolarul american
Leul s-a apreciat uşor miercuri în raport cu euro, care a fost cotat de Banca Naţională a României la 4,7769 lei pe euro, în scădere cu 0,18 bani faţă de cotaţia de marţi (-0,04%), care a fost de 4,7787 de...

Blue Air și Wizz Air sunt executate silit din cauza neachitării compensațiilor pentru deficiențele zborurilor

Blue Air și Wizz Air sunt executate silit din cauza neachitării compensațiilor pentru deficiențele zborurilor
FlightClaim execută silit operatorii aerieni Blue Air şi Wizz Air pentru că nu au plătit compensaţiile legale între 250 şi 600 euro pentru pasagerii zborurilor anulate sau întârziate. Companie olandeză cu...

Guvernul a aflat ieri cât ţine o secundă

Guvernul a aflat ieri cât ţine o secundă
Executivul condus de Ludovic Orban a adoptat ieri o hotărâre privind aprobarea unităților de măsură legale, care va intra în vigoare la 13 iunie 2020. Potrivit actului normativ, secunda, cu simbol s, este...

Iarna fără zăpadă distruge jumătate din agricultură

Iarna fără zăpadă distruge jumătate din agricultură
Iarna deosebit de caldă, cu secetă în sol şi lipsa zăpezii deasupra acestuia, îi îngrijorează deopotrivă pe cultivatorii de cereale şi pe pomicultori. Pe fondul temperaturilor ridicate, pomii au început deja...

Ordonanța de urgență privind Autostrada Unirii pe ordinea ședinței de guvern

Ordonanța de urgență privind Autostrada Unirii pe ordinea ședinței de guvern
Premierul Ludovic Orban a anunţat că pe ordinea de zi a şedinţei de guvern de marţi se va afla o ordonanţă de urgenţă referitoare la o serie de proiecte strategice, inclusiv Autostrada Unirii, prin care vor fi...

Leul s-a apreciat faţă de moneda europeană, dar a pierdut teren în raport cu dolarul american

Leul s-a apreciat faţă de moneda europeană, dar a pierdut teren în raport cu dolarul american
Leul s-a apreciat uşor marţi în raport cu euro, care a fost cotat de Banca Naţională a României la 4,7787 lei pe euro, în scădere cu 0,11 bani faţă de cotaţia de luni (-0,02%), care a fost de 4,7798...

Fuziunea EximBank cu Banca Românească încă nu a fost aprobată de Ministerul Finanţelor

Fuziunea EximBank cu Banca Românească încă nu a fost aprobată de Ministerul Finanţelor
Fuziunea dintre EximBank şi Banca Românească nu a fost încă aprobată de Ministerul Finanţelor Publice, a declarat marţi, ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, menţionând că este dificil de făcut fiind nevoie...

Cîțu: Riscul ca România să sufere de pe urma unei crize globale este aproape de zero

Cîțu: Riscul ca România să sufere de pe urma unei crize globale este aproape de zero
Riscul ca România să sufere de pe urma unei crize globale este aproape de zero, pentru că am construit un buget conservator, a anunţat marţi ministrul Finanţelor, Florin Cîţu. "Riscul ca România să sufere...

Ce cumpără George Soros cu un miliard de dolari

Ce cumpără George Soros cu un miliard de dolari
Galerie Foto Științele socio-umane sunt „Cenușăreasa” finanțărilor pentru studii universitare și pentru cercetare, tocmai pentru că „nu aduc rezultate palpabile, imediate”, așa cum motivează reprezentanți ai...

România accelerează împrumuturile la costuri duble faţă de vecini

România accelerează împrumuturile la costuri duble faţă de vecini
Galerie Foto Dobânzile la care se împrumută statul român se apropie de jumătatea nivelului de vârf din perioada de criză. Pe parcursul anului trecut, în timpul guvernării Vioricăi Dăncilă, a fost înregistrată o...

România a încheiat anul 2019 cu un deficit bugetar de 4,6% din PIB

România a încheiat anul 2019 cu un deficit bugetar de 4,6% din PIB
România a încheiat anul trecut cu un deficit bugetar de 4,6% din PIB, peste estimarea autorităţilor din luna noiembrie, când s-a efectuat cea de-a doua rectificare de buget, a anunţat marţi, ministrul...

Popririle datornicilor vor fi deblocate mai uşor

Popririle datornicilor vor fi deblocate mai uşor
Popririle de conturi aplicate în prezent de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se vor simplifica semnificativ, arată un proiect normativ aflat - potrivit ministrului Finanţelor, Florin Cîţu - pe or...
Serviciul de email marketing furnizat de