În timp ce inflaţia continuă să erodeze puterea de cumpărare a consumatorilor şi să reducă cheltuielile pentru dispozitive, se aşteaptă ca volumul cheltuielilor IT la nivel global efectuate de companii să rămână la cote ridicate.
„Consumatorii individuali şi companiile se confruntă cu realităţi economice foarte diferite”, a declarat John-David Lovelock, Distinguished VP Analyst la Gartner. „În timp ce inflaţia devastează pieţele de consum, contribuind la concedieri la companiile B2C, mediul enterprise continuă să crească bugetele alocate pentru iniţiativele de afaceri digitale, în pofida încetinirii ritmului economiei mondiale”, a completat Lovelock.
Potrivit analizei, segmentele de software şi servicii IT vor creşte cu 9,3% şi, respectiv, 5,5%. De asemenea, se estimează că segmentul de dispozitive va scădea cu 5,1% în acest an, deoarece atât consumatorii individuali, cât şi companiile prelungesc ciclurile de utilizare a dispozitivelor.
„În perioada de vârf a pandemiei, angajaţii şi consumatorii şi-au reîmprospătat dotarea tehnologică cu noi tabletele, laptopuri şi telefoane mobile datorită lucrului şi educaţiei de la distanţă”, a spus Lovelock. „Fără un motiv convingător pentru o schimbare a acestora, dispozitivele sunt folosite pentru o perioadă mai lungă de timp, iar piaţa suferă”, a explicat Lovelock.
Simultan cu creşterea cheltuielilor pentru software, piaţa serviciilor IT este în creştere, pe măsură ce companiile caută să aducă personal IT din exterior pentru servicii de implementare şi asistenţă. De exemplu, se estimează că volumul cheltuielilor pentru servicii de consultanţă se vor ridica la 264,9 miliarde dolari în 2023, în creştere cu 6,7% faţă de 2022.
(sursa: Mediafax)