Cu două zile înainte de alegerile din SUA, câştigate de Barack Obama, National Geographic a difuzat filmul capturarii lui Ossama, ajungându-se la un uriaş scandal. Acum documentarul este şi la noi
"Osama bin Laden: Finalul”/Documentar/National Geographic/ 16 noiembrie, ora 16:00/
Într-una dintre cele mai delicate misiuni top secrete, teroristul nr. 1 al Americii, Osama bin Laden, este eliminat. Sărbătorirea evenimentului este aproape imediat temperată de întrebări spinoase. Cum au reuşit Statele Unite să-l captureze pe liderul terorist care le-a scăpat timp de aproape zece ani? De ce a putut acesta să se ascundă ”la vedere”, la doar zeci de metri depărtare de cea mai prestigioasă academie militară din Pakistan? Cum se derula viaţa lui de zi cu zi? Avea posibilitatea să coordoneze atacuri din ascunzătoarea sa? Şi de ce omul care a jurat să reziste până la ultima suflare şi-a dat viaţa fără prea multă împotrivire?
Documentarul special "Osama bin Laden: Finalul”, difuzat de National Geographic Channel, dezvăluie detaliile interne ale operaţiunii si modul în care au reuşit Statele Unite să adune informaţiile necesare pentru a executa atacul surpriză. Filmul beneficiază de contribuţia unor foşti agenţi CIA şi SEAL, a unor oficiali guvernamentali de rang înalt, printre care şi generalul în retragere şi directorul CIA David Petraeus. Apreciatul jurnalist Peter Bergen s-a deplasat în Pakistan pentru a găsi răspunsuri la faţa locului. El a fost primul căruia Bin Laden i-a dezvăluit intenţia sa de a declanşa un război terorist împotriva Occidentului şi face parte dintre puţinii oameni care l-au întâlnit.
Audienţă: 2,7 milioane de persoane
Peste 2,7 milioane de persoane au urmărit cu două zile înainte de alegerile din SUA, primul film despre operaţiunea care a condus la moartea liderului Al-Qaida, Osama ben Laden. Cu toate acestea trebuie spus că nu aceasta a fost premiera filmului "Osama bin Laden: Finalul”. Ceea ce au văzut americanii a fost o copie "îmbunătăţită” cu mai multe informaţii şi imagini a premierei originale, care a avut loc undeva la începutul anului.
Cu toate acestea, americanii s-au uitat în număr extrem de mare la acest film. Într-un comunicat, National Geographic a precizat că filmul a fost cel mai urmărit program în acest an la acest post şi că s-a plasat pe poziţia a şasea pe lista celor mai bune audienţe din istoria sa.
Controversa a început încă de la anunţarea difuzării filmului. Mulţi s-au întrebat de ce o o altă variantă şi de ce cu două zile înainte de alegeri. Faptul că Harvey Weinstein, puternicul producător de la Hollywood şi unul dintre cei care strâng fonduri pentru campania lui Barack Obama, este distribuitorul şi unul dintre directorii de producţie ai acestui thriller de 90 de minute a alimentat publicitatea făcută în jurul filmului. Din păcate, însă, spectatorii români nu vor vedea decât prima variantă a documentarului, cea originală; nu se ştie dacă în Europa va urma să vină şi ultima variantă, difuzată în urmă cu câteva zile, care a provocat atâta vâlvă...