x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 40% dintre tinerii români preferă produsele contrafăcute

40% dintre tinerii români preferă produsele contrafăcute

09 Iun 2022   •   10:05
40% dintre tinerii români preferă produsele contrafăcute

Circa 40% dintre tinerii români au cumpărat intenționat produse contrafăcute în perioada 7-28 februarie 2022. Totodată, 14% au accesat online conținut piratat în mod voluntar, arată un studiu InfoCons.

Aceste preferințe se explică prin faptul că prețurile sunt mai mici, produsele sunt mai disponibile iar influența socială este mare. Factorii descurajatori sunt ameninţările cibernetice, frauda cibernetică, impactul asupra mediului înconjurător.

Însă 61% dintre aceștia acccesează conținut digital legal, puțin peste media UE care se situează la 60%. Procentul este  în creștere față de 50% în 2019. 

La studiu au participat 22.021  de tineri cu vârste între 15-24 de ani din 27 de state UE. 

"A treia ediţie a proiectului "Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală" ("Intellectual Property and Youth Scoreboard"), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului", confirmă tendinţele identificate în ediţiile anterioare, oferind perspective mai amănunţite cu privire la percepţiile şi atitudiniele tinerilor. Într-o perioadă în care comerţul online şi consumul digital au crescut semnificativ, creşterea achiziţiilor voluntare şi involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În cee ace priveşte pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conţinut provenit din surse legitime. Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părţilor interesate, factorilor de decizie politică, cât şi educatorilor şi organizaţiilor civile în formarea iniţiativelor de conştientizare pentru a susţine alegerile informate ale tinerilor noştri cetăţeni şi consumatori", spune directorul executiv al Oficiului pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), Christian Archambeau. 

×
Subiecte în articol: produse contrafăcute