Circa 57% dintre români au achiziționat haine, încălțăminte și accesorii din magazine în luna septembrie 2021, arată un studiu MKOR Consulting. Doar 21% au cumpărat și din magazine și online.
"Remarcăm o apetenţă a românilor de a cumpăra din mediul offline, în ciuda restricţiilor impuse de pandemie. Vom continua să urmărim schimbările din piaţă şi în lunile următoare, pentru a vedea cum impactează creşterea numărului de cazuri de COVID-19 comportamentele de cumpărare. De altfel, chiar acesta este gândul cu care am pornit primul studiu în timp real din România: să oferim un instrument pentru decizii strategice, care reflectă schimbările din piaţă, în timp ce au loc", spune Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting,
Totodată, 48% dintre persoanele care au preferat să meargă fizic la cumpărături, au achiziționat produsele din magazinele de profil din malluri.
Astfel, 71% au cumpărat îmbrăcăminte și 41% încălțăminte, iar din această ultimă categorie, 30% din achiziții au fost online.
Media coşului de cumpărături este mai mare în mediul online, de 314 lei/achiziţie, în timp ce bugetul cheltuit în magazine a fost de 282 lei/achiziţie.
În topul mărcilor de haine preferate se află H&M și Deichmann pentru încălțăminte.
În ceea ce priveşte mărcile sau magazinele alese, clasamentul achiziţiilor de îmbrăcăminte este condus de H&M, iar cel de încălţăminte este condus de Deichmann.
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar pe eşantioane reprezentative naţional, de minim 400 de respondenţi.