x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Aeroportul Băneasa, rezervat VIP-urilor, Otopeni se extinde

Aeroportul Băneasa, rezervat VIP-urilor, Otopeni se extinde

09 Dec 2010   •   18:13

 “Într-un stat şi o capitală europeană, cu o evoluţie normală, transformarea Aeroportului Băneasa este absolut necesară. Este un pas foarte important şi un mesaj foarte bun pe care îl dă statul român şi un mesaj foarte bun pentru bucureşteni, care se pot mândri că au un aeroport VIP, ca în alte ţări”, a declarat Boagiu.

Astfel, în vara anului viitor va fi finalizată reorganizarea interioară a aeroportului, valoarea investiţiei fiind de un milion de euro, majoritatea curselor vor fi cu aeronave de capacitate redusă, respectiv opt-zece locuri, şi minimum 80% din numărul pasagerilor sunt business. De asemenea, vor exista terminale dedicate pentru aviaţie generală şi VIP.

Pentru transformarea Aeroportului Băneasa va fi necesară dezvoltarea infrastructurii aeroportuare (terminal, heliport, platforme), dezvoltarea infrastructurii adiacente (turn de control, hangare, zonă de întreţinere şi alimentare) şi dezvoltarea infrastructurii de acces (staţie subterană de metrou şi parcări). Mutarea traficului low-cost pe Otopeni înseamnă majorarea taxelor plătite de operatori, care va determina şi majorarea preţului biletelor.

Boagiu a spus că preţul unui bilet low-cost nu ar trebui să fie majorat cu mai mult de 4,5 euro în urma mutării curselor pe Aeroportul Otopeni.

Intenţia eliminării zborurilor comerciale pe Băneasa şi transformarea aeroportului într-o unitate dedicată curselor business şi VIP a fost anunţată de autorităţi încă de acum câţiva ani, dar până în prezent nu a fost pusă în aplicare.

Ministerul Transporturilor vrea să dezvolte Aeroportul “Henri Coandă” din Otopeni şi să dubleze suprafaţa de teren ocupată de această unitate, operaţiune care necesită exproprierea a 600 de hectare de teren în zona de est a aerogării. “Urmează să facem exproprieri pentru extinderea Aeroportului Otopeni în zona de est, unde vom dubla suprafaţa actuală de 650 hectare”, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei Aeroporturi Bucureşti, Tudor Jidav.

Potrivit business planului, valoarea totală a investiţiilor este de 1,3 miliarde de euro, cu o finalizare în anul 2030.

“Aeroportul «Henri Coandă» are potenţialul Aeroportului Heathrow din Londra, ideea este să existe potenţial de trafic în România”, a mai spus Jidav.

Astfel, urmează să fie finalizat în martie 2011 un nou terminal, iar în decembrie 2011 reconfigurarea terminalelor Sosiri Internaţionale şi Curse Interne, iar în iulie 2012 extinderea terminalului Plecări Internaţionale.

Capacitatea aeroportului va fi de şase milioane de pasageri pe an, va avea 104 ghişee check-in şi 32 de porţi de îmbarcare (27 Schengen şi 5 Non-Schengen).

Programul de dezvoltare a aeroportului are ca obiective dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, metrou şi cale ferată, pentru a asigura accesul în zona de est a aerogării, dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pentru preluarea traficului de pasageri, pentru preluarea traficului de marfă şi poştă prin realizarea unei platforme multimodale cargo şi realizarea unui parc tehnologic high tech pentru dezvoltarea activităţilor conexe transportului aerian.

Pe Aeroportul Otopeni vor fi mutate şi zborurile low-cost, operate în prezent pe Băneasa.

×