Piata termopanelor va atinge 650 de milioane de euro in 2005, cu 30% mai mult decat anul trecut.
Piata termopanelor va atinge 650 de milioane de euro in 2005, cu 30% mai mult decat anul trecut, estimeaza specialistii. Principalii jucatori se bat in investitii, pentru a reusi sa obtina o cifra de afaceri cat mai mare. Peste 4.500 de firme, mai mici sau mai mari, se lupta sa rupa o bucata cat mai mare dintr-o piata aflata in crestere. Producatorii sau importatorii de tamplarie, de geamuri sau de feronerie se straduiesc sa ofere o calitate cat mai buna la un pret cat mai mic. Producatorii au depasit stadiul montajului dupa ureche si se doteaza cu masini care permit tehnologii comandate de computere. ESTIMARE. Romanii vor cheltui in acest an pe ferestre de tip termopan circa 650 de milioane de euro, apreciaza Marian Crutescu, presedintele Patronatului Producatorilor de Ferestre din Romania. El afirma ca in ultimele 12 luni, piata de termopane a produs 150 de milioane de euro mai mult decat in 2004. Pe acest munte de bani se bat producatorii de profile din PVC, aluminiu sau din lemn stratificat, dar si firmele care vand feronerie sau geamuri. Lor li se adauga si cele circa 4.000 de firme care produc ferestre si usi de tip termopan. "Piata tamplariei se ridica la 130 de milioane de euro, cea de feronerie, cam la 50 de milioane de euro, iar cea a geamurilor, la 50-60 de milioane de euro. Restul este inghitit de firmele care realizeaza efectiv ferestre sau usi", spune Crutescu.Citește pe Antena3.ro
NOI NORME
|
Romania este incadrata in randul tarilor cu conditii climatice severe, motiv pentru care va trebui sa introducem clasa A cu normativul SR-EN 2608, care presupune restrictii de calitate severe, explica Marian Crutescu. El adauga ca in Romania diferenta climatica dintre temperatura medie inregistrata vara si iarna depaseste 22 de grade Celsius, ceea ce ne arunca in randul tarilor unde trebuie impuse restrictii privind latimea profilelor, care nu trebuie sa coboare sub 58 de mm. Noile norme vor elimina de pe piata importatorii care aduc profile de slaba calitate si momesc clientii cu pretul redus.
|
NOU-VENIT
|
Piata atrage noi jucatori. Firma germana AluPlast, aflata printre primii patru producatori europeni de profile PVC, va deschide in cateva saptamani o fabrica de productie la Jilava. "Investita se ridica la 2,5 milioane de euro si consta intr-o hala de productie, depozite si birouri", spune Mihai Serbanescu, director general AluPlast Romania. El adauga ca nemtii si-au propus ca fabrica din Jilava sa alimenteze atat piata romaneasca, cat si pe cea din Bulgaria si Moldova. "Am decis sa investim aici deoarece piata este in plina dezvoltare", spune Serbanescu.
|
AMBITII DE LIDER
|
Producatorul local Teraplast, din Bistrita, a vandut in acest an profile de 4 milioane de euro. "Producem numai profile cu cinci camere si avem avantajul ca le facem aici in Romania. De aceea, preturile sunt doar cu 3%-5% mai mari decat la profilele cu trei camere", spune Emanoil Viciu, directorul general al firmei Teraplast. El precizeaza ca firma pe care o conduce detine in acest moment 6%-7% din piata profilelor PVC, insa are in obiectiv ca pana la finele anului 2009 sa aiba o cota de piata peste 15%. Pentru asta, firma si-a propus sa construiasca pe langa fabricile de ferestre de la Bistrita si Galati alte trei la Brasov, Iasi si Constanta. "La Brasov vom face 200 de unitati zilnic, iar la Iasi si Constanta, cam 30-40 de ferestre pe zi", spune Viciu. Acum, Teraplast se numara printre fabricantii importanti de ferestre, cu o cota de piata de 1,8%-2%, in conditiile in care maximul detinut de o companie este de 2,5%. "Construim atatea fabrici deoarece obiectivul nostru este sa devenim lideri cu o cota de 8%-10%, pana in anul 2009", declara directorul general al Teraplast Bistrita.
|
INVESTITII IN DEPOZIT
| ||
|