x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Agroturism fără E-uri

Agroturism fără E-uri

de Elena Stan    |    24 Mai 2008   •   00:00
Agroturism fără E-uri

Turiştii cazaţi la pensiunile agroturistice vor avea siguranţa că se hrănesc cu produse naturale, realizate în ograda pensiunii, nu cumpărate din supermarketuri, congelate, fără E-uri.

Turiştii cazaţi la pensiunile agroturistice vor avea siguranţa că se hrănesc cu produse naturale, realizate în ograda pensiunii, nu cumpărate din supermarketuri, congelate, fără E-uri.

 

Ministerul Turismului a modificat condiţiile de clasificare a structurilor de primire turistică din ţară, protejînd mult mai bine turiştii în raport cu condiţiile pentru care au obtat atunci cînd au ales un hotel sau o pensiune de un anumit număr de stele.

 

PENSIUNI. S-a făcut şi o diferenţiere clară între pensiunile agroturistice şi cele turistice. “Pensiunea agroturistică se clasifică pe flori, trebuie să aibă cel mult opt camere, iar proprietarii au obligaţia să asigure masa din produse naturale, preparate în gospodăria proprie. Proprietarii vor desfăşura, în mod continuu, cel puţin o activitate legată de agricultură, creşterea animalelor sau cultivarea plantelor. Mai mult, gazdele se vor ocupa direct de programul turiştilor pe tot parcursul sejurului”, ne-a explicat Lucia Morariu, secretar de stat în cadrul Ministerului Turismului. În acest fel, turistul care alege o pensiune agroturistică are garanţia că va mînca numai produse naturale făcute în ograda pensiunii. De asemenea, s-a stabilit că pensiunile turistice, indiferent de mediul rural sau urban, se clasifică pe stele şi trebuie să aibă pînă la 20 de camere.

 

“Era necesară o schimbare, deoarece lucrurile trebuiau aduse pe făgaşul normal. Vechea legis­laţie suferise numai modificări punctuale, nu unele de esenţă, iar unele cerinţe erau excesive, mai ales cele cu privire la suprafaţa camerelor”, ne-a explicat Lucia Morariu. Ea a mai adăugat că noul act legislativ aduce condiţii drastice de clasificare pentru structurile de primire turistică ce vor fi construite pe viitor. “Structurile de primire turistică construite pînă acum au fost aduse pe făgaşul normal, însă pentru cele ce urmează a se construi au fost introduse condiţii drastice”, a declarat Morariu.

 

RESPONSABILITATE. Legea introduce şi obligativitatea angajării de personal calificat, condiţii optime de cazare şi servicii de calitate, precum şi responsabilizarea administratorului unităţii. “Pînă acum era responsabil inspectorul cu privire la calificarea perso­nalului, însă nu era corect. Acesta nu avea cum să ştie ce se întîmplă în unitatea respectivă. Am responzabilizat administratorul unităţii cu privire la personal, deoarece acesta trebuie să-i monitorizeze”, a declarat Lucia Morariu. Mai mult, a fost eliminată o condiţie care inducea în eroare turistul. “În vechea legislaţie exista hostel şi hotel pentru tineret, iar acum a rămas doar hostel, care este o de­numire internaţională”, a spus Lucia Morariu. Cu privire la temperatura ce trebuie asigurată în interiorul structurii de cazare era trecută doar cea minimă, respectiv 18 grade Celsius, iar acum a fost introdusă şi una maximă, respectiv 25 de grade Celsius. “Pentru structurile de cazare de la munte, unde este oricum răcoare, era prevăzută obligativitatea dotării cu aparate de aer condiţionat. Am eliminat această condiţie, însă am introdus asigurarea temperaturii între 18şC- 25şC.”

 

elena.stan@jurnalul.ro

 

 

 

Lux de patru şi cinci stele

 

 

În hotelurile de patru şi cinci stele, lenjeria, perdelele şi dra­pe­riile trebuie să fie din mătase, bumbac sau alte materiale de calitate superioară. Pînă acum, nu­mai hotelurile de cinci stele trebuiau să asigure parcaj auto propriu pentru 30% din numărul camerelor, iar pentru celelalte nu era prevăzut nimic. Acum, hote­lu­rile de cinci stele trebuie să asi­gure parcaj auto pentru 50% din numărul camerelor, la 4 stele, 40% din numărul camerelor, iar la două şi trei stele trebuie să se asigure 20%, spune Lucia Mora­riu. În cazul structurilor de primire turistice clasificate şi construite anterior intrării în vigoare a prezentului act normativ şi la cele care şi-au depus documentaţia de clasificare anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, numărul locurilor de parcare necesar se reduce cu 50%.

×
Subiecte în articol: economic stele