România poate construi o linie de cale ferată de mare viteză în 15-20 de ani, şi nu în şapte ani, aşa cum a afirmat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Industriei Feroviare din România
România poate construi o linie de cale ferată de mare viteză în 15-20 de ani, şi nu în şapte ani, aşa cum a afirmat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF). “Linia de mare viteză din România ar putea fi finalizată în 15-20 de ani, deoarece un astfel de proiect necesită o perioadă lungă de identificare a parametrilor, cum ar fi punctele pe care ar trebui să le unească şi modul de recuperare al investiţiilor”, a declarat Ştefan Roşeanu, secretarul general al AIF, după o reuniune a asociaţiei având ca temă construirea liniilor de mare viteză în România. El a precizat că identificarea şi atragarea finanţării, obţinută din împrumuturi bancare, fonduri europene sau prin parteneriat public-privat, poate dura până la 5 ani, la care se adaugă încă 4-5 ani pentru derularea lucrărilor de construcţie. Ştefan Roşeanu a mai declarat că la congresul Uniunii Internaţionale a Căilor Ferate, din care face parte şi CFR, România nu a prezentat nici un proiect de linie de mare viteză. “La congres, unde au fost prezentate toate proiectele de profil din lume până în anul 2025, România nu figurează cu nici un kilometru, deoarece nu a transmis nici un proiect”, a mai spus Roşeanu.
Într-o şedinţă comună desfăşurată la finele anului trecut la Sibiu, guvernul român şi cel ungar au convenit să solicite sprijinul financiar al Uniunii Europene pentru construirea unei linii de cale ferată de mare viteză pe ruta Budapesta-Bucureşti-Constanţa, proiect estimat la câteva miliarde de euro. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat atunci că lucrările ar putea începe la 1 octombrie 2008 şi a avansat ca termen de finalizare anul 2015.
Citește pe Antena3.ro