x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Analiză: 80% dintre români sunt îngrijorați din cauza insecurității financiare provocate de pandemie

Analiză: 80% dintre români sunt îngrijorați din cauza insecurității financiare provocate de pandemie

15 Apr 2020   •   12:14
Analiză: 80% dintre români sunt îngrijorați din cauza insecurității financiare provocate de pandemie

Circa 80% dintre români sunt îngrijoraţi din cauza insecurităţii financiare provocate de pandemia cu coronavirus, arată rezultatele Barometrului COVID-19 întocmit de Kantar.

Indiferent de restricțiile impuse, cetățenii din mai multe state ale lumii sunt neliniștiți ca urmare a paralizării economiei. 

"Cu câteva excepţii, nivelul îngrijorării privind situaţia actuală tinde să se intensifice atât în ţările cu puţine restricţii (cum ar fi Polonia, Olanda, Canada), cât şi în cele cu restricţii severe (Italia, Spania, Franţa). El rămâne, însă, stabil în China şi extrem de ridicat, deşi au început să se ridice restricţiile.

Două ţări care au pornit mai degrabă optimiste, pentru că la momentul culegerii primului val nu aveau restricţii, respectiv SUA - din prima categorie, şi Marea Britanie - din a doua, înregistrează creşteri masive ale îngrijorării la un interval de două săptămâni (+21% în Statele Unite şi +23% în Marea Britanie); în schimb, în Germania, unde îngrijorarea a fost moderată la început, aceasta stagnează.

Prin comparaţie, în România se înregistrează cu 5% mai mulţi oameni îngrijoraţi faţă de primul val al studiului, însă nivelul atins (80%) este foarte ridicat. Îngrijorarea provine, în cea mai mare măsură, din insecuritate financiară, iar optimismul privind remedierea rapidă a economiei începe să scadă la nivel global", arată datele Barometrului Kantar.

Comunicările oficiale rămân în atribuţiile instituţiilor statului, însă informări şi sfaturi de precauţie sau soluţii de a trece cu bine prin această perioadă pot fi preluate de către brandurile care au expertiză în această zonă.

"Opinia conform căreia este esenţial ca oamenii să fie pregătiţi şi bine informaţi este şi pe lista priorităţilor românilor, însă principalul loc în clasamentul local este deţinut de convingerea că trebuie să reacţionăm împreună şi că vom trece peste dacă rămânem uniţi.

Atât ţările cu restricţii puţine, cât şi cele cu restricţii severe, sunt cel mai afectate de constrângerile legate de: părăsirea domiciliului, de senzaţia de libertate şi de interacţiunea socială.

În schimb, în România, printre cele mai importante dificultăţi de gestionat se află pierderea senzaţiei de siguranţă.

Unele dintre schimbările de comportament în această perioadă pot fi contextuale, însă unele - aşa cum indică primele semne din China - pot fi de durată. 48% dintre locuitorii ţărilor cu puţine restricţii au încercat reţete noi în această perioadă, procentul fiind mai ridicat în cazul celor cu restricţii severe (57%). În timp ce unele categorii de cheltuieli sunt puse pe lista de aşteptare, cresc altele care aduc avantaje imediate în perioada izolării. Sunt, însă, şi câteva categorii care - cel mai probabil - vor rămâne pe listele cumpărătorilor pe termen mai lung",  se arată în comunicat.

Kantar România este parte a companiei globale Kantar, lider în oferirea de insight-uri demonstrate şi servicii de consultanţă de brand şi comunicare pe mai mult de 90 de pieţe. 

×