În plină campanie "Smart" compania Blue Air îşi bate joc de angajati fortand pe spinarea acestora reducerea costurilor cu orice pret.
Ultima gaselnita a conducerii companiei a fost aceea prin care angajatii sunt obligati ca in timpul zilelor in care efectueaza zboruri din alte orase (dislocari sau tabere ce dureaza pana la 9 zile) sa doarma cate doi in camera sau chiar si cate doi in pat atunci cand camerele dipun de un pat matrimonial.
Justificarea deciziei a fost data sec "....avand in vedere situatia de criza prin care trecem cu totii. Va rog frumos sa intelegeti si sa actionati ca atare" , fara sa se tina cont de disconfortul provocat, de regulile de igiena, de personalitatea si intimitatea fiecaruia.
Diurna unui insotitor de zbor angajat la Blue Air pentru o zi de sedere in aceste tabere este de numai 25 lei/zi si ca toti acestia suporta din buzunar dislocarile deoarece este imposibil sa te hranesti si sa traiesti pana la 9 zile intr-un al oras decat cel de resedinta cu numai 25 de lei si un bon valoric de masa ce acopera numai micul dejun. Exista o mare discriminare intre tratamentul unui pilot comparativ cu insotitorii de zbor , pilotii nu dorm cate 2 in camera si au si alte sume alocate hranei de parca statutul de pilot iti da dreptul sa te hranesti mai bine. Se lucreaza in fiecare weekend fara ca Blue Air sa plateasca ore suplimentare. Weekend-ul liber adica doua zile de Sambata si Duminica legate este o raritate - mai mult de doua sau trei astfel de weekend-uri libere nu poti primi pe intreg cuprinsul unui an. Nu se asigura deplasarea catre zbor si nici nu se deconteaza. Nu se asigura loc de parcare pentru autovehiculele personalului navigant si nici nu se deconteaza, angajatii Blue Air fiind nevoiti sa isi parcheze masinile pe strazile laturalnice ale aeroporului de unde la gasesc ridicate de masinile primariei. Nu se platesc suplimentar orele de noapte cu toate ca se zboara noaptea. Nu se platesc toate zborurile ci numai cele ce se efectueaza in afara granitelor Romaniei. Majoritatea contractelor de munca sunt pe perioada determinata si sunt prelungite tot pe perioada determinata lucru ce limiteaza accesul angajatului la un angajament bancar sau de tip credit.
Situatia in care se afla insotitorii de zbor angajati ai Blue Air este cel putin anormala fata de cerintele postului si responsabilitatea ce apasa pe umerii lor iar autoritatile conpetente nu iau nici o masura.
Este necesar ca de urgenta Garda Financiara, Inspectoratul de munca si Autoritatea Aeronautica Civila sa se autosesizeze la acest comunicat ce le-a parvenit aplicand masuri urgente.
In cazul in care un angajat indrasneste sa faca demersuri catre normalitate este dat afara imediat iar in companie domneste o atmosfera de teama si de supunere oarba chiar si in fata unor nereguli de o asemenea anvergura.
Cativa insotitori de zbor, in anonimat, au inceput sa formeze un sindicat al angajatilor Blue Air, dar teama de a-si pierde locurile de munca ii obliga pe acestia ca pana la consituirea legala sa "lupte" din umbra.
Citește pe Antena3.ro