x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie ASF a anunţat tarifele de referinţă pentru piaţa RCA

ASF a anunţat tarifele de referinţă pentru piaţa RCA

17 Mai 2017   •   15:28
ASF a anunţat tarifele de referinţă pentru piaţa RCA

Ultima zi cu tarife plafonate la RCA este joi, iar reprezentanţii autorităţilor nu vor mai prelungi perioada, a declarat, miercuri, prim-vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Cornel Coca Constantinescu, într-o conferinţă de presă. 

"Mâine este ultima zi în care mai avem tarife plafonate. Din discuţiile pe care noi le-am avut cu Guvernul şi cu reprezentanţii Parlamentului ştiu că nu se vor mai prelungi. Tarifele de referinţă vor intra în vigoare a doua zi după ce plafonarea a expirat", a spus Constantinescu. 

Potrivit reprezentantului ASF, clienţii cu risc ridicat se pot aştepta la creşteri de tarife. 

O persoană fizică cu vârsta între 31 şi 40 de ani ce deţine o maşină cu capacitatea cilindrică până la 1.400 centimetri cubi are stabilit un tarif de referinţă la poliţa RCA de 506 lei, cu 17% sub tariful de primă maxim, stabilit pentru această categorie, de 610 lei, conform datelor prezentate de prim-vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară. 

Unul dintre exemplele prezentate se referă la autoturisme utilizate de persoane fizice de 31- 40 de ani, cu 1.201-1.400 centimetri cubi. Indicatorii sunt frecvenţa daunelor istorice de 4,2%, dauna medie istorică de 5.474 lei, prima de risc model GLM (rezerva de daune neavizată) inclusiv încărcarea de siguranţă de 234 lei, daunele întâmplate, dar neraportate (IBNR) de 18,5% inflaţia daunelor de 3,5% şi prima de risc de referinţă de 287 lei. Cheltuielile de achiziţie şi administrare variabile au fost stabilite la 25%, încărcarea BM (bonus-malus) de 21,3% şi un profit de 3%. 

Astfel, tariful de referinţă pentru o poliţă RCA încheiată pe un an de zile de persoanele cu vârsta între 31 şi 40 de ani, ce deţin un autoturism cu capacitatea cilindrică cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, este 506 lei, cu 17% sub tariful de primă maxim, stabilit pentru această categorie, de 610 lei. 

Un alt exemplu este pentru persoanele juridice cu autoturisme de 1.401-1.600 cmc. Indicatorii luaţi în calcul sunt frecvenţa daunelor de 9,3%, dauna medie inclusiv încărcarea de siguranţă şi daune mari de 5.065 lei, IBNR de 18,5% şi inflaţie a daunelor de 3,5%. Prima de risc de referinţă este de 575 lei. Cheltuielile de achiziţie şi adminstrare variabile sunt de 25%, încărcarea BM de 16,6% şi profitul de 3%. În acest caz, persoane juridice ce deţin un autoturism cu capacitate cilindrică între 1.401 şi 1.600 cmc, tariful de referinţă este 957 de lei, faţă de un tarif de primă maxim de 992 lei (-4%). 

Potrivit datelor ASF, pentru autovehiculele destinate transportului de marfă (persoane juridice) cu masa de peste 16 tone, tariful de referinţă este 7.314 lei, mai mic cu 3% faţă de tariful de primă maxim stabilit pentru această categorie (7.534 lei). De asemenea, pentru autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute atât de persoane fizice, cât şi juridice, cu o capacitate mai mare de 40 de locuri, tariful de referinţă are valoarea de 5.616 lei, cu 15% mai puţin decât tariful de primă maxim care se aplica acestei categorii (6.600 lei). 

"Obiectivul ASF pe termen scurt şi mediu este bine determinat, respectiv crearea cadrului de rezolvare a problemelor structurale ale pieţei RCA cu scopul de a construi o piaţă echilibrată şi concurenţială. Tarifele de referinţă au un caracter orientativ. Au la bază datele agregate al nivelul pieţei în ceea ce priveşte daunele, numărul de poliţe, frecvenţa daunelor şi aşa mai departe. Tarifele de referinţă reprezintă un mecanism de calcul. Au la bază date statistice individuale, agregate la nivelul pieţei. Formula de calcul este una corectă. De aceea noua formulă este reluată în noua lege a RCA aprobată în Parlament", a spus Constantinescu. 

Camera Deputaţilor a adoptat marţi, cu 226 de voturi ''pentru'', 25 ''împotrivă'' şi 4 abţineri, proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie. www.agerpres.ro

×
Subiecte în articol: Cornel Coca Constantinescu