x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Autostrada Bucureşti – Ploieşti, extinsă la 3 benzi

Autostrada Bucureşti – Ploieşti, extinsă la 3 benzi

de Elena Stan    |    19 Apr 2008   •   00:00
Autostrada  Bucureşti – Ploieşti, extinsă la 3 benzi
Sursa foto: Rompres foto/

Autostrada Bucureşti – Ploieşti ar putea fi extinsă la trei benzi. CNADNR a achiziţionat deja terenul pentru lucrări şi va negocia cu firmele constructoare pentru extinderea lucrărilor.

Autostrada Bucureşti – Ploieşti ar putea fi extinsă la trei benzi. CNADNR a achiziţionat deja terenul pentru lucrări şi va negocia cu firmele constructoare pentru extinderea lucrărilor.

 

Lucrările la Autostrada Bu­cu­reşti – Ploieşti continuă acolo unde terenul este în proprietatea Companiei de Drumuri, iar terenul expropriat pentru realizarea a cîte două benzi pe sens este suficient şi pentru re­a­li­zarea a trei benzi pe sens, ne-a ex­pli­cat Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Na­ţi­o­na­­le de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţi­o­­nale din România (CNADNR). Mai mult, acesta susţine că lărgirea la trei benzi pe sens a autostrăzii nu im­plică modificări ale studiului de fe­zabilitate, ci numai costuri suplimentare reprezentate de costul efectiv al lucrării. “Vom discuta cu fir­me­le care au cîştigat licitaţia pentru re­­alizarea celor două tronsoane din Autostrada Bucureşti – Ploieşti cu privire la pretenţiile pe care le au pentru realizarea a cîte trei benzi pe sens. Nu dorim să facem a treia bandă cu alte firme, ca după fi­na­li­za­rea lucrării să iasă discuţii”, ne-a explicat Szobotka. Acesta susţine că realizarea a trei benzi pe sens este necesară deoarece cifrele de trafic au dus la această situaţie. “Zilnic trec cîte 50.000 de maşini pe şoseaua de centură şi pe DN1, Bucureşti – Plo­ieşti. De la kilome­trul 45 se va fa­ce legătura cu auto­stra­da spre Mol­dova, Focşani”, a spus Szobotka.

 

MEDIU. Reprezentanţii CNADNR susţin că aveau toate avizele de mediu pentru realizarea Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti încă de la în­ce­pu­tul anului trecut, însă din cauza de­clarării pădurii Surlari ca sit Na­tu­ra 2000 au apărut unele probleme. “Neînţelegerea a apărut între luna ia­nuarie 2007, cînd am obţinut avi­zul de defrişare, şi oc­tombrie 2007, cînd a fost de­cla­rată zona ca sit Na­tu­ra 2000. Este o ches­tiune de timp pînă la emiterea unui nou aviz de de­fri­şare. Din suprafaţa totală a ariei pro­tejate, suprafaţa de pădure afectată de trecerea auto­stră­zii re­pre­zin­tă un procent foarte mic, de circa 0,06%”, ne-a declarat Ştefan Szobotka.

 

ACUZAŢII. Reprezentanţii CNADNR susţin că nu pot realiza studiul de impact asupra mediului, cerut de Agenţia de Protecţie a Me­diu­­lui Ilfov, decît în baza unor documente de la Societatea Ornitologică Română. Aceste documente au fost solicitate de cei de la CNADNR încă din februarie 2007, însă nu au fost primite nici azi. “În conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor na­turale, a florei şi faunei sălbatice, propunerea de instituire a regimului de arie naturală protejată se face pe baza documentaţiei care trebuie să cuprindă: studiul de fundamentare ştiinţifică, documentaţia cadastrală cu limitele ariei naturale protejate şi avizul Academiei Române”, au transmis reprezentanţii CNADNR.

 

Proces cu Uniunea Europeană

Conducerea Eco-Civica împreună cu şeful Societăţii Ornitolo­gice din România, care a şi propus declararea zonei ca sit Natura 2000, nu se vor lăsa influenţaţi uşor. “Noi sîntem hotărîţi să-i re­cla­măm la UE. Acel sit este protejat de legislaţia europeană, iar dacă autorităţile române emit un aviz de defrişare pentru o parte din această zonă, vor încălca legea comunitară”, ne-a explicat Niculae Rădulescu Dobrogea, preşedintele organizaţiei neguvernamentale Eco-Civica. “O să iasă un scandal grozav din cauza defrişării unei zone protejate de legislaţia europeană. Nu ai voie să tai pădurea în perioada în care păsările se cuibăresc. Asta este o lege cunoscută în toată lumea. Ceea ce vor ei să facă la Surlari este inacceptabil. Suprafaţa de defrişat va fi cu mult mai mare de 4,2 hectare, deoarece acolo se va intra cu utilaje mari, va fi şantier. Cu certitudine utilajele distrug colateral alte 4 hectare, ceea ce va face ca suprafaţa afectată să fie de circa 8 hectare, pe puţin. Auto­ri­tăţile nu sînt conştiente că prin avizele pe care le emit siluiesc na­tu­ra în fiecare zi”, a explicat Do­bro­gea. Acesta susţine că UE poa­te sancţiona pe cel care defrişează o zonă protejată de legislaţia europeană cu sume cuprinse între 100.000 euro şi 400.000 de euro pe zi pînă la refacerea zonei sau măsuri compensatorii pe măsură.

 

Bani

Conform contractului semnat în 2006 de reprezentanţii CNADNR cu consorţiul alcătuit din Spedition UMB, Euro Construct Trading ’98 şi Pa&Co Internaţional, care realizează lucrarea Moara Vlăsiei-Ploieşti, valoarea lucrărilor era de 200 de mili­oane de euro. Deoarece firma Search Corporation, care a realizat studiul de fezabilitate a recomandat utilizarea de ba­last în loc de pămînt, consorţiul a solicitat suplimentarea sumei cu 30 de milioane euro. Mai mult, fiecare schimbare surve­nită pe parcursul lucrărilor se va plăti separat de contractul semnat în 2006.

 

elena.stan@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: economic CNADNR benzi bucureşti ploieşti