x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Bucureşti – Ploieşti, extinsă la 3 benzi

0
Autor: Elena Stan 19 Apr 2008 - 00:00
Autostrada  Bucureşti – Ploieşti, extinsă la 3 benzi Rompres foto/


Autostrada Bucureşti – Ploieşti ar putea fi extinsă la trei benzi. CNADNR a achiziţionat deja terenul pentru lucrări şi va negocia cu firmele constructoare pentru extinderea lucrărilor.

Autostrada Bucureşti – Ploieşti ar putea fi extinsă la trei benzi. CNADNR a achiziţionat deja terenul pentru lucrări şi va negocia cu firmele constructoare pentru extinderea lucrărilor.

 

Lucrările la Autostrada Bu­cu­reşti – Ploieşti continuă acolo unde terenul este în proprietatea Companiei de Drumuri, iar terenul expropriat pentru realizarea a cîte două benzi pe sens este suficient şi pentru re­a­li­zarea a trei benzi pe sens, ne-a ex­pli­cat Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Na­ţi­o­na­­le de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţi­o­­nale din România (CNADNR). Mai mult, acesta susţine că lărgirea la trei benzi pe sens a autostrăzii nu im­plică modificări ale studiului de fe­zabilitate, ci numai costuri suplimentare reprezentate de costul efectiv al lucrării. “Vom discuta cu fir­me­le care au cîştigat licitaţia pentru re­­alizarea celor două tronsoane din Autostrada Bucureşti – Ploieşti cu privire la pretenţiile pe care le au pentru realizarea a cîte trei benzi pe sens. Nu dorim să facem a treia bandă cu alte firme, ca după fi­na­li­za­rea lucrării să iasă discuţii”, ne-a explicat Szobotka. Acesta susţine că realizarea a trei benzi pe sens este necesară deoarece cifrele de trafic au dus la această situaţie. “Zilnic trec cîte 50.000 de maşini pe şoseaua de centură şi pe DN1, Bucureşti – Plo­ieşti. De la kilome­trul 45 se va fa­ce legătura cu auto­stra­da spre Mol­dova, Focşani”, a spus Szobotka.

 

MEDIU. Reprezentanţii CNADNR susţin că aveau toate avizele de mediu pentru realizarea Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti încă de la în­ce­pu­tul anului trecut, însă din cauza de­clarării pădurii Surlari ca sit Na­tu­ra 2000 au apărut unele probleme. “Neînţelegerea a apărut între luna ia­nuarie 2007, cînd am obţinut avi­zul de defrişare, şi oc­tombrie 2007, cînd a fost de­cla­rată zona ca sit Na­tu­ra 2000. Este o ches­tiune de timp pînă la emiterea unui nou aviz de de­fri­şare. Din suprafaţa totală a ariei pro­tejate, suprafaţa de pădure afectată de trecerea auto­stră­zii re­pre­zin­tă un procent foarte mic, de circa 0,06%”, ne-a declarat Ştefan Szobotka.

 

ACUZAŢII. Reprezentanţii CNADNR susţin că nu pot realiza studiul de impact asupra mediului, cerut de Agenţia de Protecţie a Me­diu­­lui Ilfov, decît în baza unor documente de la Societatea Ornitologică Română. Aceste documente au fost solicitate de cei de la CNADNR încă din februarie 2007, însă nu au fost primite nici azi. “În conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor na­turale, a florei şi faunei sălbatice, propunerea de instituire a regimului de arie naturală protejată se face pe baza documentaţiei care trebuie să cuprindă: studiul de fundamentare ştiinţifică, documentaţia cadastrală cu limitele ariei naturale protejate şi avizul Academiei Române”, au transmis reprezentanţii CNADNR.

 

Proces cu Uniunea Europeană

Conducerea Eco-Civica împreună cu şeful Societăţii Ornitolo­gice din România, care a şi propus declararea zonei ca sit Natura 2000, nu se vor lăsa influenţaţi uşor. “Noi sîntem hotărîţi să-i re­cla­măm la UE. Acel sit este protejat de legislaţia europeană, iar dacă autorităţile române emit un aviz de defrişare pentru o parte din această zonă, vor încălca legea comunitară”, ne-a explicat Niculae Rădulescu Dobrogea, preşedintele organizaţiei neguvernamentale Eco-Civica. “O să iasă un scandal grozav din cauza defrişării unei zone protejate de legislaţia europeană. Nu ai voie să tai pădurea în perioada în care păsările se cuibăresc. Asta este o lege cunoscută în toată lumea. Ceea ce vor ei să facă la Surlari este inacceptabil. Suprafaţa de defrişat va fi cu mult mai mare de 4,2 hectare, deoarece acolo se va intra cu utilaje mari, va fi şantier. Cu certitudine utilajele distrug colateral alte 4 hectare, ceea ce va face ca suprafaţa afectată să fie de circa 8 hectare, pe puţin. Auto­ri­tăţile nu sînt conştiente că prin avizele pe care le emit siluiesc na­tu­ra în fiecare zi”, a explicat Do­bro­gea. Acesta susţine că UE poa­te sancţiona pe cel care defrişează o zonă protejată de legislaţia europeană cu sume cuprinse între 100.000 euro şi 400.000 de euro pe zi pînă la refacerea zonei sau măsuri compensatorii pe măsură.

 

Bani

Conform contractului semnat în 2006 de reprezentanţii CNADNR cu consorţiul alcătuit din Spedition UMB, Euro Construct Trading ’98 şi Pa&Co Internaţional, care realizează lucrarea Moara Vlăsiei-Ploieşti, valoarea lucrărilor era de 200 de mili­oane de euro. Deoarece firma Search Corporation, care a realizat studiul de fezabilitate a recomandat utilizarea de ba­last în loc de pămînt, consorţiul a solicitat suplimentarea sumei cu 30 de milioane euro. Mai mult, fiecare schimbare surve­nită pe parcursul lucrărilor se va plăti separat de contractul semnat în 2006.

 

elena.stan@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   economic,   CNADNR,   benzi,   bucureşti ploieşti

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

ANAF desfășoară controale la marii contribuabili pentru combaterea evaziunii fiscale

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală(ANAF) a demarat circa 100 de acţiuni de control la operatori economici pentru verificarea modului de conformare a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnalul...

România are unul dintre cele mai mari deficite guvernamentale din UE

Deși toate statele UE au avut deficit guverenamental în anul 2020, România se află pe primele locuri, cu 9,4% din PIB, arată Eurostat. Alte țări cu deficite mari sunt Spania 11% din PI), Grecia 10,1% din...

Cum să plătești în rate de Black Friday, direct în magazine?

Cum să plătești în rate de Black Friday, direct în magazine?
Conceptul de Black Friday, extrem de popular și în România, atrage an de an tot mai mulți comercianți și tot mai mulți clienți. În 2021, deja au apărut primele campanii de acest tip, în luna octombrie....

100.000 de firme riscă să dispară

100.000 de firme riscă să dispară
Galerie Foto Deși premierul demis Florin Cîțu continuă să susțină că economia României duduie, peste 100.000 de firme se află astăzi într-o situație de risc, pe fondul creșterii semnificative a costurilor, extinderii...

Analiză: Dobânda de politică monetară a crescut din cauza crizei politice și a inflației

Analiză: Dobânda de politică monetară a crescut din cauza crizei politice și a inflației
Dobânda de politică monetară a ajuns la 1,5% la începutul lunii octombrie, majorându-se cu 0,25%, arată BNR. Motivele majorării se regăsesc în creșterea inflației, scumpirile la alimente și energie,...

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate
Circa 30% dintre români dețin cel puțin un card de credit. Motivele constau în faptul că se simt mai în siguranță având acces la o rezervă de bani dar și dorința de a face achiziții mai...

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă
Indicele ROBOR la trei luni, folosit pentru calcularea dobânzilor variabile la creditele în lei contractate înainte de luna mai 2019, a fost cotat miercuri la 2,25%, după ce în ultimele 5 zile stagnase la...

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești
Analiştii avertizează că peste 100.000 de firme din România riscă să se închidă. Blocajul financiar din economie depăşeşte 320 miliarde de lei, nivel fără precedent în ultimii 10 ani. Peste 100.000...

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?
În o mulțime de filme, Las Vegas apare ca un tărâm al distracției la cel mai înalt nivel, o zonă unde oricine se poate bucura de divertisment veritabil la cazinou și de multe alte atracții. Probabil cele mai...

Liber la constituirea cartelurilor, în haosul crizei multiple din România

Liber la constituirea cartelurilor, în haosul crizei multiple din România
Într-o singură lună au crescut nejustificat prețurile asigurărilor auto obligatorii RCA, dar și prețul carburanților, pe lângă cele ale gazelor și energiei electrice. Toate acestea înseamnă scumpiri ale...

La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari

La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari
Galerie Foto Altădată supranumită perla coroanei, datorită profiturilor imense pe care le realiza și salariilor foarte mari cu care își răsplătea angajații, astăzi Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian...

Cum arată planul PNL de tăiere a facturilor la energie și gaze pentru populație și IMM-uri 

Cum arată planul PNL de tăiere a facturilor la energie și gaze pentru populație și IMM-uri 
Guvernul demis a finalizat completarea proiectului pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale ...

Șase reguli pentru crearea unei bune impresii la interviul de angajare

Șase reguli pentru crearea unei bune impresii la interviul de angajare
Unul dintre cele mai importante aspecte ale unui interviu este prima impresie, iar dacă ai reușit să obții o întâlnire pentru postul dorit, atunci este esențial să creezi o imagine bună despre tine încă de la...

Românii aruncă anual 2,55 milioane de tone de mâncare

Românii aruncă anual 2,55 milioane de tone de mâncare
În România se aruncă anual circa 2,55 milioane de tone de alimente. Cea mai mare parte este reprezentată de mâncarea gătită, fructe și legume, spune Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul...
Serviciul de email marketing furnizat de