Din această vară vom putea “să facem plinul” la maşină pe autostradă. În plus, pe acelaşi drum maşina poate beneficia şi de servicii de cosmetică, respectiv spălătorie auto.
Din această vară vom putea “să facem plinul” la maşină pe autostradă. În plus, pe acelaşi drum maşina poate beneficia şi de servicii de cosmetică, respectiv spălătorie auto.
Din iunie vom avea pe Autostrada Soarelui zece benzinării şi două spălătorii. “Compania de Autostrăzi va încheia în luna aprilie contractul de concesiune pentru terenurile rezervate spaţiilor de servicii de pe Autostrada Soarelui (A2), urmând ca în luna iunie pe A2 să funcţioneze zece benzinării”, a declarat Mihai Grecu, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Contractele de concesiune vor fi încheiate cu firmele desemnate câştigătoare
la licitaţia ce va avea loc în luna aprilie. “Săptămâna viitoare vom lansa anunţul de licitaţie, urmând ca la sfârşitul lunii aprilie să semnăm contractul, iar în luna iunie utilizatorii vor putea cumpăra benzină de pe Autostrada Bucureşti-Constanţa”, a spus Mihai Grecu.
TEREN. Compania va concesiona o suprafaţă de 3.000 metri pătraţi din zona spaţiilor de servicii pentru construcţia a zece benzinării, câte cinci pe fiecare sens, de la kilometrul 49 şi până la kilometrul 139. Firmele desemnate câştigătoare vor realiza câte două benzinării, câte una pe fiecare sens de mers. Potrivit lui Grecu, Petrom, Rompetrol,
OMV, Mol şi Lukoil şi-au anunţat deja intenţia de a participa la licitaţie pentru a deschide benzinării pe Autostrada Soarelui. De asemenea, pe autostradă va fi deschisă o spălătorie auto chiar înaintea oraşului Constanţa şi una aproape de Capitală. Mai mult, Grecu vrea să găsească până la sfârşitul anului un concesionar care să ofere servicii de cazare, de masă, distribuţie ziare şi produse petroliere ambalate. Până acum, firma Colas şi-a anunţat intenţia de a fi un astfel de concesionar.
elena.stan@jurnalul.ro
Nu mai sunt bani pentru Bechtel
Bugetul Autostrăzii Transilvania pentru 2008 a fost epuizat, iar lucrările ar putea fi sistate. “Am cheltuit bugetul pe 2008 şi nu mai avem bani să plătim nimic pentru Autostrada Transilvania. Cu alte cuvinte, compania nu mai are bani să finanţeze lucrările”, a explicat Mihai Grecu. Chiar dacă nu mai sunt bani pentru realizarea lucrărilor la Bechtel, Grecu speră că Autostrada Transilvania va fi finalizată la termen, respectiv în 2012, bazându-se pe înţelegerea companiei americane, care nu va sista lucrările. Potrivit lui Grecu, o soluţie pentru finanţarea lucrărilor ar fi realocarea de fonduri de la alte proiecte, care vor începe în a doua jumătate a anului, iar altă soluţie ar fi ca CNADNR să obţină bani din rectificarea bugetară.