x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Autostrăzi private

Autostrăzi private

de Elena Stan    |    13 Iun 2007   •   00:00
Autostrăzi private

Circa 70% din totalul autostrăzilor vor fi realizate prin concesiune. Nu se ştie incă dacă se propune taxă pe autostradă.

Transporturi - Ministerul promite drumuri moderne

Circa 70% din totalul autostrăzilor vor fi realizate prin concesiune. Nu se ştie incă dacă se propune taxă pe autostradă.

Ministerul Transporturilor vrea să concesioneze 1.390 de kilometri de autostradă, din totalul de 2.000 de kilometri prevăzuţi in proiecte, a declarat Ludovic Orban, ministrul de resort. "Proiectele de construcţie a autostrăzilor sunt in diverse faze de execuţie, pentru unele există studii de fezabilitate, iar pentru altele nu există", a spus Ludovic Orban. Acesta nu a putut spune dacă va fi introdusă sau nu taxa pe autostradă, deoarece sunt mai multe criterii care trebuie luate in calcul.

Ministrul a solicitat Comisiei Europene să includă Romănia pe traseul axelor prioritare ale coridoarelor de transport europene, in condiţiile in care rutele vehiculate pănă in prezent ocolesc Romănia. "Includerea Romăniei pe traseul axelor prioritare ale UE inseamnă dezvoltarea economiei", a explicat Orban.

Â

AUTOSTRĂZI CONCESIONATE. După trei eşecuri de concesionare a realizării de autostrăzi, se pare că de data asta chiar se va intămpla. "Termenul realist pentru semnarea contractelor de concesiune pentru tronsoanele Comarnic - Predeal şi Predeal - Braşov este luna iunie 2008. Pentru aceste tronsoane avem deja studii de fezabilitate, care au fost plătite de două ori", a explicat Mihai Grecu, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romănia (CNADNR). Autorităţile estimează că pentru restul autostrăzilor ce vor fi realizate prin concesiune, contractele vor fi semnate in circa trei ani. Printre proiectele care vor fi finalizate prin concesiune se mai numără sectoarele Ploieşti - Comarnic, segmentul Sibiu - Piteşti aflat pe coridorul IV, care nu a fost insă cuprins in finanţare prin POS-T, centura de nord a Capitalei, Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani şi Focşani - Albiţa de pe culoarul IX. De asemenea, vor fi concesionate Autostrăzile Tărgu-Mureş - Roman - Iaşi, Arad - Oradea, Sibiu - Făgăraş şi Petea - Baia Mare.

PROBLEME. Orban a spus că pentru anul 2006 au fost prevăzute fonduri pentru lucrările pe tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti, care au fost ulterior retrase. "Aceste ordine de plată au fost retrase, iar in bugetul pe anul 2007, cănd am venit la minister, nu mai existau bani pentru aceste exproprieri. Pentru Bucureşti - Moara Vlăsiei nu am găsit nici un ban in buget, ba m-am trezit că, in ziua in care am depus jurămăntul, comisia de licitaţie a şi atribuit contractul firmei Pizzarotti", a spus Orban.

Din cauza unor nereguli de ordin juridic, CNADNR a anulat licitaţia pentru desemnarea consultantului care va verifica lucrările la tronsoanele Bucureşti - Moara Vlăsiei şi Moara Vlăsiei - Ploieşti, de pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti.

Exproprieri

Ludovic Orban a declarat că bugetul de 800 de milioane de lei va fi utilizat pentru investiţii in proiecte prioritare de infrastructură. Deşi in bugetul pe anul acesta nu era prevăzută nici o sumă pentru exproprierile ce urmează a fi realizate pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti, au fost alocaţi bani de la Guvern. Ministerul a alocat 350 de milioane de lei pentru exproprieri, pentru fluidizarea traficului pe DN 1, lărgirea la patru benzi a centurii de vest a oraşului Ploieşti, precum şi pentru variantele ocolitoare ale oraşelor Iaşi, Suceava şi Oradea. Din aceste fonduri va fi reparată şi pista Aeroportului "Mihail Kogălniceanu".

×
Subiecte în articol: economic ploiesti