x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Avioane de 40 miliarde de $

Avioane de 40 miliarde de $

03 Mar 2008   •   00:00
Avioane de 40 miliarde de $

EADS. Învinşii din România au câştigat contractul mileniului în SUA
EADS Casa, partea spaniolă a grupului EADS, a fost desemnată împreună cu Northrop Grumman drept câştigătoarea unui contract de 40 miliarde de dolari. În România, EADS Casa a fost descalificată la licitaţia pentru avioane curier.


EADS. Învinşii din România au câştigat contractul mileniului în SUA
EADS Casa, partea spaniolă a grupului EADS, a fost desemnată împreună cu Northrop Grumman drept câştigătoarea unui contract de 40 miliarde de dolari. În România, EADS Casa a fost descalificată la licitaţia pentru avioane curier.


Forţele Aeriene Americane au anunţat vineri câştigătorii celui mai mare contract din industria aeronautică la nivel mondial. Aviaţia militară americană a desemnat consorţiul format din Northrop Grumman şi EADS Casa (aripa spaniolă a concernului EADS) pentru a livra 179 aeronave care să transporte combustibil şi să realimenteze din zbor aparatele sale. Contractul se va întinde pe 10-15 ani iar valoarea sa de 30-40 miliarde de dolari poate fi uşor depăşită, potrivit Associated Press. Avionul câştigător este KC-45A, care este varianta adaptată a modelului comercial Airbus A330, produs de concernul european. Acelaşi grup, EADS Casa a fost descalificat în România de Ministerul Apărării după o licitaţie litigioasă pentru dotarea forţelor aeriene române cu avioane scurt/mediu curier în faţa italienilor de la Alenia Aeronautica, într-un contract care ridică în continuare numeroase semne de întrebare.


DEZVOLTARE. Se aşteaptă ca noul contract să creeze 2.000 de noi locuri de muncă din oraşul Mobile, din statul american Alabama, acolo se află fabrica societăţii mixte care îl va construi. Aceasta este compusă din Northrop Grumman şi EADS Casa North America, şi în acest moment aici se produce avionul EADS C-295, cel care a pierdut licitaţia din România în faţa modelului italian Spartan C-27J. Pe lângă aceste noi locuri de muncă se adaugă posturile indirecte, cum sunt cele 2.700 create de producătorul german de oţel ThyssenKrupp, care în luna mai a anului trecut a ales o locaţie de lângă oraşul Mobile pentru a construi un combinat de producţie a oţelului. Se estimează că peste 25.000 de muncitori de la peste 230 de companii vor lucra la noile avioane.


VIITOR. Contractul de înlocuire a vechilor aparate KC-135 sau KC-767AT este primul din seria anunţată de Air Force de a schimba întreaga flotă de 600 de aeronave transportatoare şi alimentatoare cu combustibil.

Modelul ales de americani oferă o mai mare rază de acoperire faţă de vechile modele şi va putea transporta 20,25 tone de combustibil în plus faţă de vechile modele. De asemenea, KC-45A are încorporate sisteme de apărare şi poate realimenta în zbor alte tancuri transportatoare de combustibil.


Controversă

EADS Casa, parteneri în câştigarea contractului cu aviaţia militară americană a pierdut licitaţia pentru dotarea forţelor aeriene cu avioane scurt/mediu curier în faţa italienilor de la Alenia Aeronautica, deşi oferta lor, avionul C-295 este mai ieftin şi cu cheltuieli de exploatare mai mici. Comisiile de Apărare ale Parlamentului României l-au audiat pe Teodor Meleşcanu, ministrul Apărării pe acest subiect controversat. Motivul eliminării din licitaţie al grupului EADS Casa a fost incompatibilitatea aparatului C-295 cu parametrii NATO, element contrazis de realitate, numeroase flote aeriene din Alianţă, inclusiv SUA au cumpărat avionul "picat" în România.

×
Subiecte în articol: casa economic eads