x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Avionul Spartan, viziune Alenia

Avionul Spartan, viziune Alenia

04 Aug 2007   •   00:00
Avionul Spartan, viziune Alenia
Sursa foto: ALEX MICSIK/

Am primit de la compania Alenia Aeronautica, producătorul avionului CJ-27 Spartan, următorul drept la replică, pe care il redăm integral. Titlurile şi intertitlurile aparţin redacţiei.


Sunt foarte dezamăgit de faptul că trebuie să remarc că Jurnalul Naţional continuă campania de dezinformare lansată cu căteva luni in urmă impotriva Alenia Aeronautica şi a avionului său C-27J.

Articolele "Un scandal de 300 de milioane de euro, Spartan, un cal troian la MApN", datat din 26 iulie, şi "Spartan, aruncat in curtea Justiţiei", ambele scrise de Dan Constantin, le oferă cititorilor informaţii incorecte.


ACUZAŢII. In speţă, printre alte date prezentate in mod eronat, Jurnalul Naţional insistă să relateze că avionul C-27J "este mai scump cu căteva zeci de milioane de euro decăt cel al concurenţei". Afirmaţia este total neadevărată. De fapt, oferta oficială prezentată autorităţilor romăne arată fără nici o urmă de indoială că oferta Alenia Aeronautica a fost cu 42,2 milioane de euro mai ieftină decăt cea a concurenţei. Aşadar, avionul oferit de concurenţă este cel care este mai scump decăt C-27J al Alenia.

In plus - şi consider că problemele legate de siguranţa zborului nu sunt deloc neglijabile, ţinănd cont de faptul că piloţii şi militarii romăni vor trebui să zboare zilnic cu aceste avioane - avionul concurenţei noastre nu poate să indeplinească unele cerinţe tehnice, care sunt absolut vitale pentru a garanta desfăşurarea in siguranţă a operaţiunilor in cele mai dificile scenarii: avionul concurenţei nu are sisteme de autoprotecţie cu infraroşu: nu are o Unitate Auxiliară de Putere (APU) şi nu are nici capacitatea de a transporta containere de dimensiuni standard NATO (care asigură complementaritatea cu C-130, avioanele care sunt deja in serviciul Forţelor Aeriene Romăne şi in cadrul majorităţii ţărilor NATO).


LAUDE. Stimate domnule director, nu este doar o simplă intămplare faptul că C-27J a avut succes in licitaţiile organizate in orice ţară NATO pe parcursul ultimilor doi ani şi că a fost selectat recent de Forţele Armate ale SUA. Pănă in prezent, numărul global al avioanelor C-27J care au fost comandate deja in intreaga lume a ajuns la 117 unităţi, inclusiv cele şapte avioane pentru Forţele Aeriene Romăne, mult mai multe decăt cele ale concurentului nostru. Este vorba despre singurul avion mediu-curier care a fost conceput special pentru transportul militar, cu cele mai bune performanţe şi productivitate din această categorie, graţie căruia Forţele Aeriene Romăne vor avea in serviciu cel mai bun avion de transport militar din cadrul NATO.

In plus, Jurnalul Naţional a declarat că "licitaţia pentru avioanele de transport este incă disputată in Justiţie", şi că "in funcţie de motivarea Curţii se pot declanşa şi căile de atac". Acest argument este din nou tendenţios şi in totală neconcordanţă cu realitatea.


PROCESE. După cum ştiţi, Curtea de Apel Bucureşti, prin intermediul deciziei nr. 1.092/15.06.07, a acceptat in totalitate cererea Alenia Aeronautica şi a respins-o pe cea a EADS CASA.

Simplul fapt că motivarea deciziei de mai sus - şi subliniez cuvăntul "motivare", deoarece decizia a fost pronunţată şi este irevocabilă - nu a fost incă publicată de Curte, nu lasă nicidecum "loc pentru speculaţii" - aşa cum afirmă in mod special Jurnalul Naţional - , intrucăt este vorba despre un simplu aspect "tehnic", care nu afectează in nici un fel substanţa insăşi a deciziei.

Doresc să vă informez, in concluzie, că i-am imputernicit pe consilierii noştri juridici să intreprindă toate demersurile legale posibile pentru a apăra imaginea şi buna credinţă a Alenia Aeronautica in Romănia.
Cu stimă,
Marco Valerio Bonelli
Head Media Communication
Alenia Aeronautica Roma
Bucureşti, 30 iulie 2007



Dezamăgirea dlui Bonelli se va adănci

Aşadar, dl Bonelli este dezamăgit. Dacă ne-am fi adăugat puţinelor voci care-i laudă puiul Spartan, ar fi fost cu siguranţă bucuros. Poate altă dată, pentru un alt produs Alenia, ii vom insenina sufletul de Head Media Communication. Pentru atenţia pe care mi-a acordat-o domnul Bonelli de la Alenia Aeronautica ii răsplătesc interesul faţă de articolele mele (doar) cu unele observaţii.

Sunt acuzat că furnizez "informaţii incorecte" in cadrul unei "campanii de dezinformare".

Dreptul la replică vrea să ne decredibilizeze investigaţiile asupra unei achiziţii controversate, finanţate de la bugetul statului şi totodată să prezinte calităţile avionului Spartan in comparaţie cu celălalt competitor - C-295 EADS CASA.

Demersul dlui Head este normal, pentru asta-i plătit de Alenia. Dar in cuprinsul scrisorii sunt o serie de erori şi dezinformări, ca să apelez la acelaşi limbaj al petentului.

Căt de ieftin, căt de fiabil este Spartan au scris-o şi alţii, care l-au oprit o bună perioadă de la zbor in Grecia. Căt de neatacabilă este soluţia Curţii de Apel, şi unde s-a poticnit cererea Alenia o vom arăta noi incă o dată.
Lucrănd cu "materialul clientului" ne vom permite in ediţia de luni să-i demontăm scrisoarea vehementă pe care ne-a transmis-o dl Bonelli.


Cu salutări prieteneşti, acelaşi
Dan Constantin

×
Subiecte în articol: economic alenia spartan alenia aeronautica