x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Bani pentru drumuri

Bani pentru drumuri

de Elena Stan    |    20 Oct 2007   •   00:00
Bani pentru drumuri
Sursa foto: DAN MARINESCU/

Un miliard de euro va fi investit in realizarea de drumuri noi, dar şi in reabilitarea unor drumuri vechi din vestul ţării. Cel mai mult vor costa tronsoanele ce fac parte din Coridorul IV.


In perioada 2008-2013, in zona de vest a ţării vor fi realizate lucrări in domeniul infrastructurii in valoare de peste un miliard de euro. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că au fost deja identificate care sunt sursele de finanţare. "Alocările de surse in următorii ani, pe exerciţiul bugetar 2007-2013 către Regionala Timişoara, vor fi probabil cele mai mari alocări de sume faţă de celelalte regiuni. Asta din multe motive. In primul rănd, pentru că starea drumurilor din vest, din cauza puţinelor reabilitări, este proastă, şi apoi pentru că vestul e pe sectorul IV Paneuropean. Investiţiile se vor face şi din fondurile europene", a spus Ludovic Orban.


PROIECTE. Cele mai importante lucrări ar fi tronsoanele de autostradă de la Arad pănă la Deva, dar şi centura de ocolire a Timişoarei, in intregime. "Trebuie finalizată centura incepută şi, in plus, se vor realiza lucrări de continuare. E un proiect de 18 milioane de euro şi unul este de 32 de milioane de euro, iar sursa de finanţare este fondul de coeziune. De asemenea, e vorba despre Autostrada Arad - Timişoara, Timişoara - Lugoj şi Lugoj - Deva. Dar mai sunt şi alte lucrări, care sunt investiţii in continuare şi vor ridica sumele ce urmează să fie alocate Regionalei de drumuri", a declarat Orban.


CENTURA. Realizarea unui drum de ocolire a oraşului Timişoara, pe o lungime de 12 kilometri, ar elimina din oraş traficul de tranzit dinspre Bucureşti spre graniţa cu Ungaria. Lucrările la centura de ocolire a Timişoarei şi de reabilitare a drumului naţional Timişoara - Lugoj sunt blocate de circa doi ani. In decembrie 2006, fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu a reziliat contractele cu fostul constructor, societatea greacă Efklidis, deoarece firma executase in patru ani mai puţin de jumătate din lucrare şi a blocat atragerea finanţării de la Banca Japoneză. Valoarea celor două contracte, centură şi drum naţional, era de 40 de milioane de euro. Constructorul nu a plătit penalizări pentru intărzieri.

×
Subiecte în articol: economic