x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Black friday 2022 a adus creșteri temperate, de sub 10%, față de anul precedent

Black friday 2022 a adus creșteri temperate, de sub 10%, față de anul precedent

21 Noi 2022   •   16:39
Black friday 2022 a adus creșteri temperate, de sub 10%, față de anul precedent

În comparație cu anul precedent, anul acesta Black Friday a adus creșteri de 8.5% în numărul de comenzi și doar 12.5 % ca valoare, arată un studiu realizat de Marchant Pro, care a analizat datele a peste 1.500 de magazine locale.

Aceste creșteri temperate arată un comportament de consum mai prudent și o atenție mai ridicată a consumatorilor români în ceea ce privește achizițiile impulsive, sunt de părere specialiștii de la promo-codes.ro, una dintre cele mai mari platforme online, care oferă informații cu privire la reducerile și campaniile promoționale practicate de cele mai importante magazine de pe piața autohtonă.

Categorii de produse aflate în topul consumatorilor în 2022

Și anul acesta, cele mai dinamice categorii de produse, achiziționate de Black Friday rămân:

  • articolele de fashion, care au înregistrat creșteri de peste 15% în ceea ce privește valoarea achizițiilor realizate și de 10% în ceea ce privește volumul acestora, cea mai mare evoluție fiind înregistrată a treia zi, respectiv duminică 13 noiembrie, clienții preferând să cumpere produsele folosind oferte și coduri speciale, spre exemplu un cod reducere Answear;
  • articolele de încălțăminte și accesoriile, un segment care s-a aflat și 2022 în topul preferințelor clienților din România, cu o creștere de 10% în ceea ce privește volumul comenzilor, acest lucru reflectându-se, conform specialiștilor de la Promo-Codes și în cererea foarte mare de coduri promoționale, precum cod reducere Epantofi;
  • produsele home&deco, care a înregistrat creșteri valorice de 9%, cu o valoare medie per tranzacție cu 20% mai mică decât în anul precedent;
  • produsele de technology& electronics;
  • articolele și produsele de beauty;
  • articolele sportive;
  • articolele pentru copii.

Majoritatea magazinelor au extins intervalul de promoții 

În ceea ce privește perioada de promoții, anul acesta 20% dintre magazinele online au limitat perioada de Black Friday la o singură zi, însă majoritatea au extins această perioadă, astfel clienții s-au putut bucura de promoții întreg weekend-ul și în ziua de luni.

Această perioadă de reduceri, a adus, însă, și câteva surprize pentru piața de comerț online. Spre exemplu, aceeași analiză, relevă faptul că anul acesta s-a înregistrat o creștere de 31% a plăților online în ziua de Black Friday și de 20% la nivelul întregii perioade de reduceri.

În plus, specialiștii estimează pentru finalul anului, o dinamică asemănătoare în ceea ce privește volumele achiziționate online, o tendință care se va menține și în 2023.

Cu toate acestea, adevărații câștigători din e-commerce, vor fi acei retaileri care pun accent pe optimizarea proceselor, creșterea productivității, cei care reușesc să anticipeze corect cererea, să-și crească productivitatea și să se concentreze pe experiența utilizatorului, în special în ceea ce privește opțiunile de plată.

×