x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Bucureştiul mai bun pentru afaceri

Bucureştiul mai bun pentru afaceri

06 Oct 2009   •   00:00

Bucureştiul a urcat cu o poziţie, pe locul 30, în clasamentul celor mai bune 34 de destinaţii pentru afaceri din Europa. Criteriile la care s-au înregistrat progrese sunt cheltuielile cu angajaţii, legăturile de transport sau calitatea vieţii salariaţilor.



În urma Bucureştiului se plasează oraşele Helsinki, pe locul 31, Moscova (32), Oslo (33) şi Atena (34), se arată în studiul European Cities Monitor, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield.


Cele mai bune trei destinaţii pentru afaceri sunt, ca şi anul trecut, Londra, Paris şi Frankfurt. Pe următoatrele poziţii s-au plasat Barcelona, în urcare cu un loc, şi Bruxelles, care a coborât cu o treaptă, comparativ cu 2009, Madrid, München şi Amsterdam.

La alcătuirea clasamentului s-a ţinut cont de mai multe criterii, considerate importante de companii în deciziile de a loca afacerile, precum calitatea legăturilor de transport cu alte oraşe interne sau externe, telecomunicaţiile, accesul la alte pieţe, disponibilitatea şi cheltuielile cu forţa de munca, costurile cu spaţiile de birouri şi calitatea vieţii angajaţilor.

Pe primele poziţii în topul criteriilor se regăsesc accesul facil la pieţe şi clienţi, element indicat de 60% dintre repondenţi, disponibilitatea personalului calificat (57%) şi calitatea telecomunicaţiilor (54%).

Anul trecut, companiile au acordat cea mai mare atenţie disponibilităţii personalului calificat (60%), accesului la pieţe (59%) şi calităţii telecomunicaţiilor (54%).

În ceea ce priveşte cheltuielile cu personalul, Bucureştiul este cel mai favorabil oraş din Europa, urmat de Istanbul şi Budapesta, pe ultimele locuri situându-se Geneva, Oslo şi Zurich.

În materie de personal calificat, Bucureştiul a urcat o treaptă, pe locul 31, înaintea Moscovei, Istanbulului şi Atenei. Pe primele locuri, după acest criteriu, s-au plasat Londra, Paris şi Frankfurt.

În funcţie de calitatea telecomunicaţiilor, capitala României s-a menţinut pe poziţia 29. O îmbunătăţire semnificativă a fost observată de specialiştii Cushman&Wakefield la legăturile de transport externe, element în raport cu care oraşul a urcat de pe locul 34 pe 27, şi disponibilitatea spaţiilor pentru birouri (locul 17 în 2009 faţă de 28 în 2008).

Bucureştiul a urcat pe locul 9, de pe 13, la atractivitatea în funcţie de valoarea chiriilor spaţiilor pentru birouri şi pe 5, de pe 11, în privinţa eforturilor financiare pe care le fac autorităţile pentru a încuraja afacerile.

După calitatea vieţii angajaţilor, Bucureştiul a avansat o poziţie, pe locul 31, înaintea Budapestei, Istanbulului, Varşoviei şi Moscovei.
În ceea ce priveşte planurile de extindere, capitala României este al treilea oraş din Europa în funcţie de numărul de companii care intenţionează să investească în următorii cinci ani, depăşind oraşe precum Bruxelles, Berlin, Barcelona, Roma sau Madrid.
"Oraşele din Europa Centrală şi de Est vor continua să fie cele mai vizate pentru expansiune, în pofida dificulăţilor economice, cu Moscova şi Varşovia în poziţia de lideri. Bucureştiul va primi, de asemenea, un număr mare de investitori", evidenţiază studiul.
Aspecte nefavorabile luate în considerare sunt nivelul de cunoaştere a limbilor străine de către angajaţi, factor după care Bucureştiul ocupă poziţia 29, în scădere cu o traptă, şi transportul intern (locul 29 în acest an, faţă de 26 în 2008).

Totodată, Bucureştiul se plasează pe ultima poziţie în funcţie de gradul în care companiile cunosc oraşul ca locaţie pentru afaceri. Din acest punct de vedere în topul clasamentului se plasează Londra, Paris şi Barcelona.

În plus, capitala României a coborât în acest an pe poziţia 25, de pe 24, în rândul oraşelor europene în funcţie de accesul la pieţe şi clienţi, situându-se, însă, înaintea unor oraşe precum Lisabona, Praga, Viena, Budapesta, Oslo, Roma sau Atena.

×
Subiecte în articol: top destinatii de afaceri