Nu sunt pentru oricine, nu sunt deloc afaceri simple sau usoare dar cu siguranta pot reprezenta in momentul de fata afacerea numarul unu in Romania. Piata este imensa si in acelasi timp goala iar jucatorii se numara doar pe degetele de la o singura mana.
Nu sunt pentru oricine, nu sunt deloc afaceri simple sau usoare, dar cu siguranta pot reprezenta in momentul de fata business-ul numarul unu in Romania. Francizele pentru brandurile de lux "bat la usa", dar pentru ele trebuie obligatoriu si afaceristi adevarati, nu de carton. Pe piata cu adevarat sunt in momentul acesta doar companiile Victoria Trading Company SRL, ce detine franciza brandului Lancel (accesorii de piele), Romanita Iovan cu Escada Couture, Alsa Boutique cu Max Mara si Papillon Beauty Fashion Romania cu HugoBoss. Dar brandurile adevarate de lux lipsesc cu desavarsire. Mai poti gasi ici-colo risipite cateva modele sau produse ale unor marci de high class din afara aduse in diferite mici buticuri, dar nici pomeneala de francize sau de magazine tip "concession".
NU EXISTA INVESTITORI
|
"Industria de lux din Romania trece in acest moment printr-o perioada de stagnare, lipsa investitorilor seriosi fiind esentiala.
Inca sunt foarte multe segmente neacoperite nici macar partial pe piata, un exemplu ar putea fi cel al spa-urilor si al hotelurilor de lux. Cei care ar investi in acest business al luxului trebuie sa stie ca luxul «se consuma» indiferent de situatia economica a unei tari, pentru ca intotdeauna vor exista oameni cu bani - o clasa sociala privilegiata si de asemenea vor avea de partea lor prestigiul", ne-a declarat Adriana Georgescu, business consultant in cadrul companiei CPP Management Consultants. |
FARA SPATII ADECVATE
|
Unele dintre marile case de prestigiu din lume nu incheie in general acorduri de exclusivitate, preferand sa mentina controlul strict asupra tuturor magazinelor marcii printr-o investitie directa. Marca isi plateste singura chiria si isi opereaza direct magazinul. Este vorba despre marci precum Louis Vuitton, Chanel, Christian Dior sau Hermes, care prefera investitiile proprii in fiecare tara in care se decid sa investeasca. O astfel de strategie au si celelalte case de moda, in situatia deschiderii de magazine pe strazi comerciale principale, in zone de lux renumite (cum ar fi Av. Montaigen din Paris sau Montenapoleone din Milano). Bucurestiul, de exemplu, este deficitar si la acest capitol, locatii precum Calea Victoriei, Magheru sau Dorobanti nu au fost gasite mutumitoare de reprezentantii diferitelor case de lux care au vizitat de-a lungul timpului Capitala.
|