Peste 85% din companiile respondente la studiul realizat de Horvath&Partners sunt de părere că informarea angajaţilor cu privire la situaţia actuală este o măsură relevantă anti-criză.
84% sunt de părere că o altă măsură relevantă este optimizarea proceselor de vânzare, 80% îmbunătăşirea managementului şi doar 79%, pariază pe implementarea unui management al crizei şi îmbunătăţirea percepţiei şi loialităţii clienţilor.În practică lucrurile stau şi mai rău. Deşi măsurile de mai sus au fost considerate relevante, singura adoptată, de doar 73% din companii, a fost informarea angajărilor. În schimb, cele mai multe companii, 74%, au declarat că, pentru a trece mai bine de criză, au stopat angajările, 70% că au limitat unele cheltuieli, 65% au îmbunătăţit instrumentele de controlling, iar 64% au redus creanţele.
Costuri
82% din companii sunt de părere că anul trecut nivelul costurilor a fost la fel ca în anii precedenţi sau chiar mai mici. Pentru viitor, 66% se aşteaptă la scăderi ale costurilor cu o medie de 10%, pe când 17% se aşteaptă la creşteri în medie de 3% ale costurilor.