MODERNIZARE ● Trenurile au durata de viaţă expirată
CFR Călători va investi 2,3 miliarde de euro în parcul de material rulant, pentru a ajunge la standarde UE.
MODERNIZARE ● Trenurile au durata de viaţă expirată
CFR Călători va investi 2,3 miliarde de euro în parcul de material rulant, pentru a ajunge la standarde UE.
În următorii trei ani, CFR Călători va achiziţiona 200 de vagoane destinate traficului intern şi internaţional, pentru care statul va plăti aproximativ 855,48 milioane de lei (233 de milioane de euro). Investitorii interesaţi trebuie să depună o garanţie de participare de şapte milioane de lei (circa 2 milioane de euro), o listă a principalelor vagoane similare livrate în ultimii trei ani. Termenul pentru depunerea ofertelor este 21 iulie. Firmele româneşti trebuie să deţină o autorizaţie de furnizor feroviar şi certificat eliberat de Autoritatea Feroviară Română (AFER), iar firmele străine trebuie să aibă un agrement tehnic de la AFER.
VAGOANE. Parcul CFR Călători este compus din 3.500 de vagoane, în cea mai mare parte cu o vechime de peste 30 de ani, faţă de 15 ani, cît prevede legislaţia europeană în domeniu. Pentru a asigura condiţii europene de transport cu trenul, CFR Călători ar trebui să achiziţioneze 2.600 de vagoane noi. "În prezent, 90% din parcul de vagoane are durata de funcţionare depăşită, astfel încît este necesară achiziţionarea a 2.600 de vagoane nou-construite, la o valoare de circa 900.000 de euro/bucata", potrivit Ministerului Transporturilor. Investiţia totală în noile vagoane ar ajunge la 2,34 miliarde de euro. Modernizarea unui vagon costă între 250.000 şi 400.000 de euro, în funcţie de dotările şi de modificările efectuate, pentru a corespunde cerinţelor impuse de traficul feroviar european, pe tipuri de trenuri.
Citește pe Antena3.ro