In reclamele audio si video la masini trebuie anuntat pretul standard si nu pretul CIP cum este acum, pentru a nu induce in eroare cumparatorii, a decis Consiliul National al Audiovizualului. Termenul limita pentru aplicarea acestei decizii este de doua saptamani.
Reclamele la masini, difuzate la radio si televiziune, va trebui sa prezinte de la jumatatea lunii octombrie pretul standard al autoturismelor promovate, si nu cel CIP, adica fara taxe, asa cum este acum. Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a luat marti aceasta masura, pe motiv ca anuntarea pretului CIP ar putea induce in eroare potentialii clienti. "Pretul CIP nu ofera informatia completa, reala. Exista diferente, uneori mari, intre ceea ce apare ca pret al masinii si cat costa ea cand te duci sa o cumperi", spune Ralu Filip, presedintele CNA. Pretul afisat al autoturismelor promovate va trebui sa includa Taxa pe Valoarea Adaugata, precum si accizele si taxele care se adauga pretului initial. Termenul pentru punerea in aplicare a acestei decizii este de doua saptamani. Dupa data de 15 octombrie, CNA va sanctiona posturile de radio sau televiziune pentru orice spot publicitar care va prezenta pretul de achizitie al autoturismelor fara taxe incluse. De asemenea, este posibil ca in viitor sa se ia in calcul si publicitarea pretului in moneda nationala, dupa cum a adaugat Ralu Filip. URMARI. Daca aceasta masura va afecta sau nu producatorii si importatorii de autoturisme, ramane de vazut. Dar Dan Vardie, membru fondator al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), este de parere ca decizia CNA va avea impact asupra cumparatorilor de tip persoana fizica, care nu au cum sa recupereze TVA sau taxele la achizitionarea automobilului. "Pentru persoanele juridice, lucrurile nu sunt de mare anvergura, iar in Romania numarul de persoane juridice clienti este mai mare decat cel al persoanelor fizice care isi cumpara masini", spune Dan Vardie. El considera ca este o decizie corecta si necesara a CNA, tinand cont ca in tarile occidentale se practica acest sistem de mult timp. Mai mult decat atat, Dan Vardie spune ca CNA ar trebui sa mearga mai departe de atat si sa solicite ca in reclame sa fie afisat pretul masinilor care sunt prezentate. De exemplu, daca este imaginea unui autoturism care are vopsea metalizata sa fie prezentat pretul corect. Nicolas Ianculescu, director general Renaul Nissan Romania, spune ca "atat timp cat reglementarile sunt aceleasi pentru toti competitorii, nimeni nu poate fi avantajat sau dezavantajat". Costurile pentru refacerea reclamelor sunt minime, iar trecerea la afisarea pretului standard in reclame nu va determina o scadere a vanzarilor. "Consumatorul nu a fost niciodata inselat de pretul CIP. Sa nu uitam ca in America, un model de comert pentru multa lume, se afiseaza preturile fara taxe", a adaugat Nicolas Ianculescu.
DECIZIE"Pretul CIP nu ofera informatia completa, reala. Exista diferente, uneori mari, intre ceea ce apare ca pret al masinii si cat costa ea cand te duci sa o cumperi" Ralu Filip presedintele CNA |
PRETUL"Pentru persoanele juridice, lucrurile nu sunt de mare anvergura, iar in Romania numarul de persoane juridice clienti este mai mare decat cel al persoanelor fizice care isi cumpara masini" Dan Vardie membru fondator APIA |
Citește pe Antena3.ro