Deşi de ani de zile a excelat prin ineficienţă, conducerea fostei Companii Naţionale de Administrare a Drumurilor Naţionale (actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) nu s-a arătat deloc strânsă la pungă când a fost vorba de majorările salariale acordate angajaţiilor. Un raport al Curţii de Conturi arată că în 2015 nu mai puţin de 69 de angajaţi ai companieri au beneficiat de aceste majorări.
Ceea ce este grav este faptul că respectivele persoane au primit acest sporuri nejustificat, atrage atenţia Curtea de Conturi. În total cei 69 de angajaţi au beneficiat de majorarea cu până la 75% a salariului, prejudiciul adus companieii fiind calculat de inspectorii Curţii la 725.000 de lei.
Premieri pentru munci fictive
În urma controlului făcut de reprezentanţii Curţii de Conturi s-a stabilit că cele 69 de persoane “merituoase” au fost pontate fictiv ca fiind implicate în diverse proiecte de infrastructură rutieră cu finanţare externă. Pe de altă parte, Curtea a mai reţinut faptul că alte 238 de persoane au beneficiat de sporuri salariale ca urmare a implicării lor în diverse proiecte de infrastructură derulate cu finanţare externă. În ceea cei priveşte pe aceştia, inspectorii Curţii au evitat să se pronunţe dacă sporurile acordate, care s-au ridicat la suma de 3,23 milioane de lei, au fost legale sau ilegale în condiţiile în care şefii Companiei de Drumuri nu le-au pus la dispoziţie documentele din care să reiasă perioada în care s-au desfăşurat respectivele proiecte.
Metehne vechi, dezvăţ greu
Politica de premiere a celor de la CNADNR a fost una foarte ciudată. Cu câteva luni în urmă , mai precis în octombrie 2016, directorul general de la acea vreme, Cătălin Homor, a aprobat recompensarea cu premii nete de 175.186 lei (circa 38.000 de euro) a personalului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, care a participat la reparaţia în regie proprie a gropii de pe Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie. Din această sumă, prima încasată de directorului DRDP Cluj a fost de 14.186 lei. Această premiere a intrat în atenţia ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, imediat după preluarea mandatului, ea făcând deja obiectul unui control al Corpului de Control al ministrului.
Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost redeschis traficului pe 10 octombrie 2016, după ce o porţiune de 200 de metri a fost demolată la mai puâin de un an de la inaugurare.