x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cod de bune practici

Cod de bune practici

de Elena Stan    |    21 Mai 2008   •   00:00
Cod de bune practici

COMERŢ ● Reducerile sub preţul de achiziţie, interzise
Procesatorii, producătorii şi retailerii nu mai au voie să vîndă produsele agroalimentare sub preţul de achiziţie.



COMERŢ ● Reducerile sub preţul de achiziţie, interzise
Procesatorii, producătorii şi retailerii nu mai au voie să vîndă produsele agroalimentare sub preţul de achiziţie.

Producătorii şi procesatorii din industria alimentară şi reprezentanţii retailerilor s-au întîlnit ieri la Ministerul Agriculturii pentru a stabili liniile directoare ale Codului de Bune Practici. Acesta explică pe larg cum se formează preţul de achiziţie al produselor agroalimentare, precum şi cauzele ce stau la baza interzicerii vînzării produselor sub acest preţ. "În forma actuală, Codul de Bune Practici defineşte clar ce înseamnă preţul de achiziţie şi va interzice vînzarea produselor sub acest preţ. În plus, codul va interzice practicarea anumitor taxe precum cele de deschidere sau renovare", a declarat Sorin Minea, preşedintele Romalimenta.

NEMULŢUMIRI. În urma discuţiilor aprinse dintre producători şi procesatori cu reprezentanţii supermarketurilor din România cu privire la impunerea unor condiţii contractuale excesive, autorităţile au stabilit că este necesară înfiinţarea unui Cod de Bune Practici în acest domeniu. Producătorii susţin că au o rată de profitabilitate extrem de mică din cauza acestor condiţii contractuale excesive impuse de retaileri şi că au ajuns să lucreze exclusiv pentru marile lanţuri de super şi hipermarketuri. Pe de altă parte, retailerii spun că ei sînt cei care au creat pe piaţa românească un mediu concurenţial avantajos pentru ambele părţi şi că problema nu se află în comerţul modern, ci în eficienţa scăzută a producătorilor. În plus, producătorii au spus că în timp ce ei şi implicit consumatorii înregistrează pierderi, profitabilitatea supermarketurilor poate ajunge pînă la 60% prin utilizarea "taxelor ascunse" care duc la o creştere artificială a preţurilor de vînzare. Printre taxele impuse se numără taxa de înlocuire produs, care variază de la 50 la 100 euro, taxa de remodelare magazin, 2.000-3.000 de euro, taxa pentru revistă, 200-1.000 de euro, taxa de capăt de raft, 2.000-3.000 de euro şi taxa de listare, 100-300 de euro, potrivit producătorilor.

×
Subiecte în articol: economic