x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Compania Euroins, cel mai reclamat asigurător

Compania Euroins, cel mai reclamat asigurător

de Adrian Stoica    |    07 Oct 2020   •   10:12
Compania Euroins, cel mai reclamat asigurător

Compania de asigurări Euroins România şi-a păstrat şi în primul semestru al acestui an poziţia de cel mai reclamat asigurător, îregistrând o creştere cu 139% a numărului de reclamaţii faţă de perioada similară a anului trecut. Autoritatea de Supraveghere Financiară a înregistrat, în semestrul I al anului 2020, un număr de 21.861 petiții și informări de neconformitate, în creștere cu 114,85% față de numărul total înregistrat în semestrul I al anului 2019. Dintre acestea, mai mult de jumătate dintre petițiile primite pe piața asigurărilor, soluționate în favoarea consumatorilor. Cele mai multe dintre acestea, 97,18%, au vizat piaţa de asigurări, reprezentând o creştere cu 125,14% față de numărul petițiilor înregistrate în semestrul I al anului 2019. 

 

Cele mai multe reclamaţii au avut ca obiect comportamentul companiilor care încheie asigurări obligatorii de răspundere civilă auto (RCA și Carte Verde), cu 17.346 petiții și informări de neconformitate (95,78% din total), în creștere cu 141,79% față de numărul petițiilor înregistrate pe această clasă în semestrul I al anului 2019. “Societatea de asigurare cu cel mai mare număr de petiții și informări de neconformitate analizate în mod unic în semestrul I al anului 2020 este Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., cu 11.225 petiții și informări de neconformitate (61,98% din numărul total), în creștere cu 199,57% față de semestrul I al anului 2019”, se arată într-un comunicat al ASF. În topul celor mai reclamaţi asigurători Euroins a fost urmată de societatea City Insurance S.A., cu 5.129 reclamaţii (28,32% din numărul total), în creștere cu 139% față de semestrul I al anului 2019. Cu excepția societăților de asigurare Asirom VIG S.A. și Uniqa Asigurări S.A., care au înregistrat o scădere a numărului petițiilor și informărilor de neconformitate, toate celelalte societăți de asigurare analizate au înregistrat creșteri, mai precizează comunicatul ASF. Aspectul cel mai des reclamat în semestrul I al anului 2020 a fost nerespectarea prevederilor legislației în domeniu și a normelor ASF/ condițiilor contractuale, aspect regăsit în 17.554 cazuri (96,92%).

 

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a soluționat în favoarea consumatorilor, în primul semestru al anului 2020, un număr de 9.780 petiții și informări de neconformitate (54%), analizate în mod unic pe petent, primite pe sectorul asigurărilor-reasigurărilor. Dintre acestea, 77,47% au fost finalizate prin plată, solicitările având legitimitate și cadru legal de soluționare. 

 

Euroins, amendată recent


ASF a sancţionat săptămâna trecută societatea de asigurare Euroins cu 2,1 milioane de lei în urma unui control efectuat în perioada iulie-septembrie, fiind constatate o serie de nereguli cu privire la tarifele RCA şi înregistrarea unor operaţiuni de recunoaştere a comisioanelor din reasigurare. De asemenea, directorul general, Mihnea Tobescu, a fost amendat şi suspendat.
 

×