x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Concurenta - Cosmetica romaneasca, o domnisoara batrana

0
Autor: Eugenia Mihalcea 30 Sep 2005 - 00:00
Concurenta - Cosmetica romaneasca, o domnisoara batrana


Pe o piata de 200 de milioane de euro anual, firmele romanesti de cosmetica nu pot acoperi decat maximum 20%. Cat priveste exportul, numai 5% din productie trece de granitele tarii.

N-au ambalaje ochioase sau reclame care sa deschida buzunarele romanilor. In schimb, au denumiri care nu mai sunt la moda, asociate de cele mai multe ori cu perioada ceausista, cu comunismul. Si pe langa acest handicap, cosmeticele romanesti mai au parte de concurenta acerba a firmelor straine intrate pe piata autohtona.

Piata romaneasca a produselor cosmetice atinge anual in jur de 200 de milioane de euro. Dar productia interna asigura doar 20% din totalul vanzarilor, dupa cum spune Adriana Goleanu, presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor (OPIC). Restul este asigurat de import sau de multinationalele care activeaza pe piata romaneasca.

FIRME. In Romania sunt inregistrate 22 de societati producatoare de cosmetice. Pe piata se vand insa si produse contrafacute, provenite si din tara, de la firme a caror activitate este greu de controlat. Principalii producatori interni sunt companiile Gerocossen, Gerovital, Farmec, Elmiplant si Lotus, cunoscute mai ales dinainte de 1989. In ceea ce priveste importurile, concurenta este reprezentata de Oriflame, Avon si L’Oreal. Cat priveste exportul de cosmetice romanesti, este sub 5% dupa cum adauga Adriana Goleanu, iar despre premii internationale nici nu e vorba. "Nu exista putere de a patrunde pe piata si nici putere de a cumpara publicitate", declara presedintele OPIC. De asemenea, reprezentantii firmelor locale afirma ca principalele motive care mentin scazuta cota de piata a cosmeticelor sunt lipsa capacitatii de promovare a fabricilor autohtone si accesul dificil in marile lanturi de magazine.

MODERNIZARE. In aceste conditii, firmele autohtone se chinuie aproape in zadar. Producatorul de cosmetice Farmec Cluj, de exemplu, intentioneaza sa investeasca, in urmatorii patru ani, circa 20 milioane euro pentru modernizarea capacitatilor de productie si pentru construirea unui sediu nou, conform normelor UE.

Farmec realizeaza anual, in medie, peste 15 milioane bucati de produse - atat cosmetice, cat si produse medicamentoase de uz extern sau pentru intretinerea locuintei. Marcile cele mai cunoscute sunt Gerovital H3, Gerovital Plant, Aslavital, Ecovital, Farmec, Doina, Dermofarm, Triumf si Nufar. Compania a fost privatizata integral in anul 1995, prin metoda MEBO, actionariatul fiind constituit din salariatii firmei. Firma are un capital social de 57 de miliarde de lei.

NESANSA
"Piata romaneasca a produselor cosmetice atinge anual in jur de 200 de milioane de euro, dar productia interna asigura doar 20% din totalul vanzarilor"

FARA BANI
"Nu exista putere de a patrunde pe piata si nici putere de a cumpara publicitate. Exportul de cosmetice romanesti, este sub 5%" - Adriana Goleanu, presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor

CONCURENTA STRAINA
Compania L’Oreal a luat crema pietei romanesti in ultimii doi ani, iar pentru 2005 si-a propus o crestere a vanzarilor de produse cosmetice pe piata romaneasca de peste 20% comparativ cu anul 2004, cand s-au situat la aproximativ 17 milioane euro.

O alta crestere semnificativa a fost inregistrata si de gama de produse de ingrijire Vichy disponibile numai in farmacii. Totodata, cosmeticele Maybelline si sampoanele Elseve si-au consolidat pozitia pe aceasta piata. Principalii actionari ai grupului L’Oreal sunt Liliane Bettencourt, mostenitoarea unei averi de mai multe miliarde de euro, si producatorul elvetian din industria alimentara Nestle. Portofoliul companiei include produse de machiaj precum Maybelline si Lancôme, produse de ingrijire a pielii Garnier si Vichy si cele pentru par marca L’Oreal si Elseve.

Principalii concurenti ai companiei L’Oreal sunt Wella, Henkel, Schwartzkopf si Londa pe segmentul produselor de colorare a parului, Nivea pe segmentul cremelor, Avon si Max Factor si Oriflame pentru produsele de machiaj. Dar pe piata romaneasca au avut succes si companiile de tipul Body Shop, Beauty Shop. De exemplu, magazinele de cosmetice si parfumuri Beauty Shop au incheiat anul 2004 cu o cifra de afaceri de 8 milioane de euro. Intrata pe piata in 2000, compania Beauty Shop, controlata de Sephora Franta, a deschis cate un magazin in fiecare an.

De asemenea, compania The Body Shop Romania a inregistrat anul trecut vanzari de circa 1,3 milioane euro si mizeaza in 2005 pe o majorare de minimum 15% a veniturilor.

Infiintata in 1976, The Body Shop International produce cosmetice din ingrediente naturale si le comercializeaza printr-o retea de aproximativ 2.000 de magazine din 50 de tari.
Citeşte mai multe despre:   economic,   piata,   milioane,   produse,   romaneasca,   cosmetice,   lâ oreal

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Nicu Marcu: Traversăm o perioadă plină de încercări iar interconectarea piețelor de capital este cu siguranță una dintre soluțiile pentru stabilizarea și redresarea economiilor

Nicu Marcu: Traversăm o perioadă plină de încercări iar interconectarea piețelor de capital este cu siguranță una dintre soluțiile pentru stabilizarea și redresarea economiilor
Cu ocazia sărbătoririi ”Zilei Europei”, Autoritatea de Supraveghere Financiară salută efortul depus la nivel european pentru dezvoltarea piețelor financiare nebancare. ”În urmă cu 71 de ani, o idee a...

Nicu Marcu: Acțiunile noastre de supraveghere și control au tocmai scopul asigurării stabilității piețelor pe care le supraveghem și al corectării practicilor care pot ascunde deficit de solvabilitate la unii operatori din piață

Nicu Marcu: Acțiunile noastre de supraveghere și control au tocmai scopul asigurării stabilității piețelor pe care le supraveghem și al corectării practicilor care pot ascunde deficit de solvabilitate la unii operatori din piață
Economiile europene sunt amenințate de creșterea insolvențelor companiilor, în cazul în care statele membre nu reușesc să efectueze o tranziție ușoară de la sprijinul de lichiditate către un sprijin de...

Vodafone România va avea un nou director general

Vodafone România va avea un nou director general
Noul director general al Vodafone România are un nou director general. Achilleas Kanaris își începe mandatul la 1 iulie 2021 când o înlocuiește pe Murielle Lorilloux.  Achilleas Kanaris este...

Au demarat procedurile pentru construcția Autostrăzii Târgu Neamț - Ungheni

Au demarat procedurile pentru construcția Autostrăzii Târgu Neamț - Ungheni
Începe revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea proiectelor de autorizare și execuție pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, potrivit Ordiinului Compania Națională de...

Un nou Consiliu de Administrație la Societatea Națională a Sării

Un nou Consiliu de Administrație la Societatea Națională a Sării
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor a numit noii membri ai Consiliului de Administrație al Societății Naționale a Sării, pentru o perioadă de 4 luni, cu posibilitate de prelungire, anunță MInisterul Econ...

Raiffeisen Bank raportează un profit în creștere cu 41% în primul trimestru din 2021

Raiffeisen Bank raportează un profit în creștere cu 41% în primul trimestru din 2021
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 milioane de lei, în creştere cu 41% faţă de rezultatul obţinut în perioada similară a anului trecut. Activele totale ale...

Comenzi online pentru produsele necesare

Comenzi online pentru produsele necesare
Totul este mai simplu în mediul online și tot mai multe persoane aleg să își facă proviziile în acest fel. Sunt o mulțime de produse pe care le găsești online, pentru orice ai avea nevoie. Fie că vrei să...

O echipă FMI va efectua revizuirea anuală a economiei românești

O echipă FMI va efectua revizuirea anuală a economiei românești
O echipă FMI condusă de Jan Kees Martijn va discuta cu autoritățile române, în întâlniri virtuale, în perioada 10 - 28 mai 2021, pentru pentru a efectua revizuirea anuală a economiei românești, cunoscută...

Activele fondurilor de pensii facultative au depășit 3,1 miliarde de lei în martie 2021

Activele fondurilor de pensii facultative au depășit 3,1 miliarde de lei în martie 2021
Activele fondurilor de pensii facultative aveau active în valoare de peste 3,1 miliarde de lei la 31 martie 2021, maii mari cu 30,37% față de aceeaşi perioadă a anului trecut,...

BCE: Două din cinci bănci încă nu conştientizează că vor exista credite toxice

BCE: Două din cinci bănci încă nu conştientizează că vor exista credite toxice
Aproximativ 40% dintre băncile din zona euro încă nu conştientizează că s-ar putea confrunta cu defaulturi în rândul clienţilor cauzate de pandemie şi încă speră că vin vremuri mai bune sau încearcă să...

Klaus Iohannis și parlamentarii construiesc Autostrada Nordului în 4 ani

Klaus Iohannis și parlamentarii construiesc Autostrada Nordului în 4 ani
De la 1 ianuarie 2021 a intrat în vigoare Legea nr. 264/2020 pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Nordului” (A14). Întinsă pe traseul Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrița - Vatra...

Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020

Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020
Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020 din cauza în contextul pandemiei de coronavirus care a afectat puternic piaţa de restaurante din toată lumea. Compania a ajuns,...

Consiliul Concurenței investighează piața cărnii de pasăre

Consiliul Concurenței investighează piața cărnii de pasăre
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație ce vizează un posibil comportament anticoncurențial al unor companii care își desfășoară activitatea pe piața producției și comercializării cărnii de...

Două societăți din grupul Enel au un nou director general

Două societăți din grupul Enel au un nou director general
Companiile Enel Energie și Enel Energie Muntenia au un nou director general. Acesta este Marius Chiriac, fost coordonator al activității Enel X România. Cele două societăți dețin împreună cel mai...

Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton

Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton
Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton pentru circa 260.000 de euro. Acesta a fost scos la licitație în urmă cu trei ani de Artmark, la un preț de pornire de 295.000 de...
Serviciul de email marketing furnizat de