Pe o piata de 200 de milioane de euro anual, firmele romanesti de cosmetica nu pot acoperi decat maximum 20%. Cat priveste exportul, numai 5% din productie trece de granitele tarii.
N-au ambalaje ochioase sau reclame care sa deschida buzunarele romanilor. In schimb, au denumiri care nu mai sunt la moda, asociate de cele mai multe ori cu perioada ceausista, cu comunismul. Si pe langa acest handicap, cosmeticele romanesti mai au parte de concurenta acerba a firmelor straine intrate pe piata autohtona. Piata romaneasca a produselor cosmetice atinge anual in jur de 200 de milioane de euro. Dar productia interna asigura doar 20% din totalul vanzarilor, dupa cum spune Adriana Goleanu, presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor (OPIC). Restul este asigurat de import sau de multinationalele care activeaza pe piata romaneasca."Piata romaneasca a produselor cosmetice atinge anual in jur de 200 de milioane de euro, dar productia interna asigura doar 20% din totalul vanzarilor" FARA BANI
"Nu exista putere de a patrunde pe piata si nici putere de a cumpara publicitate. Exportul de cosmetice romanesti, este sub 5%" - Adriana Goleanu, presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor
CONCURENTA STRAINA
|
Compania LâOreal a luat crema pietei romanesti in ultimii doi ani, iar pentru 2005 si-a propus o crestere a vanzarilor de produse cosmetice pe piata romaneasca de peste 20% comparativ cu anul 2004, cand s-au situat la aproximativ 17 milioane euro.
O alta crestere semnificativa a fost inregistrata si de gama de produse de ingrijire Vichy disponibile numai in farmacii. Totodata, cosmeticele Maybelline si sampoanele Elseve si-au consolidat pozitia pe aceasta piata. Principalii actionari ai grupului LâOreal sunt Liliane Bettencourt, mostenitoarea unei averi de mai multe miliarde de euro, si producatorul elvetian din industria alimentara Nestle. Portofoliul companiei include produse de machiaj precum Maybelline si Lancôme, produse de ingrijire a pielii Garnier si Vichy si cele pentru par marca LâOreal si Elseve.
Principalii concurenti ai companiei LâOreal sunt Wella, Henkel, Schwartzkopf si Londa pe segmentul produselor de colorare a parului, Nivea pe segmentul cremelor, Avon si Max Factor si Oriflame pentru produsele de machiaj. Dar pe piata romaneasca au avut succes si companiile de tipul Body Shop, Beauty Shop. De exemplu, magazinele de cosmetice si parfumuri Beauty Shop au incheiat anul 2004 cu o cifra de afaceri de 8 milioane de euro. Intrata pe piata in 2000, compania Beauty Shop, controlata de Sephora Franta, a deschis cate un magazin in fiecare an.
De asemenea, compania The Body Shop Romania a inregistrat anul trecut vanzari de circa 1,3 milioane euro si mizeaza in 2005 pe o majorare de minimum 15% a veniturilor.
Infiintata in 1976, The Body Shop International produce cosmetice din ingrediente naturale si le comercializeaza printr-o retea de aproximativ 2.000 de magazine din 50 de tari.
|