Opiniile exprimate online de către alți cumpărători sunt din ce în ce mai importante pentru persoanele care vor să achiziționeze electrocasnice, arată rezultatele unui studiu GfK FutureBuy2018. Europenii, printre care și românii, care au nevoie de electrocasnice se ghidează foarte mult după review-urile altor cumpărători exprimate pe platformele de profil, 72% dintre femei dând mai mult credit acestora, comparativ cu 68% bărbații. Importante sunt și opiniile postate de experți, compararea prețurilor și consultarea site-urilor de reduceri.
În schimb bărbații, în proporție de 62%, preferă să meargă în magazinele fizice și să compare prețurile de pe raft, să asculte de părerea apropiaților ori să consulte personalul de vânzări, față de numai 57% dintre femei. Totodată, aceștia au mai mare încredere în site-urile retailer-ilor decât femeile.
Studiul GfK FutureBuy 2018, realizat în 35 de țări, a analizat modul în care tehnologia digitală a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații. Cercetarea a fost derulată în România pe un eșantion de 1000 de respondenți, utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.