corespondenta de la Salonul Auto din Geneva
Daca in urma cu opt ani lansa Logan cu intentia de a cuceri pietele emergente, Renault si-a schimbat strategia concomitent cu traversarea crizei mondiale. Dupa volumele de succes ale vanzarilor inregistrate la export cu Duster si Sandero, Dacia a ajuns in prezent o marca ce poate fi cu usurinta destinata Europei de Vest. In aceeasi tendinta se inscrie si aparitia noii Dacia Lodgy, care a fost ieri prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva.
Cel de-al saptelea model Dacia dupa lansarea Logan din 2004 vine acum cu o serie intreaga de noutati pana nu demult incompatibile cu un produs recunoscut drept low-cost. Pentru prima data in istoria marcii, Lodgy poate fi echipata cu un sistem multimedia, cu ecran tactil, care include navigatie prin satelit, radio, telefon cu conexiune Bluetooth, USB, harta si reglaje, totul la un pret imbatabil de numai 300 de euro. Lodgy ofera o a doua solutie multimedia (in serie pentru nivelele de echipare Ambiance si Laureate), Dacia-Plug&Radio, 2 DIN, care cuprinde un radio CD cu Mp3, conexiune bluetooth, priza jack, USB si satelit de comanda pe volan. Tot in seria surprizelor cu care vine Lodgy este si limitatorul de viteza, care va fi disponibil optional pe versiunea Laureate, acesta urmand sa-i permita soferului sa stabileasca o viteza maxima pe care nu doreste sa o depaseasca.
Motorizare noua pe benzina
Lodgy vine cu doua motoare pe benzina, respectiv 1.6l 85 CP si propulsorul Tce 115, ultimul fiind cel mai nou motor pe benzina cu injectie directa turbo din cadrul Grupului Renault, cu o cilindree de numai 1.2 litri si emisii de dioxid de carbon pe masura. Oferta diesel este reprezentata de motorul 1.5 dCi, care echipeaza si modele Logan si Duster, de 90 si 110 CP. La exterior, Dacia are o lungime de 4,5 metri si 1,75 metri inaltime, ceea ce ajuta vehiculul sa ofere un spatiu fara adversar la interior. Cele trei locuri de pe randul al doilea sunt echipate in standard cu sistemul Isofix, care permite atasarea in deplina siguranta a scaunelor pentru copii, iar versiunea cu sapte locuri permite indepartarea ultimei banchete. Cifrele volumului portbagajului sunt de asemenea impresionante, mai ales pentru versiunea in cinci locuri: 827 litri, in timp ce pentru cea cu sapte locuri mai raman 207 litri. Din fericire, Dacia a umblat mult la capitolul bordului. Butoanele de la sistemul climatizare nu mai au aspectul anterior de robineti, iar Lodgy a primit deasupra consolei centrale un spatiu de depozitare in care poate incapea un laptop. Cadranele sunt acum in numar de trei (turometru, vitezometru si informatii ale computerului de bord), iar materialele au fost alese cu mult mai multa grija. Totodata, geamurile laterale sunt acum actionabile de pe portiere, renuntandu-se la varianta cu butoanele pe consola centrala.
Fabricata in Maroc, la Tanger, Lodgy va fi va fi disponibila la vanzare cu preturi ce incep de la 9.500 euro (TVA inclus), in timp ce varful de gama va costa 14.700 de euro. Noul model poate fi comandat incepand cu data de 7 martie, iar in Romania primele livrari vor fi facute in luna iunie.