CFR Marfă a acumulat o datorie netolerat de mare la CFR Infrastructură, de peste 100 de milioane de euro, iar dacă CFR Infrastructură ar folosi toţi banii pe care îi are de primit de la această companie am avea sute de kilometri de pe care restricţiile ar fi ridicate, susţine ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
"Mă preocupă foarte serios faptul că CFR Marfă a acumulat o datorie prea mare, mult prea mare, netolerat de mare la CFR Infrastructură.CFR Infrastructură, dacă şi-ar folosi toţi banii pe care îi are de primit de la CFR Marfă, am avea sute de kilometri pe care restricţiile ar fi ridicate şi nu glumesc când spun că a avea o infrastructură feroviară fără restricţii deja poate fi tratat ca un lucru mai bun decât ceea ce este astăzi", a declarat ministrul transporturilor în cadrul unei conferinţe de presă. În prezent, CFR Marfă este supusă unei investigaţii aprofundată de către Comisia Europeană pentru a determina dacă stingerea de către statul român a datoriilor operatorului de transport feroviar de marfă şi necolectarea datoriilor companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor UE privind ajutoarele de stat. În cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfă SA, desfăşurat în anul 2013, dar care nu s-a mai finalizat, s-a realizat conversia datoriilor societăţii în acţiuni.