x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Deszăpezire blocată pe autostrăzi

0
Autor: Elena Stan 16 Ian 2008 - 00:00
Deszăpezire blocată pe autostrăzi Alex Micsik/



Contractul pentru întreţinerea pe timp de iarnă a autostrăzilor va fi semnat la primăvară. Din cauza contestaţiilor, CNADNR nu a putut atribui deszăpezirea autostrăzilor societăţilor care au câştigat licitaţia.

DRUMURI - Contestarea licitaţiilor împinge contractarea la primăvară


Contractul pentru întreţinerea pe timp de iarnă a autostrăzilor va fi semnat la primăvară. Din cauza contestaţiilor, CNADNR nu a putut atribui deszăpezirea autostrăzilor societăţilor care au câştigat licitaţia.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a reuşit să semneze contractul pentru deszăpezirea autostrăzilor Bucureşti – Piteşti (A1) şi Bucureşti – Cernavodă (A2). Deşi licitaţia din decembrie fusese câştigată de consorţiul format din PA&CO Internaţional şi Romprest, semnarea contractului a fost blocată de contestaţia depusă de societăţile care au depus cealaltă ofertă, respectiv Argecom-Euroconstruct-Dimar. 

 

NEÎNŢELEGERI. Gâlceava dintre cele două consorţii pune CNADNR într-o situaţie delicată şi este foarte posibil ca acest contract să nu mai fie semnat. “Cele două firme desemnate câştigătoare la licitaţia din decembrie nu au momentan nici o responsabilitate şi obligaţie legală pentru deszăpezirea şi întreţinerea pe timp de iarnă a autostrăzilor A1 şi A2”, a declarat Florian Walter, acţionar majoritar al Romprest.

În contestaţia depusă, consorţiul PA&CO Internaţional şi Romprest este acuzat că nu are capacitatea de a presta lucrările asumate şi că a subconcesionat o parte dintre acestea. “Am depus contestaţia deoarece societatea Romprest cesionase o parte din contract către firma Dimar. În urma acestei cesionări, consorţiul format din PA&CO şi Romprest, desemnat câştigător la licitaţia din decembrie 2007, nu mai îndeplinea criteriul din caietul de sarcini cu privire la experienţa similară”, susţine Daniel Cristea, şef serviciu oferte, decontare al Argecom.

 

Reprezentantul Romprest neagă însă acuzaţiile. “Au apelat la acest subterfugiu, cu contestaţia, pentru a lucra ei mascat. În prezent, ei au contracte de deszăpezire în zonă şi acţionează şi pe autostrăzi, iar la sfârşitul iernii tot ei vor primi şi banii de la CNADNR. Noi stăm cu maşinile în garaj iar ei lucrează mascat. Nu am cesionat nici un serviciu către Dimar, este o minciună”, a explicat Florian Walter. Consorţiul alcătuit din PA&CO Internaţional şi Romprest s-a angajat să presteze serviciul pentru circa 9 milioane de lei (2,57 milioane euro), iar celălalt consorţiu se angajase să realizeze serviciile pentru suma de 15,10 milioane lei (4,36 milioane euro) fără TVA, conform ofertei financiare.

 

CONTESTAŢII SCUMPE. Pentru această iarnă, bugetul alocat de CNADNR pentru deszăpezire  se ridică la 390 milioane de lei (peste 105 milioane de euro), din care suma pentru autostrăzi este de peste 18 milioane de lei (4,9 milioane de euro).  În timp ce consorţiile se ceartă între ele şi depun contestaţii peste contestaţii, CNADNR va plăti aproape dublu pentru serviciile firmelor care ajută la deszăpezire. Astfel, cei aproape 5 milioane de euro vor fi împărţiţi de firmele care deszăpezesc prin zonă, în condiţiile în care cei de la PA&CO Internaţional şi Romprest puteau realiza deszăpezirea cu 2,5 milioane de euro. “Chiar dacă nu avem contracte încheiate, deszăpezirea se realizează cu utilajele noastre şi cu utilaje suplimentare de la firmele care au contracte de deszăpezire pentru drumurile naţionale din jurul autostrăzilor. Suma alocată pentru deszăpezirea autostrăzilor se ridică la 4,9 milioane de euro, bani pe care îi vom plăti pe bucăţele firmelor care ne ajută să realizăm deszăpezirea”, a explicat Cristian Duică. Deocamdată, CNADNR nu a plătit niciun ban pentru deszăpezire pentru iarna 2007-2008. “Pentru anul trecut, suma ce urmează a fi plătită firmelor care au realizat deszăpezirea pe drumurile naţionale se ridică la circa 173 de milioane de lei. La această sumă se adaugă ce s-o mai strânge şi pe anul 2008. Suma totală pentru deszăpezire alocată pentru această iarnă este de 390 de milioane de lei”, a explicat Cristian Duică, director adjunct în cadrul CNADNR.

 

Deszăpezirea concesionată la pachet

Pentru a evita aceste disfuncţionalităţi, CNADNR va include deszăpezirea în serviciile de întreţinere a autostrăzilor pe care le va concesiona la primăvară, pentru o perioadă de 29 de ani. “În primăvară vom organiza o licitaţie pentru a concesiona autostrăzile pe o perioadă de 29 de ani. Asta nu înseamnă că vom pune barieră, iar şoferii vor plăti o taxă. Cel care va câştiga licitaţia se va ocupa de tot ceea ce înseamnă reparaţii, întreţinere, deszăpezire, benzinării, parcări, moteluri, curăţenie, pază etc”, spune Duică. El spune că nu este exclus ca CNADNR să mai aloce bani pentru întreţinerea autostrăzilor o perioadă. În prezent, această întreţinere se face cu banii colectaţi din rovinietă. De asemenea, pentru întreţinerea multianuală a drumurilor naţionale vor fi organizate licitaţii şi vor fi încheiate contracte pe o perioadă de patru ani.

 

Scuze oficiale

Autorităţile dau vina pe fenomenele meteo pentru accidentele în lanţ care au avut loc în urmă cu două zile pe autostrăzile A1 şi A2 din ţară. “Avem o iarnă atipică. Nu am fost avertizaţi de nimeni că va ploua. În această perioadă a anului nu sunt aşteptate ploi. Din cauza ceţii şi a poleiului s-au produs accidentele în lanţ pe autostrada A1, Bucureşti – Piteşti. De la ploaie până în momentul în care s-a împrăştiat material antiderapant au trecut 45 de minute”, a explicat Duică.

Citeşte mai multe despre:   economic,   milioane,   deszapezire,   CNADNR,   deszăpezirea,   romprest,   autostrăzilor

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Activele sistemului de pensii private au depășit 14 miliarde de euro

Activele sistemului de pensii private au depășit 14 miliarde de euro
Galerie Foto Valoarea activelor totale, aflate în administrare la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 30 septembrie 2020, la 72,58 miliarde de lei, în creștere cu 17,96% față de septembrie 2019, depășind...

Monitorul pădurilor, în faza de testări

Monitorul pădurilor, în faza de testări
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a transmis invitația de testare a aplicațiilor SUMAL, portalul care monitorizează defrișările și celelalte activități cu potențial de fraudă asupra pădurilor. În...

Americanii înființează firme, europenii închid

Americanii înființează firme, europenii închid
Pandemia influențează în mod total diferit comportamentul de business pe cele două maluri ale Oceanului Atlantic. În timp ce americanii înființează firme într-un ritm fără precedent, patronii europeni se...

Activele fondurilor de pensii private au depășit 14 miliarde de euro

Activele fondurilor de pensii private au depășit 14 miliarde de euro
Valoarea activelor totale, aflate în administrare la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 72,58 miliarde de lei, în septembrie 2020, în creștere cu 17,96% față de anul trecut, depășind...

Cel mai valoros brand din lume face cât 7 Românii

Cel mai valoros brand din lume face cât 7 Românii
Gigantul Apple era la sfârşitul lunii septembrie cel mai valoros brand din lume, cu o capitalizare de 1.900 de miliarde de dolari. În top 10 cele mai valoroase companii din lume, el este urmat de saudiţii de la...

Bătălie pe bani europeni. 64 de înscrieri pe minut

Bătălie pe bani europeni. 64 de înscrieri pe minut
Fondurile europene acordate prin OUG 130, Măsura 2, „Granturi pentru capital de lucru”, au stârnit un interes uriaș. Formularul electronic de înscriere a fost lansat ieri, la ora 10, și va fi activ până...

Suntem egali cu media UE la deficitul bugetar

Suntem egali cu media UE la deficitul bugetar
Decalajul dintre veniturile și cheltuielile statului - deficitul bugetar - a fost, în România, în trimestrul II 2020, de 11,4% din Produsul Intern Brut (PIB), cifră care plasează țara noastră în apropierea...

Economiștii cer evitarea creșterii cu 40% a pensiilor

O creştere a punctului de pensie cu 40% în acest moment trebuie evitată, pentru că economia nu o poate susţine, arată o scrisoare deschisă semnată de mai mulți economiști - academicianul Aurel Iancu,...

Economia, în pericol. Explozie de șomaj și falimente

Economia, în pericol. Explozie de șomaj și falimente
Criza Covid-19 ar putea să genereze, în perioada următoare, 500.000 de noi șomeri, estimează o analiză publicată de REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene...

OLX intră și pe piața creditelor bancare

OLX intră și pe piața creditelor bancare
Administratorul portalurilor de anunțuri OLX, Storia.ro și Autovit.ro - OLX Group - și fondul de investiții ORESA și-au anunțat ieri intenția de achiziție a celui mai mare broker de credite, KIWI Finance....

Cîțu: liniște fiscală până în decembrie

Cîțu: liniște fiscală până în decembrie
Depunerea declaraţiilor fiscale de către firme va fi amânată până pe 25 decembrie 2020 și tot până la acea dată se prelungește perioada scutirii de penalităţi pentru întârzieri la plata taxelor și...

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței
Mai multe companii din energie au primit amenzi din partea Autorității Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) pentru manipularea pieței și crearea de dezechilibre în sistemul...

Să curgă vinul pe fonduri europene

Să curgă vinul pe fonduri europene
Producătorilor de vin şi firmelor de distribuţie tradiţională a bunurilor de larg consum li se va permite accesul la fonduri europene, conform prevederilor legii de aprobare a OUG 130/2020 privind unele măsuri de...

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia
Creșterea pensiilor cu 40% va avea un impact extrem de grav asupra economiei și va duce la pierderea multor locuri de muncă, într-un moment în care este nevoie de consolidare fiscal-bugetară, arată într-o...
Serviciul de email marketing furnizat de