Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfa, ca persoana fizica, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investitii, astfel incat consortiul sa indeplineasca o serie de criterii financiare sau de experienta in domeniu, potrivit Ministerului Transporturilor.
"Va putea in masura in care se va asocia intr-un consortiu, care va putea demonstra ministerului ca indeplineste criteriile de precalificare cu privire la experienta, la capacitati financiare, la capabilitate operationala. Numai asa, daca ne referim la acest domn", a afirmat Cristina Militaru, sef Serviciu Privatizare in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Astfel, o persoana fizica, simpla nu va putea participa in nume propriu.
Intrebarea este de ce nu s-au impus astfel de criterii financiare sau de competenta si in cazul combinatului valcean. Explicatiile oficialilor au fost dintre cele mai diverse. Ministrul Economiei, Daniel Chitoiu, declara recent ca nu se mai pot impune criterii la privatizari de cand Romania a intrat in Uniunea Europeana in 2007, in vreme ce premierul Victor Ponta a spus ca daca s-ar fi introdus astfel de criterii ar fi ramas in cursa doar actionarul minoritar PCC SE.
Initial, Dan Diaconescu a depus o oferta in numele firmei "Proprietatea Poporului, Dreptate si Demnitate SA", insa dupa ce termenul a fost prelungit si-a depus oferta in nume propriu.
"Acarul Paun" - PricewaterhouseCoopers
Ieri, Chitoiu spunea, in ceea ce priveste datoriile catre stat ale lui Dan Diaconescu, ca certificatul de obligatii fiscale pe numele acestuia figureaza cu zero si are "cazier judiciar alb".
Premierul Victor Ponta a declarat, luni, ca procedurile de privatizare la Oltchim Ramnicu Valcea (OLT) au fost stabilite de consultant, compania de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers, selectata inainte de instalarea cabinetului sau.
CFR Marfa trebuie privatizata in luna decembrie. Diaconescu a anuntat anterior ca impreuna cu "poporul" va participa si la privatizarea CFR Marfa, dar si la listarile Transgaz si Tarom.