Patru miniştri ai transporturilor ne-au promis, din 2.000 şi pană in 2012, peste 1.200 de kilometri de autostradă, in condiţiile in care timp de 17 ani au fost daţi in folosinţă doar 100 de kilometri. Mai nou, pe langă autostrăzi vom avea şi drumuri expres, toate insă doar in imaginaţia guvernanţilor. Promisiunile miniştrilor se lovesc de realitatea dură. Pe culoarul IV pan-european, cel mai important culoar de legătură cu ţările UE, in lungime de 855 km, avem construiţi 151 de km şi pentru distanţa Cernavodă - Constanţa suntem in faza de licitaţii.
PROBLEME. Mult controversata Autostradă Transilvania, Braşov - Borş, nu se află nici ea intr-o situaţie mai bună. Se lucrează deocamdată pe două tronsoane, dar s-au terminat banii, deşi anul trecut i se reproşa companiei Bechtel că nu lucrează in ritmul in care primeşte finanţare. Ministrul Ludovic Orban a solicitat recent o suplimentare a fondurilor de la buget cu circa 83,3 milioane euro, pentru că sumele obţinute din creditele externe nu pot fi asigurate in timpul necesar. Pe tronsoanele pe care au fost incepute lucrările problema exproprierilor nu a fost rezolvată incă in totalitate. Acelaşi lucru este valabil şi la Autostrada Bucureşti- Braşov, unde, pe porţiunea la care s-au făcut deja licitaţii (Bucureşti - Ploieşti), nu s-au găsit incă banii necesari exproprierii. Carul inaintea boilor a fost pus peste tot pe unde se vorbeşte de autostrăzi in Romania. Fără finanţare, fără rezolvarea problemei exproprierii, fără proiecte de tip european nu vom avea autostrăzi nici peste 20 de ani. Pe larg despre reţeaua de drumuri şi planurile fantastice ale autorităţilor in revista Săptămana Finciară.
Citește pe Antena3.ro