Vanzarile de bere la sticla de plastic au detronat traditionala bere la halba. Un roman consuma in medie 74 de litri de bere pe an, ceea ce a dus la cresterea pietei pana la 680 de milioane de euro.
Anul 2006 se anunta a fi un an-record pentru producatorii de bere din Romania. Din ianuarie si pana in iunie, inclusiv, romanii au dat pe gat aproape 7,8 milioane de hectolitri de bere, cu 16% mai mult decat in aceeasi perioada a lui 2005, conform datelor Asociatiei "Berarii Romaniei". Si cum lunile iulie si august au fost fierbinti, in septembrie si la inceputul lui octombrie n-am dus lipsa de soare, iar tariile s-au tot scumpit, producatorii din domeniu estimeaza ca pana la sfarsitul anului vanzarile lor vor atinge pragul de 16 milioane de hectolitri, cu 14% mai mult dacat in 2005. Raportandu-ne tot la anul trecut, cand piata berii a fost estimata la 600 milioane de euro, cresterea de 14% s-ar traduce in incasari totale de circa 640-680 milioane de euro, in 2006. CONSUM. "In medie, romanul bea aproximativ patru pahare de bere la 0,33 ml pe saptamana, ceea ce-l situeaza mult sub media europeana a consumului de bere", a declarat Constantin Bratu, managerul general al Asociatiei. Insa persevereaza, lucru dovedit si de evolutia consumului mediu anual pe cap de locuitor, care a crescut de la 54 de litri, in 2002, pana la 74 de litri (estimat), in 2006. GUSTURI. Cel mai bine s-a vandut berea la halba, spune Bratu. Acest segment a castigat teren ajungand la 8,5% din volumul vanzarilor inregistrate in lunile iunie, iulie si august, in timp ce pe intreg anul trecut cota sa de piata a fost de 6,3%. Insa mai are mult pana sa ajunga PET-ul, care si-a continuat galopul de sanatate, conform celor mai recente estimari ale Brau Union. Daca in 2005 volumul vanzarilor de bere la "sticla de plastic" reprezenta 33% din piata, la sfarsitul lunii iunie 2006 cota de piata ajunsese la 40%.
Citește pe Antena3.ro
STICLA VERSUS PET
|
Ca volum, vanzarile de bere la "plastic" au crescut, de la 16,2% din piata, in 2003, la 26,1%, in 2004, si la 33,6%, in 2005, conform datelor MEMRB. In acelasi timp, berea la sticla a pierdut teren: de la 75% din volumul total al vanzarilor, in 2003, a scazut la 65,4%, in 2004, si la 58,2%, in 2005. Insa ca valoare a vanzarilor totale, ascensiunea PET-ului in detrimentul sticlei este ceva mai modesta. Pentru ca berea la PET e mai ieftina si nici nu se consuma
in restaurante, baruri sau hoteluri.
Astfel ca ea a crescut de la 12% din valoarea vanzarilor totale de bere, in 2003, la 24,5%, in 2005, in timp ce berea la sticla a scazut de la 77% la 64,7%, arata statisticile MEMRB. |
PRETUL FACE DIFERENTA
| ||
Statisticile facute pentru primele 6 luni ale anului arata o crestere a pietii berii, ca volum, cu 16% comparativ cu 2005. Cea mai mare crestere a avut loc in cazul marilor producatori. "Membrii Asociatiei «Berarii Romaniei» (Brau Union, Interbrew, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries) au inregistrat un volum de 5,6 milioane hectolitri, fata de 4,75 cat au avut in primele 6 luni ale anului trecut, ceea ce inseamna o crestere de 18%", a declarat Constantin Bratu. Cele patru companii reprezinta peste 70% din piata, in timp ce micile fabrici din Patronatul Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania si European Drinks Group detin impreuna sub 30%. |