Domeniul Balc, 18 ianuarie 2008. Pauza partidei de vânătoare organizată de Ion Ţiriac. O ţuică fiartă şi-o răcitură, un minut de odihnă, dezmorţirea oaselor. Doi dintre greii economiei europene ne-au vorbit despre recesiune şi despre ieşirea din criză. Wolfgang Porsche e preşedintele companiei fondate de bunicul său. Klaus Mangold, fost preşedinte al Daimler Crysler, negociator al relaţiilor economice între UE şi Rusia. Ambii, legaţi de amfitrion printr-o prietenie trainică, şi de România, prin afaceri de anvergură.
Porsche, despre maşini: "Primul lucru pe care trebuie să îl facă fabricanţii de automobile este să reducă producţia, pentru că nu poţi face previziuni clare despre câte maşini vei vinde în acest an şi nici în anul viitor. Pe piaţă vor rămâne doar cei mai buni. Nu doar cei care fac maşini multe şi ieftine, ci doar producătorii care, prin bani alocaţi în proiectare, vor face maşini mai eficiente şi mai economice. Dacia va supravieţui crizei. Dar trebuie neapărat să facă ceva, să «umble» la produsul pe care îl vinde. Ieftin nu este destul."
Mangold, despre România: "Creşterea economică va fi de cel mult jumătate faţă de cea pe care a avut-o România anul trecut. Va fi foarte dificil să obţineţi finanţări externe, iar criza s-a adâncit pentru că nimeni nu este dispus să investească bani în acest moment, iar refinanţările şi recreditările vor afecta şi ele economia românescă pe termen mai lung. 2010 ar putea însemna o revenire pentru că există încă multe proiecte economice între România şi ţările din vestul Europei, multe companii străine vor continua să investească în România"
Wolfgang Porsche, despre viitorul industriei auto:"Pentru Dacia, ieftin nu este destul!"
Nepotul legendarului Ferdinand Porsche, fondatorul celebrei companii de maşini sport cu acelaşi nume, Wolfgang Porsche, 65 de ani, este preşedintele Porsche Automobil Holding SE şi al Porsche AG. Pe lângă funcţiile din cadrul grupului auto şi bancar Porsche, el este şi membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG.
Într-un an în care producătorii şi vânzătorii de automobile se văd ameninţaţi de spectrul falimentului, Wolfgang Porsche se declară optimist. Optimist doar pentru cei care vor face maşini de calitate şi cât mai ecologice. În opinia sa, chiar şi Dacia va supravieţui, cu condiţia ca şi aici calitatea să îşi spună cuvântul. Porsche crede că ieftin nu e destul, iar pe piaţă vor rămâne doar "campionii".
- Jurnalul Naţional: Cum resimte Porsche, producător de maşini sportive de lux, actuala criză economică mondială?
- Producătorii de maşini sunt printre cei mai afectaţi de criza globală. Cum vedeţi viitorul apropiat al industriei auto?
O maşină care rămâne nevândută, pe stoc, îşi pierde rapid valoarea. Industria auto este una dinamică sau cel puţin a fost aşa. Modelele se schimbă de la un an la altul. De aceea va trebui să producem mai puţine maşini, indiferent că vorbim de producători germani, americani sau asiatici.
- Proveniţi dintr-o familie celebră. Sunteţi nepotul legendarului Ferdinand Porsche, părintele automobilului german. Cum credeţi că vor trece peste criză producătorii europeni de maşini?
- Care ar fi "soluţia germană pentru a depăşi criza din industria auto"?
Nu am nici un dubiu că vom trece peste această criză şi că pe piaţă vor rămâne doar cei mai buni. Nu doar cei care fac maşini multe şi ieftine, ci doar producătorii care, prin bani alocaţi în proiectare, vor face maşini mai eficiente şi mai economice. Mai economic nu înseamnă un rabat de la calitate. La maşini, calitatea este cheia succesului, lucru care s-a dovedit în timp.
- Suntem în România. Ce şanse daţi producătorului autohton, Dacia, de a supravieţui acestui declin rapid şi fără precedent pentru domeniul auto?
Citește pe Antena3.ro