ECONOMIC
Furnizorii de materii prime si subcontractorii de lucrari pentru autostrada Brasov-Cluj-Bors vor fi selectati in baza unor criterii de eligibilitate privind experienta, performanta, stabilitatea financiara si capabilitatea tehnica a firmelor respective.
Autostrada Brasov-Bors va scoate din buzunarele romanilor 2,2 miliarde euro. Banii vor indestula compania americana Bechtel, careia Guvernul i-a incredintat fara licitatie executarea proiectului. Cu toate acestea, rezultatele evaluarii ofertelor depuse de companiile romanesti de constructie pentru subcontractarea de lucrari nu vor fi date publicitatii.
GABI GOLEA
"Departamentul de achizitii al companiei americane a finalizat formularul pentru inscrierea firmelor interesate sa livreze materii prime si materiale, dar si a acelora care vor sa subcontracteze lucrari", a declarat pentru Mediafax Bogdan Sgarcitu, director in cadrul Bechtel.
SELECTIE. Intr-o prima etapa a procesului de selectie, compania americana va analiza piata constructiilor si se va consulta cu companiile de constructii si cu organizatiile de comert. Dupa depunerea ofertelor, Bechtel va furniza firmelor interesate informatii suplimentare cu privire la lucrarile sau serviciile respective. Rezultatele evaluarii ofertelor nu vor fi anuntate public, insa vor fi comunicate ofertantilor.
ORGANIZARE. Reprezentantul Bechtel nu s-a putut pronunta asupra costurilor proiectului in acest an, precizand ca o asemenea estimare va fi disponibila, cel mai probabil, la sfarsitul lunii octombrie. In aceasta perioada, Bechtel inchiriaza terenuri pentru organizarile de santier, o locatie fiind satul Chiribis (Bihor).
Citește pe Antena3.ro
RECORD
Proiectul autostrazii Bors-Brasov are o valoare de 2,2 miliarde euro, bani care vor fi platiti de contribuabilii romani. Lucrarea, acordata de Guvern companiei americane Bechtel prin incredintare directa, fapt care a starnit proteste puternice ale UE, este estimata a se finaliza in 2012. Autostrada va masura 415 kilometri, va avea cate doua benzi de 7,5 metri pe fiecare parte si va numara 300 de poduri, 73 de pasaje peste autostrada si 19 noduri rutiere. Investitia reprezinta cel mai mare proiect de acest tip din Europa. Proiectul a fost impartit in opt segmente, iar in acest an vor incepe lucrarile la segmentele Campia Turzii-Cluj Vest si Suplacul de Barcau-Bors.