x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Firmele-fantomă dispar

Firmele-fantomă dispar

de Daniela Ivan    |    19 Mai 2009   •   00:00
Firmele-fantomă dispar
Sursa foto: Radu Tuta/Agerpres

Circa 131.000 de firme care nu şi-au depus declaraţiile de impozite şi taxe de peste şase luni vor fi declarate inactive. În plus, plata TVA-ului pentru produsele importate din UE se va face lunar, şi nu trimestrial ca până acum.



Patronii care nu au depus la secţiile fiscale declaraţiile de impozite sau care au companii care nu funcţionează la sediul declarat vor avea surpriza să constate că firma lor este considerată inactivă, şi deci nu mai poate funcţiona. În acest fel, aşa-zisele firme-fantomă pe care se decontează activităţile ilegale vor fi desfiinţate.

"Din cele aproximativ 672.000 de firme, 131.000 de firme nu şi-au respectat obligaţiile declarative. Nu plătesc impozite şi taxe, prin faptul că nu le declară. Aceste societăţi vor fi declarate inactive şi li se vor retrage codul de plătitor de TVA", a spus preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Sorin Blejnar. El a arătat că măsura este reglementată prin OG 92/2003, urmând ca în "zilele următoare" să fie publicată în Monitorul Oficial.

TVA LUNAR
Companiile care vor cumpăra produse din statele UE vor plăti lunar, începând din mai, taxa pe valoarea adăugată (TVA) aferentă acestor operaţiuni, nu trimestrial, ca până acum. "Frauda în domeniul intracomunitar este alarmantă în întreaga Europă. E un carusel care pleacă din Marea Britanie şi se opreşte la Constanţa. Şi în România există reţele specializate", a opinat preşedintele ANAF.

El susuţine că măsura va conduce la "dezorganizarea reţelelor" specializate în fraude cu TVA. În primele patru luni ale anului au fost monitorizate 13.680 de operaţiuni intracomunitare. Pe o analiză de risc, au fost selectaţi 3.096 de de agenţi economici, din care au fost daţi în consemn 214, pentru că sunt "de negăsit".

Prejudiciile aduse de aceşti agenţi economici se ridică la 134 de milioane de lei şi a menţionat că valoarea bunurilor confiscate a fost de 8 milioane de lei.

MAŞINILE, LA CONTROL
O altă măsură pe care ANAF o are în lucru se referă la maşinile cumpărate din străinătate. Proprietarii acestor vehicule vor fi obligaţi să solicite ANAF un certificat care atestă plata TVA, pe care trebuie să-l prezinte la înmatricularea autoturismului.

"Persoanele fizice care achiziţionează în străinătate un mijloc de transport nou vor trebui să se prezinte la ANAF să primească un certificat care să ateste plata TVA, şi cu acesta să se prezinte la înmatriculare", a mai spus Blejnar. Măsura va fi introdusă în Codul Fiscal şi urmăreşte combaterea evaziunii fiscale în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi realizate de persoane fizice care cumpără autovehicule din ţările intracomunitare, pe care le pot înmatricula fără a face dovada plăţii TVA în România.

×
Subiecte în articol: economic