x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Firmele vor avea şi sediu electronic

Firmele vor avea şi sediu electronic

de Daniela Ivan    |    12 Oct 2015   •   22:04
Firmele vor avea şi sediu electronic
Sursa foto: Dragos Stoica/Intact Images

Poştaşul care aduce plicul negru de la Fisc ar putea deveni o amintire. Senatorul Teodor Atanasiu a propus înfiinţarea sediului electronic pentru firme, sub forma unei adrese de e-mail identică cu codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală. Problema este că bazele de date ale ANAF nu sunt interconectate cu cele de la Registrul Comerţului sau cu cele de la tribunale.

Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic şi să echivaleze cu "sediul electronic" al acestuia. Orice document, citaţie, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleaşi efecte ca informările tipărite şi transmise prin agent procedural sau servicii poştale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privaţi transmise prin intermediul sediului electronic, se precizează într-un comunicat de presă.

"În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenţi de hârţoage. Ne plângem de birocraţie, de timp pierdut, dar suntem obligaţi să aşteptăm până găseşte factorul poştal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial”, a declarat Teodor Atanasiu cu privire la motivele depunerii iniţiativei legislative. Acesta a mai spus că deşi comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obişnuinţă în viaţa de zi cu zi, instituţii ale statului precum ANAF sau instanţele judecătoreşti continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poştei sau curierului, fapt care dă naştere la amânări, vicii de procedură şi costuri generate de tipărirea inutilă. Iniţiativa urmează să intre în următoarea perioadă pe ordinea de zi a plenului Senatului, prima Cameră sesizată, Camera Deputaţilor fiind forul legislativ decizional.


Probleme cu informatizarea. Instituţiile statului nu pot identifica în momentul de faţă, din bazele de date pe care le au, ce impozite şi taxe trebuie să plătească o persoană fizică după CNP-ul acesteia. Nu pot spune cu exactitate nici câte locuri de muncă are o persoană sau ce tipuri de venituri câştigă, spun consultanţii fiscali.


Întreprinzătorii vor primi parola de accesare a emailului odată cu certificatul de înregistrare fiscală, dar în 7 zile au obligaţia să schimbe codul iniţial cu o parolă proprie, explică senatorul Atanasiu

×