x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Gropile din autostrăzi vor fi concesionate

0
Autor: Elena Stan 11 Feb 2008 - 00:00
Gropile din autostrăzi vor fi concesionate


INFRASTRUCTURÅ ● CNADNR vrea să paseze întreţinerea drumurilor către companii private
Autorităţile consideră că starea proastă a drumurilor se poate remedia prin concesionarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii către firme private. Garanţia lucrărilor executate la autostrăzi a expirat şi întreţinerea acestora costă 50 de milioane de euro pe an.



INFRASTRUCTURÅ ● CNADNR vrea să paseze întreţinerea drumurilor către companii private
Autorităţile consideră că starea proastă a drumurilor se poate remedia prin concesionarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii către firme private. Garanţia lucrărilor executate la autostrăzi a expirat şi întreţinerea acestora costă 50 de milioane de euro pe an.


De râsul curcilor! După ce că avem doar două autostrăzi mari şi late în România, mai sunt şi pline de gropi pe care autorităţile nu le repară, deoarece speră ca anul acesta să le concesioneze. Deşi trei din cinci tronsoane, cât are autostrada A2 Bucureşti – Cernavodă, nu mai sunt în garanţie, drumarii dorm liniştiţi. "Lucrările realizate pe autostrada A1 Bucureşti – Piteşti au o garanţie de 24 de luni, în prezent aflându-se încă în perioada de garanţie. Acelaşi lucru este valabil şi pentru două dintre sectoarele autostrăzii A2, şi anume Drajna – Feteşti şi Feteşti – Cernavodă. Celelalte tronsoane, Bucureşti – Fundulea, Fundulea – Lehliu şi Lehliu – Drajna, au avut o perioadă de garanţie de 12 luni, care a expirat", ne-a explicat Ştefan Sebastian Szobotka, Direcţia Comunicare din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).


SOLUŢIE. Deoarece autorităţile nu se pot ocupa de întreţinerea celor două autostrăzi, au decis să le concesioneze. "În primăvară sperăm să realizăm licitaţia pentru concesionarea autostrăzilor A1 şi A2. Concesionarea se va face pe o perioadă de 29 de ani, însă şoferii nu vor plăti taxă pentru utilizarea autostrăzii. Cel care va câştiga licitaţia se va ocupa de tot ceea ce înseamnă reparaţii, întreţinere, deszăpezire, benzinării, parcări, moteluri, curăţenie, pază etc. În felul acesta scăpăm de orice responsabilitate", ne-a declarat Cristian Duică, director adjunct în cadrul CNADNR. Deocamdată se pare că autorităţile nu au reuşit să se pună de acord asupra perioadei pentru care vor fi concesionate autostrăzile. "În anul 2008, pentru Autostrăzile A1 şi A2 sunt prevăzute contracte de concesiune pe o perioadă de zece ani",  a spus Ştefan Sebastian Szobotka.


REPARAŢII. Dacă autostrada nu mai este în garanţie, responsabilitatea realizării reparaţiilor aparţine administratorului, în cazul nostru, nimeni altul decât CNADNR. "În ceea ce priveşte necesitatea efectuării unor reparaţii, atunci când este vorba de tronsoane care au ieşit din garanţie, acestea sunt responsabilitatea administratorului. În cazul în care tronsoanele aflate în perioada de garanţie necesită reparaţii, acestea sunt efectuate de constructor. Procedura este cea stabilită prin contract şi prin Hotărârea Guvernului 273/1994 privind «Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora»", a spus Ştefan Sebastian Szobotka.

În prezent în România avem 260,98 kilometri de autostradă, reprezentaţi de Autostrada A1 cu 109,50 km şi de Autostrada A2 cu 151,48 km. Anul trecut au fost deschişi traficului 86,10 km astfel: Autostrada A1 cu 13,60 km (Centura Piteşti), Autostrada A2 (Drajna – Feteşti) cu 36,60 km şi Lărgire la 4 benzi a DN5 (km 23+200 – km 59+100) cu 35,9 km.


PROIECTE. În anul 2008 vor fi în execuţie proiecte de autostrăzi, drumuri expres şi variante de ocolire (profil autostradă) având o lungime totală de 1.731,76 km. Douăsprezece consorţii au depus oferte pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic – Braşov. "Deschiderea ofertelor şi componenţa firmelor care fac parte din aceste consorţii sunt cunoscute, urmând ca ulterior să pornim procedurile de licitaţie prin metoda dialogului competitiv cu firmele selectate", a declarat Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al CNADNR. Lucrarea va fi făcută în regim public-privat, iar costul estimat al construcţiei este de 995 de milioane de euro, fără TVA. Cele 12 consorţii şi asocieri de firme sunt: Mochlos SA-Danya Cebus Ltd.; Astrada Concessions; CAP Consortium Autostrada Prahova; Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projects-Aktor; Consorţiul pentru Autostrada Prahova; Consorţiul Stradacia; J&P Avax-Athena-Macquarie Braşov Consortium; Eiffage-Vegyepszer Konzereium; Comarnic-Braşov Motorway Consortium (FCC) Construccion SA-Alpine-Astaldi; Impregilo-Itinera Joint Venture; Consorţiu Autostrada A3 Comarnic-Braşov Consonoi Bilsinger Berger Porr; Ashtrom Group Ltd.-Shapir Structures 1991 Ltd.


Întreţinerea necesită bani mulţi

Autorităţile declarau anul trecut că sunt bani suficienţi pentru construcţia de autostrăzi, însă aflăm cu stupoare că pentru întreţinerea celor două autostrăzi existente la noi în ţară a fost alocată anul trecut o sumă de douăzeci de ori mai mică decât suma necesară. "Sumele alocate în anul 2007 pentru întreţinerea autostrăzilor A1 şi A2 au fost de 5.322.308,50 lei (1,47 milioane de euro) pentru Autostrada A1 (Bucureşti+Centura Piteşti) şi de 4.107.323,67 lei (1,1 milioane euro) pentru Autostrada A2 (Bucureşti – Cernavodă)", a explicat Ştefan Sebastian Szobotka. "Pentru întreţinerea celor două autostrăzi este nevoie de 50 de milioane de euro anual", declara anul trecut Septimiu Buzaşu (foto), secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Mai mult, pentru anul acesta nu s-a stabilit încă suma ce va fi alocată pentru întreţinerea autostrăzilor. "Suma necesară în anul 2008 pentru întreţinerea Autostrăzilor A1 şi A2 este de 23.319.837 euro/an pentru Autostrada A1 şi de 26.698.435 euro/an pentru Autostrada A2. Costurile pentru întreţinerea unui kilometru de autostradă sunt de 212.967 euro/km (km fizic) pentru Autostrada A1 şi de 176.251 euro/km (km fizic) pentru Autostrada A2. Diferenţele de cost se datorează faptului că acesta creşte o dată cu perioada scursă de la realizarea lucrării. Costul pentru întreţinerea unui kilometru de drum naţional este de 44.693 euro/km (km fizic)", a spus Ştefan Sebastian Szobotka.


Taxa de drum

Autorităţile vor introduce taxe pe autostrăzile nou construite care vor fi concesionate, respectiv Sibiu-Piteşti, Braşov-Ploieşti, Focşani-Bacău şi Târgu Mureş-Iaşi. Oficialităţile ne-au asigurat că nu va fi introdusă taxă de drum pe autostrada Soarelui şi nici pe autostrada Bucureşti-Piteşti, care au fost realizate cu bani de la stat. "Nu se poate vorbi de introducerea unei taxe de drum pe autostrada Soarelui sau pe autostrada Bucureşti-Piteşti", a explicat ministrul Ludovic Orban. În majoritatea statelor europene şoferii plătesc o taxă de drum, aceasta nedepăşind 10 euro/100 km. În prezent, la noi, reparaţiile şi întreţinerea drumurilor se realizează din sumele colectate din rovinietă.


Citeşte mai multe despre:   economic,   anul,   autostradă,   autostrazi,   intreţinerea,   garantie,   sebastian szobotka

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un nou semnal de alarmă pentru investitorii în criptomonede: Bitcoin scade

Un nou semnal de alarmă pentru investitorii în criptomonede: Bitcoin scade
În urmă cu o săptămână, bitcoin a urcat la un nou maxim istoric de aproape 67.000 de dolari. Însă între timp, investitorii au renunţat la cea mai valoroasă criptomonedă din lume în favoarea unui nou activ di...

Prețul gigacaloriei EXPLODEAZĂ. Scumpiri exagerate ale agentului termic

Prețul gigacaloriei EXPLODEAZĂ. Scumpiri exagerate ale agentului termic
ANRE a aprobat creșterea prețului gigacaloriei la toate CET-urile. Cele mai mari scumpiri sunt la Arad, Oradea și Bârlad.  La polul opus de află Craiova și Govora. Decizia ANRE vine în contextul în...

Liber la PNRR. România dispune de 3,7 miliarde de euro

Liber la PNRR. România dispune de 3,7 miliarde de euro
PNRR-ul României a primit, joi, în avizul favorabil al Consiliului European. Ministrul interimar al Finanțelor, Dan Vîlceanu, spune că România poate cere avansul de 3,7 miliarde de euro. „Planul Național de...

ASF: O nouă funcționalitate a portalului de autorizări

ASF: O nouă funcționalitate a portalului de autorizări
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a finalizat etapa a doua a implementării portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piața financiară non-bancară....

57% dintre români preferă să cumpere haine și încălțăminte din magazine

57% dintre români preferă să cumpere haine și încălțăminte din magazine
Circa 57% dintre români au achiziționat haine, încălțăminte și accesorii din magazine în luna septembrie 2021, arată un studiu MKOR Consulting. Doar 21% au cumpărat și din magazine și online.  ...

Cum afli câți bani ai strâns în contul tău de pensie administrată privat

Cum afli câți bani ai strâns în contul tău de pensie administrată privat
Fondurile care fac parte din sistemul de pensii administrate privat, cunoscut sub denumirea de Pilonul II de pensii, administrează banii a 7,7 milioane de persoane. Aici se duc 3,75% (în prezent) din contribuțiile la...

România, în echipă cu Franța, joacă „meciul nuclear”

România, în echipă cu Franța, joacă „meciul nuclear”
Programul României de dezvoltare a energiei nucleare este legat și de politica Uniunii Europene în domeniul energiei, fiind condiționat de amplul pachet de politici pentru schimbările climatice. Includerea energiei...

Piața autohtonă de jocuri video a crescut cu peste 19% în 2021. La ce valoare a ajuns

Piața autohtonă de jocuri video a crescut cu peste 19% în 2021. La ce valoare a ajuns
Cifra de afaceri în industria jocurilor video din România a ajuns în 2020 la 218 milioane de dolari, în creștere cu 19,15 față de anul anterior, potrivit datelor  Romanian Game Developers Association...

Record ABSOLUT al României. Devansează Rusia la exportul de grâu și vinde celui mai mare importator mondial

Record ABSOLUT al României. Devansează Rusia la exportul de grâu și vinde celui mai mare importator mondial
Condițiile meteo nefavorabile din diverse părți ale lumii a dus la creșterea masivă a cererii de grâu, informează Bloomberg. Rusia este afectată de taxele mari la export, iar America de Nord suferă din cauza...

Un aeroport românesc a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri

Un aeroport românesc a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri
Aeroportul Internațional din Cluj a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri. „Aeroportul Internațional Cluj a fost desemnat în premieră, cel mai bun aeroport din...

Certificatul verde la locul de muncă a fost respins de Senat

Certificatul verde la locul de muncă a fost respins de Senat
Certificatul verde pentru accesul la locul de muncă a fost respins în Senat.  Inițial, legea a trecut la limită după votul din sala Senatului, dar după centralizarea votului telefonic a fost...

Comisia Europeană a aprobat acordarea a 358 de milioane de euro pentru IMM-urile românești

Comisia Europeană a aprobat acordarea a 358 de milioane de euro pentru IMM-urile românești
Executivul comunitar a aprobat o schemă de ajutor de 358 milioane de euro pentru sprijinirea IMM-urilor românești, transmite Comisia Europeană.  Sprijinul de stat va fi sub formă de subvenții directe...

Vești BUNE pentru consumatori. Parlamentul a adoptat legea pentru compensarea facturilor la energie

Vești BUNE pentru consumatori. Parlamentul a adoptat legea pentru compensarea facturilor la energie
Parlamentarii au votat Legea pentru aprobarea OUG care stabilește scheme de compensare pentru consumul de gaze și energie electrică. Au fost 285 de voturi pentru din 287 prezenți. Proiectul a fost...

Vești BUNE despre Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoane fizice

Vești BUNE despre Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoane fizice
Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoanele fizice ar putea fi suplimentat dacă vor fi găsite resurse financiare de către Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu. În prezent, bugetul este...

S-a deschis cel mai mare târg agricol din România. Participă 130 de firme din 12 țări

S-a deschis cel mai mare târg agricol din România. Participă 130 de firme din 12 țări
Târgul internațional de produse și echipamente agricole INDAGRA 2021 se deschide, astăzi, la Romexpo. Acesta se va desfășura până pe 31 octombrie. Produse şi echipamente în domeniul agriculturii,...
Serviciul de email marketing furnizat de