x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Hidroelectrica a mutat Jiul

Hidroelectrica a mutat Jiul

de Gabriela Mladin    |    06 Aug 2009   •   00:00

Hidroelectrica a deviat cursul Jiului în zona Bumbeşti-Livezeni printr-un tunel de 21 de kilometri săpat în Mun­tele Dumitra. Lucrările fac parte din proiectul de construc­ţie a două noi centrale electrice şi a unei microhidrocentrală. Investiţia se ridică la 200 de milioane de euro, iar cea realizată până în prezent a fost de 120 de milioane de euro.

Ieri a avut loc străpungerea galeriei dintre fronturile de excavaţii în subteran Livezeni-Murga. "Băieţii deştepţi sunt aceia care au lucrat la această investiţie, nu cei despre care mass-media scria că sunt beneficiarii unor contracte cu preţuri mici de energie. Aici au lucrat adevăraţii băieţi deştepţi şi ceea ce facem în această zonă va rămâne pentru urmaşii noştri lucrări de referinţă", a declarat directorul general de la Hidroelectrica, Mihai David, după ce a vizitat decantorul subteran, considerat cel mai mare din Europa.  

Pentru realizarea acestei investiţii a fost nevoie ca o parte din râul Jiu să fie deviat prin munte. Practic, o cantitate de apă necesară producerii de energie vor trece printr-un tunel, săpat în munte, pe o distanţă de 21 de kilometri.

LUCRĂRI ÎN GRAFIC

Investiţia de amenajare a râului Jiu va avea ca finalitate construcţia a două noi centrale electrice şi a unei microhi­drocentrale. La sfârşitul lucrărilor, cantitatea de energie produsă de Hidroelectrica va creşte cu 460 GWh/an. Lucrările au început în 2004 şi aveau ca termen de finalizare 2008, însă, din cauza condiţiilor grele de lucru în munte, recepţia finală a lucrării a fost amânată până în 2012. Cu lucrările, cei de la Hidroconstrucţia, cei care rea­lizează investiţia, susţin că sunt în grafic, însă totul depinde numai de bani. În pre­zent, pentru continuarea investiţiilor mai sunt necesare 80 de milioane de euro. "Condiţiile de lucru au fost foarte grele, roca din subteran este moale şi pereţii se surpau, presiunea muntelui este extrem de mare şi pe anumite porţiuni din tunel apăreau dislocări. N-a fost deloc uşor şi de aceea am întârziat cu lucrările", a explicat Narcis Stoian, şeful de lot de la Hidroconstrucţia.

×
Subiecte în articol: economic