x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Iahturi de 40 de milioane de euro

Iahturi de 40 de milioane de euro

de Diana Rucinschi    |    08 Mai 2008   •   00:00
Iahturi de 40 de milioane de euro

Cultura nautică a început să prindă şi la români. Anual se vînd şapte-opt iahturi de mari dimensiuni şi peste 150 de ambarcaţiuni mai mici. Piaţa este estimată la peste 40 de milioane de euro, pentru acest an.

Cultura nautică a început să prindă şi la români. Anual se vînd şapte-opt iahturi de mari dimensiuni şi peste 150 de ambarcaţiuni mai mici. Piaţa este estimată la peste 40 de milioane de euro, pentru acest an.

 

 

Ambarcaţiuni cu preţuri între zeci şi sute de mii de euro şi domnişoare blonde cu picioarele pînă în gît. Acestea erau la o primă vedere principalele ingrediente ale Romanian Boat Show, aflat deja la o a treia ediţie. Iar semnalele sînt din ce în ce mai optimiste. Practic, evenimentul creşte de la an la an, atît ca număr de expozanţi, de vizitatori, cît şi ca spaţiu. “În 2006, la prima expoziţie au fost 20-30 de participanţi, în 2007 numărul lor a crescut la 40-50, iar anul acesta s-au înregistrat aproape 60”, ne-a declarat Bogdan Craiciu, general manager al Set Events, unul dintre organizatori.

 


Preţuri. 80% dintre ambarcaţiunile prezente au dimensiuni cuprinse între 4,5-7 metri şi preţuri între 25.000-30.000 euro. Adevăratele “staruri” sunt iahturile mari, cu dimeniuni între 12-16 metri şi ale căror preţuri încep de la 30.000 de euro şi depăşesc 800.000 euro. Perla coroanei este un Pershing 47 al cărui preţ este de 830.000 de euro. Datorită interesului tot mai mare al participanţilor, evenimentul a avut nevoie de mai mult spaţiu. Dacă în 2006 expoziţia a ocupat 3.000 de metri pătraţi, în 2007 necesarul de spaţiu s-a triplat, iar anul acesta, ambarcaţiunile au “cotropit” 12.000 de metri pătrăţi.

 

 

Piaţa Iahturilor. Potrivit informaţiilor deţinute de Bogdan Craiciu, piaţa românească de ambarcaţini creşte cu aproximativ 30% pe an. Dacă anul trecut s-au făcut tranzacţii în valoare de 25-27 milioane de euro, anul acesta sunt estimate vînzări de 40 de milioane de euro. Cea mai mare dorinţă a organizatorilor evenimentul este apariţia unei veriabile culturi nautice. “Nu putem vorbi încă de un profil clar al proprietarului de ambarcaţiuni dar sper ca în 5 ani acest lucru să fie posibil. A început să se schimbe percepţia asupra sporturilor nautice. Acestea nu mai sunt apanajul celor cu bani şi cu dorinţa de a epata”, ne-a declarat acesta.

diana.rucinschi@jurnalul.ro

 

 

 

 

Infrastructura

 

 

Un element esenţial în expansiunea pieţei a fost dat de apariţia şi dezvoltarea infrastructurii de profil, mai exact de numărul de marine (porturi speciale) existente. Dacă pînă în 2006 în România nu exista nici un obiectv de acest gen, în decembrie a fost inaugurat primul la Orşova, dispunînd de 60 de locuri de acostare. În 2007 a început lucrul la portul turistic Mangalia, care a fost inaugurat la 1 mai. Cu toate acestea Marina Mangalia va fi finalizată complet în august. Dispune de 180 de locuri de acostare şi este cea mai modernă marină de la marea Neagră. Acum ceva timp a fost dat startul unui al treilea obiectiv de acest gen: Magic Point de la Limanu. Pe lîngă cele 250 de locurile de acostare, proiectul va conţine şi 20 de case lacustre, spa-uri, cluburi şi alte facilităţi.

×
Subiecte în articol: economic