Se mai știe de asemenea că fiecare companie ar trebui să aibă o persoană care să se ocupe de partea de resurse umane și care să identifice împreună cu managementul care sunt nevoile fiecărui angajat în parte sau ale unei echipe. Dacă nu lucrezi încă în acest domeniu și simți că ceva te-ar atrage, poți să alegi să participi la cursuri de resurse umane, să înveți care sunt bazele acestei meserii și să îți dai seama ce amprentă puternică poți să ai atât asupra colegilor, cât și asupra binelui firmei.
![]()
A lucra în domeniul resurselor umane înseamnă a face diferența între o firmă care are angajații pregătiți și fericiți și una pentru care aceștia doar lucrează până își vor găsi ceva mai bun.
Importanța dezvoltării personalului nu este văzută întotdeauna ca o prioritate, deși așa ar trebui să fie. Așa că azi noi îți spunem de ce merită să convingi managementul că acest pas este bun mai ales pentru companie, dar și pentru fiecare angajat în parte și cum să o planifici în așa fel încât să vadă rezultatele rapid.
Dezvoltarea personalului în companii
În acest proces unele rezultate se vor vedea mai repede, altele mai târziu, însă merită să se investească atât timp, cât și resurse.
1. Obiectivele dezvoltării personalului sunt diverse și individualizate în funcție de fiecare companie în parte. Cu toate acestea, există câteva care sunt general valabile și de la care ar trebui început acest proces: creșterea performanței individuale și în echipă, motivarea și retenția angajaților, adaptarea la schimbările și nevoile pieței muncii, iar, atunci când este cazul, identificarea și pregătirea persoanelor să ajungă în poziții de management și leadership.
2. Etapele procesului de dezvoltare a personalului sunt în mare aceleași, însă și aici vine momentul în care le individualizezi în funcție de compania pentru care lucrezi.
Primul pas în proces este identificarea nevoilor de instruire atât la partea de management, cât și la cea de echipă și individual. Aici poți să te folosești de sondaje, de discuții 1-1 și de un feedback de la manageri.
Cel de-al doilea pas este planificarea acestor programe de dezvoltare personală în funcție de nevoi și de urgența acestora. Apoi alegi felul în care se vor desfășura: traininguri, participări la conferințe sau mentorate cu alți experți în domeniu. Perioada în care alegi să organizezi acest proces este importantă și trebuie să fie stabilită de comun acord cu toți participanții. Iar bugetul și alte resurse precum trainerii trebuie să fie stabilite de la început.
Urmează cel de-al treilea pas și anume implementarea acestor programe. De-a lungul procesului este important să ceri feedback constant de la cei implicați pentru a te asigura că lucrurile merg așa cum te așteptai.
Evaluarea rezultatelor este ultimul pas și aceasta se poate face atât punctual, la sfârșitul procesului, cât și de-a lungul timpului. Asta pentru că rezultatele se pot vedea diferit în funcție de fiecare.
3. Beneficiile pe care programele de dezvoltare a angajaților le au se văd atât la nivel personal, cât și organizațional.
La nivel personal angajații vor avea mult mai multă încredere în ei, le vor crește șansele de promovare și adaptabilitatea, în același timp.
Pentru partea organizațională înseamnă angajați mai competenți și care cresc imaginea companiei pe piață, o mai mare productivitate și predictibilitate și o retenție mai bună a angajaților.
Dezvoltarea profesională a angajaților poate să aducă doar beneficii atât la nivel profesional, cât și personal.
Credite foto: unsplash.com


