x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Interese - Boagiu da bani "strazii Mazare"

Interese - Boagiu da bani "strazii Mazare"

de Elena Stan    |    23 Aug 2006   •   00:00

Dupa ce Sulfina Barbu s-a opus doi ani realizarii soselei costiere, care leaga Portul Tomis din Constanta de statiunea Mamaia, Executivul a hotarat ca proiectul va fi finantat din 2007. Finantarea va provine din fonduri europene care sunt gestionate de MIE condus de democrata Anca Boagiu.

FLIT. Ministrul Integrarii, Anca Boagiu, a inclus soseaua costiera pe lista proiectelor finantate de Guvern, chiar daca Sulfina Barbu a incercat timp de doi ani sa opreasca proiectul

Dupa ce Sulfina Barbu s-a opus doi ani realizarii soselei costiere, care leaga Portul Tomis din Constanta de statiunea Mamaia, Executivul a hotarat ca proiectul va fi finantat din 2007. Finantarea va provine din fonduri europene care sunt gestionate de MIE condus de democrata Anca Boagiu.

Mult controversatul proiect "soseaua costiera" al edilului de Constanta, Radu Mazare, se pare ca se va realiza pana la urma, chiar daca Sulfina Barbu, ministrul Mediului, s-a opus cu vehementa. In sedinta din 21 iunie 2006, Guvernul a aprobat o lista cu 96 de proiecte de investitii publice, care vor beneficia de asistenta tehnica finantata din fonduri publice.

"Soseaua costiera, care face parte din proiectul «Cresterea atractivitatii turistice a falezei Tomis Mamaia», este a treia pe lista si va beneficia de fonduri structurale, urmand a fi finantata prin Programul Operational Regional 2007-2013 (POR)", a explicat Daniela Taranu, director de comunicare al Ministerului Integrarii Europene. De asemenea, Executivul vrea ca pana la sfarsitul acestui an sa se incheie pregatirea proiectelor astfel incat din 2007 sa poata obtine finantarea din fondurile structurale.

Bugetul total alocat POR va fi de aproximativ 3,853 miliarde de euro, din care 3,275 miliarde de euro reprezinta sprijinul financiar al UE, restul fiind cofinantat de la bugetul de stat si contributia privata.

STUDII. Potrivit proiectului realizat de primaria Constanta, pentru construirea soselei de coasta este necesara o investitie de peste 10 milioane de euro. Proiectul cuprindea un drum cu doua benzi, pe o lungime de 5,5 kilometri cu doua parcari, o pista pentru biciclisti, iluminat public si o alee pietonala. Terenul din zona urma sa fie consolidat si patru drumuri de acces spre faleza. Constructia soselei de coasta, care leaga Portul Tomis din Constanta de statiunea Mamaia, ar trebui sa dureze 18 luni.

NEINTELEGERI. Soseaua costiera da bataie de cap autoritatilor centrale care au pareri diferite despre realizare. "Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA) nu poate aviza favorabil solicitarea Municipiului Constanta, aceasta constructie fiind ilegala si neconforma, de asemenea, cu conceptul general de protectie costiera recomandat de expertii japonezi", a explicat Ana Lucica Varga.

Conform OUG nr. 202/2002 privind gospodarirea integrata a zonei costiere, aprobata cu modificari prin Legea nr. 280/2003, este interzis in mod expres "autorizarea de construire de noi sosele in banda litorala de 50-150 m paralela cu linia tarmului sau in zonele protejate". In timp ce MMGA este impotriva realizarii soselei costiere, Directia Apelor Dobrogea Litoral (DADL), care este in subordinea MMGA, este pentru realizarea ei, dar cu conditia sa nu afecteze mediul. "Suntem pentru realizarea soselei costiere daca nu este afectat mediul inconjurator", a explicat Catalin Anton, purtator de cuvant la DADL.

MTCT. "Daca respectiva sosea costiera era drum national avea nevoie de aviz de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, insa, fiind o simpla sosea, are nevoie de aviz de la Consiliul Judetean", explica Adrian Ionescu, purtatorul de cuvant al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. In plus, nici Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) nu are treaba cu realizarea soselei. "Autoritatea Nationala pentru Turism nu poate emite aviz pentru soseaua costiera Tomis-Mamaia. Autoritatea emite autorizatii in baza Legii 36/1996 doar pentru activele din domeniul turismului (constructii)", Noemi Hagan, consilier Relatii Publice ANT.

MAZARE: "S-AU PIERDUT FONDURI PHARE"
Luna trecuta, in cadrul unei conferinte de presa, Radu Mazare (foto) declara ca "ministra Mediului a oprit soseaua de coasta si a distrus turismul". Mazare o acuza pe Sulfina ca din cauza ei a pierdut finantarea Phare in valoare de 6,6 milioane de euro. "Ma bucur ca povestea a luat atata amploare si probabil a pus atata presiune pe guvernanti, incat si-au dat seama ca de fapt avizul de mediu dat impotriva nu era impotriva distrugerii eco-sistemului, ci era impotriva lui Mazare. Sa dea Dumnezeu sa iasa, sa o facem! Sunt curios, fara aviz de mediu baga soseaua la finantare prin hotarare de guvern?", a mai spus Mazare. (Emilia Sava)
×
Subiecte în articol: economic şoseaua mazare costiera