x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Isărescu: Avem nevoie de mai multe branduri puternice în interiorul ţării

Isărescu: Avem nevoie de mai multe branduri puternice în interiorul ţării

10 Dec 2010   •   17:12

Brandul României ar trebui susţinut în primul rând de mai multe branduri puternice interne, iar o bună reputaţie a serviciilor şi bunurilor româneşti poate fi atinsă doar dacă se schimbă valorile societăţii şi creşte competitivitatea, afirmă guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.

"România ca atare are nevoie de un brand, se vorbeşte de un brand, dar ca să ai un brand de ţară trebuie să ai în interior mai multe nume puternice, mai multe branduri. Cred că cea mai bună corelaţie între un brand şi o bună reputaţie e legat de ceea ce promovăm - competitivitate, care este lozinca sub care trebuie sa ne dezvoltăm în perioada următoare, în următorii zece ani. (...) Cred că următorii zece ani trebuie să fie dominaţi de acest cuvant: competitivitate", a spus guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, la un seminar privind brandurile româneşti, potrivit Mediafax.

Pentru fi competitive pe piaţa europană firmele româneşti trebuie să creeze servicii performante şi pe baza acestor produse şi servicii performante să îşi dezvolte branduri distince, reputate şi puternice.

"Cred ca aceasta este ordinea. De multe ori se pune de-a-ndoaselea şi e chiar periculos. Trebuie să avem grijă ce punem în sticlă şi mai apoi cum promovăm. Dacă punem un vin bun trebuie să avem şi eticheta frumoasă, dar nu cred că preocuparea noastră e să vindem etichete. Trebuie să avem mare grijă ce punem în sticle, atractivitatea produsului. Eticheta colorează, înfăşoară, dar fondul problemei este înăuntrul sticlei", a adăugat Isărescu.

În opinia guvernatorului BNR, leadershipul va fi foarte important în perioada următoare, fiind necesară o schimbare culturală, de noi modele pentru generaţia tânără, de numeroase "adevărate poveşti de succes".

Isărescu spune că integrarea în UE înseamnă produse la nivel european, ceea ce înseamnă că integrarea presupune competitivitate pe piaţa eutropeană, iar atunci brandul de ţară va fi asociat cu alte branduri europene şi cu competitivitatea acestora.

"Nu se întâmplă nimic dacă în spate nu stau valorile adevărate ale dezvoltării. Noi avem nevoie de multe lucruri care trebuie repuse pe tapet: avem nevoie de spirit, de lucru temeinic, de pricepere. Trebuie reluat efortul, nu spun ca nu mai există lucrul temenic în România, dar aici trebuie să pedalăm", a mai spus Isărescu.

×