x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Istoria sabotajului, povestită de CFR-iști

0
Autor: Diana Scarlat 25 Ian 2021 - 08:17
Istoria sabotajului, povestită de CFR-iști
Vezi galeria foto


Mai multe sindicate din Confederația Meridian au organizat acțiuni de protest chiar de Ziua Unirii, la Palatul Victoria și la mai multe ministere. Ceferiștii acuză guvernele din ultimii 10 ani că nu au fost în stare să atragă bani europeni pentru dezvoltarea căilor ferate și pentru material rulant. Oficialii români, în frunte cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și conducerea CFR Călători, sunt acuzați de sabotaj, pentru a favoriza companiile străine care urmează să preia transportul pe calea ferată din România, după liberalizarea acestei piețe, care era programată pentru anul acesta, dar s-a amânat până în 2023.

 

Sindicaliștii spun că mai întâi a fost sabotat operatorul statului român, CFR Călători, în favoarea operatorilor privați, apoi sabotajul s-a extins, afectându-i inclusiv pe operatorii privați cu capital românesc, pentru a fi scoși toți de pe piață, în 2023. „Vă pot da un exemplu de la Târgu Mureș, unde este o secție de 120 de kilometri. Operatorul de transport feroviar privat și-a băgat toate trenurile cu 15-20 de minute înaintea trenurilor CFR Călători, deci ne iau toți călătorii. Ce urmează? Desființarea. Dacă nu mai transporți pe nimeni, se-nchide prăvălia. În privința materialului rulant, e o mare mizerie. Dacă tu nu-i oferi călătorului condiții ca afară, se va duce către operatorii care o vor face. Dar asta face ARF, neaducând material rulant”, a explicat, pentru Jurnalul, Ovidiu Oniță, vicepreședinte al Sindicatului pentru Unitatea Salariațiilor (SUS) CFR Călători.

 

De ce vor sindicaliștii trenuri noi

Sindicaliștii spun că AFR a blocat, cu ajutorul tuturor guvernelor din ultimii 10 ani, absorbția de fonduri europene pentru locomotive și vagoane noi, atât pentru CFR Călători, cât și pentru operatorii privați – care nu au putut depune proiecte – astfel încât să nu existe concurență românească în momentul liberalizării. „Materialul rulant, automotoarele ar veni și pentru CFR Călători, dar și pentru operatorii privați, ceea ce ar fi foarte bine. De ce să nu lucrăm noi, românii. Companiile din Germania și Austria care vor veni sunt firme de stat, iar ei bagă bani în material rulant ca să vină să ne ia nouă piața”, mai explică sindicalistul.

Un tronson dispare, altul este finanțat de UE

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) ar fi trebuit să eficientizeze transportul feroviar, însă scandalurile s-au ținut lanț încă de la înființarea acesteia. Singurul lucru prin care s-a remarcat ARF a fost faptul că în fiecare an s-a micșorat rețeaua de cale ferată din țara noastră, prin tăierea capetelor de linie, considerate „ineficiente”. Astfel s-au lăsat foarte multe zone în izolare și situația economico-socială a acelor localități în care nu mai ajunge trenul s-a deteriorat de la un an la altul, vizibil, inclusiv prin depopulare.

S-a ajuns la această situație pentru că ARF a scos mai întâi unele sectoare de cale ferată în zona „neinteroperabilă” - adică au fost părăsite de operatorul de stat CFR Călători, pentru a se scoate la licitație, după ce ARF a arătat că pe respectivele sectoare sunt prea puțini călători și prea mici încasările, deci sunt ineficiente. Dacă operatorii privați nu au licitat sau au câștigat licitațiile, dar au refuzat să opereze până la capăt de linie, trenurile s-au retras, pas cu pas, până când harta feroviară s-a schimbat vizibil, după zece ani de tăieri din capetele de linie.

Activele CFR SA s-au scos și ele la licitație și s-au vândut pe sume derizorii, iar șinele de cale ferate au dispărut, adesea la fier vechi, deși este ilegală vânzarea acestora. Deși mulți kilometri de cale ferată dispar anual, ARF se laudă cu proiectele de creștere a numărului de kilometri, prin accesarea fondurilor europene care se vor folosi la construirea altor tronsoane, în acord cu Green Deal.

 

Dacă vor să facă restructurare, s-o facă de la direcțiile unde nimeni nu face nimic. La noi, cei care lucrăm, anul trecut eram 13.000 de angajați. Până în martie vom ajunge 11.000. Peste doi ani vor mai pleca peste 3.000 de angajați.

 

Ovidiu Oniță, vicepreședinte SUS CFR Călători

 

Doar câteva zeci de ceferiști au pichetat ieri Ministerul Transporturilor, nu peste 1.000, așa cum au anunțat unele posturi TV.

Noi vrem locomotive!

Sindicaliștii din CFR cer locomotive și vagoane noi, căi ferate reabilitate și reglementarea statutului angajatului de la Căile Ferate. Au protestat și față de înghețarea salariilor și pentru a li se face dreptate, din punct de vedere al nivelului salarizării, care-i dezavantajează și rămân din ce în ce mai puțini.

Citeşte mai multe despre:   Autoritatea pentru Reformă Feroviară

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

(P) Utilizați anvelope de calitate de pe Anvelopejantealiaj.ro  potrivite anotimpului în care ne aflăm!

(P) Utilizați anvelope de calitate de pe Anvelopejantealiaj.ro  potrivite anotimpului în care ne aflăm!
Vremea începe ușor, ușor să se încălzească și ne apropiem cu pași repezi de primavară și de momentul în care trebuie să încălțam autoturismele, cu acele anvelope vara potrivite. Anvelopele, fie că...

Ce spune premierul Florin Cîțu despre pragul de impunere a restricțiilor

Ce spune premierul Florin Cîțu despre pragul de impunere a restricțiilor
Pragul de 3 la mia de locuitori pentru relaxarea restricțiilor impuse din cauza infecțiilor cu COVD-19 nu va fi schimbat, potrivit premierului Florin Cîțu.  "Nu iau în calcul aşa ceva. În acest moment,...

Guvernul va aproba mai multe exproprieri pentru lucrările la Centura București Sud și Autostrada Transilvania

Guvernul va aproba mai multe exproprieri pentru lucrările la Centura București Sud și Autostrada Transilvania
Executivul a aprobat exproprierea pentru utilitate publică a imobilelor aflate în proprietate privată, situate pe coridorul lărgirii pe 4 benzi a Centurii București Sud, după cum a anunțat premierul Florin...

35% dintre angajați vor să-și schimbe locul de muncă în 2021

35% dintre angajați vor să-și schimbe locul de muncă în 2021
Peste 35% dintre angajaţi vor să-și schmbe actualul loc de muncă în acest an mai ales datorită nemulțumirilor salariale și pentru a realiza un echilibru între profesie și viața personală, arată...

Ce spun analiștii economici despre deprecierea leului

Ce spun analiștii economici despre deprecierea leului
Moneda națională s-a depreciat puternic în fața euro din cauza unor probleme pe piețele internaționale, apreciază Dan Suciu, purtător de cuvânt al Băncii Naţionale a României (BNR).  "Au fost...

Aproape jumătate dintre autovehiculele controlate în trafic aveau probleme tehnice în 2020

Aproape jumătate dintre autovehiculele controlate în trafic aveau probleme tehnice în 2020
Circa 45,6% dintre autovehiculele verificate în trafic aveau deficiențe tehnice majore și periculoase în 2021. Astfel că aproape jumătate dintre cele 64.096 controlate au fost declarate nevonforme,...

Dilemele videochatului: Cum se desfășoară un interviu pentru jobul de model online?

Dilemele videochatului: Cum se desfășoară un interviu pentru jobul de model online?
Industria videochatului a dovedit faptul că este extrem de profitabilă și sigură, indiferent de situația economică, sanitară sau socială dintr-un anumit moment. Deoarece oferă acest grad sporit de siguranță...

Cea mai mare eroare de calcul din România: 77 de miliarde de lei

Cea mai mare eroare de calcul din România: 77 de miliarde de lei
Galerie Foto Divizarea contractelor de achiziție publică în contracte de valoare mai mică pentru a evita aplicarea prevederilor legale, neaplicarea procedurii de atribuire obligatorie corespunzătoare pragului valoric...

APIA a început să primească cererile unice de plată pentru 2021

APIA a început să primească cererile unice de plată pentru 2021
Campania de primire a cererilor unice de plată pentru anul 2021 a început la 1 martie. Cererile vor putea fi trimise online, arată Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). "Având în...

Vrei să trăieşti mai bine? Du-te-n Panama

Vrei să trăieşti mai bine? Du-te-n Panama
Fondul Monetar Internaţional (FMI) va publica luna viitoare indicatorii finali privind evoluţia economiei mondiale în anul trecut. Datele estimate ale instituţiei financiare plasează ţara noastră pe locul 54...

Salvarea Parcului Național Munții Măcinului, ignorată de autorităţi

Salvarea Parcului Național Munții Măcinului, ignorată de autorităţi
Galerie Foto Activitatea minieră are un impact semnificativ asupra mediului şi este interzisă în siturile Natura 2000, conform legislaţiei privind ariile protejate, dar şi Legii minelor. Deşi în anul 2000 în Dobrogea era...

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă
Ministerul Finanțelor derulează, în perioada 1 – 19 martie, o nouă ofertă publică pentru vânzarea de titluri de stat Fidelis pentru populație în lei și euro la Bursa de Valori București (BVB), anunță...

Agroland va fi listată la Bursa de Valori București

Agroland va fi listată la Bursa de Valori București
Compania Agroland Business System va fi listată, astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti şi vor fi tranzacţionate sub simbolul AG. Operează cea mai mare...

Controale la furnizorii de energie electrică

Controale la furnizorii de energie electrică
În contextul liberalizării pieței de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, ANRE și ANPC au demarat acțiuni de control la furnizorii de energie electrică, anunță un comunicat. Controalele...
Serviciul de email marketing furnizat de