x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Istoria sabotajului, povestită de CFR-iști

0
Autor: Diana Scarlat 25 Ian 2021 - 08:17
Istoria sabotajului, povestită de CFR-iști
Vezi galeria foto


Mai multe sindicate din Confederația Meridian au organizat acțiuni de protest chiar de Ziua Unirii, la Palatul Victoria și la mai multe ministere. Ceferiștii acuză guvernele din ultimii 10 ani că nu au fost în stare să atragă bani europeni pentru dezvoltarea căilor ferate și pentru material rulant. Oficialii români, în frunte cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și conducerea CFR Călători, sunt acuzați de sabotaj, pentru a favoriza companiile străine care urmează să preia transportul pe calea ferată din România, după liberalizarea acestei piețe, care era programată pentru anul acesta, dar s-a amânat până în 2023.

 

Sindicaliștii spun că mai întâi a fost sabotat operatorul statului român, CFR Călători, în favoarea operatorilor privați, apoi sabotajul s-a extins, afectându-i inclusiv pe operatorii privați cu capital românesc, pentru a fi scoși toți de pe piață, în 2023. „Vă pot da un exemplu de la Târgu Mureș, unde este o secție de 120 de kilometri. Operatorul de transport feroviar privat și-a băgat toate trenurile cu 15-20 de minute înaintea trenurilor CFR Călători, deci ne iau toți călătorii. Ce urmează? Desființarea. Dacă nu mai transporți pe nimeni, se-nchide prăvălia. În privința materialului rulant, e o mare mizerie. Dacă tu nu-i oferi călătorului condiții ca afară, se va duce către operatorii care o vor face. Dar asta face ARF, neaducând material rulant”, a explicat, pentru Jurnalul, Ovidiu Oniță, vicepreședinte al Sindicatului pentru Unitatea Salariațiilor (SUS) CFR Călători.

 

De ce vor sindicaliștii trenuri noi

Sindicaliștii spun că AFR a blocat, cu ajutorul tuturor guvernelor din ultimii 10 ani, absorbția de fonduri europene pentru locomotive și vagoane noi, atât pentru CFR Călători, cât și pentru operatorii privați – care nu au putut depune proiecte – astfel încât să nu existe concurență românească în momentul liberalizării. „Materialul rulant, automotoarele ar veni și pentru CFR Călători, dar și pentru operatorii privați, ceea ce ar fi foarte bine. De ce să nu lucrăm noi, românii. Companiile din Germania și Austria care vor veni sunt firme de stat, iar ei bagă bani în material rulant ca să vină să ne ia nouă piața”, mai explică sindicalistul.

Un tronson dispare, altul este finanțat de UE

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) ar fi trebuit să eficientizeze transportul feroviar, însă scandalurile s-au ținut lanț încă de la înființarea acesteia. Singurul lucru prin care s-a remarcat ARF a fost faptul că în fiecare an s-a micșorat rețeaua de cale ferată din țara noastră, prin tăierea capetelor de linie, considerate „ineficiente”. Astfel s-au lăsat foarte multe zone în izolare și situația economico-socială a acelor localități în care nu mai ajunge trenul s-a deteriorat de la un an la altul, vizibil, inclusiv prin depopulare.

S-a ajuns la această situație pentru că ARF a scos mai întâi unele sectoare de cale ferată în zona „neinteroperabilă” - adică au fost părăsite de operatorul de stat CFR Călători, pentru a se scoate la licitație, după ce ARF a arătat că pe respectivele sectoare sunt prea puțini călători și prea mici încasările, deci sunt ineficiente. Dacă operatorii privați nu au licitat sau au câștigat licitațiile, dar au refuzat să opereze până la capăt de linie, trenurile s-au retras, pas cu pas, până când harta feroviară s-a schimbat vizibil, după zece ani de tăieri din capetele de linie.

Activele CFR SA s-au scos și ele la licitație și s-au vândut pe sume derizorii, iar șinele de cale ferate au dispărut, adesea la fier vechi, deși este ilegală vânzarea acestora. Deși mulți kilometri de cale ferată dispar anual, ARF se laudă cu proiectele de creștere a numărului de kilometri, prin accesarea fondurilor europene care se vor folosi la construirea altor tronsoane, în acord cu Green Deal.

 

Dacă vor să facă restructurare, s-o facă de la direcțiile unde nimeni nu face nimic. La noi, cei care lucrăm, anul trecut eram 13.000 de angajați. Până în martie vom ajunge 11.000. Peste doi ani vor mai pleca peste 3.000 de angajați.

 

Ovidiu Oniță, vicepreședinte SUS CFR Călători

 

Doar câteva zeci de ceferiști au pichetat ieri Ministerul Transporturilor, nu peste 1.000, așa cum au anunțat unele posturi TV.

Noi vrem locomotive!

Sindicaliștii din CFR cer locomotive și vagoane noi, căi ferate reabilitate și reglementarea statutului angajatului de la Căile Ferate. Au protestat și față de înghețarea salariilor și pentru a li se face dreptate, din punct de vedere al nivelului salarizării, care-i dezavantajează și rămân din ce în ce mai puțini.

Citeşte mai multe despre:   Autoritatea pentru Reformă Feroviară

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

80% dintre români care apelează la brokerii de credite vor să-și cumpere imobile

80% dintre români care apelează la brokerii de credite vor să-și cumpere imobile
Circa 80% dintre românii care apelează la un broker de credite vor să cumpere imobile, iar 10% să-și renoveze locuințele, arată un studiu realizat de AVBS Credit. Totodată, au crescut preferințele oamenilor...

Lucrările la Unitatea 2 Cernavodă au fost finalizate. Probleme la stația de clorinare

Lucrările la Unitatea 2 Cernavodă au fost finalizate. Probleme la stația de clorinare
Lucrările la Unitatea 2 CNE Cernavodă au fost finalizate și sincronizarea la Sistemul Energetic Naţional s-a realizat luni, 14 iunie, transmite Nuclearelectrica SA. "Lucrările aferente opririi...

A fost încheiat contractul pentru e-tiketing. Pasagerii vor putea călători cu mai multe trenuri folosind un singur bilet

A fost încheiat contractul pentru e-tiketing. Pasagerii vor putea călători cu mai multe trenuri folosind un singur bilet
Călătorii vor putea să schimbe mai multe trenuri pe baza unui singur bilet, chiar dacă garniturile aparțin unor operatori feroviari diferiți în următorii doi ani, potrivit proiectului "Sistem integrat,...

Terenul Romexpo, o afacere de miliarde. Încercare de devalizare a statului român

Terenul Romexpo, o afacere de miliarde. Încercare de devalizare a statului român
Inițiativa legislativă care stipulează cedarea cu titlu gratuit a 46 de hectare de teren care aparține Romexpo este o încercare inacceptabiilă de a devaliza statul român cu jumătate de miliard de euro,...

ARB: Atenție la plățile online. În caz de fraudă, banii nu pot fi recuperați

ARB: Atenție la plățile online. În caz de fraudă, banii nu pot fi recuperați
Clienții sunt sfătuiți de bănci să fie atenți la plățile online deoarece în caz de fraudă, acestea nu pot recupera banii clienților dacă tranzațiile sunt efectuate cu autentificare strictă, potrivit...

A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Sighișoarei

A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Sighișoarei
A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Sighișoarei, transmite  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Valoarea estimată a contractului se...

Deficitul de cont curent explodează. A crescut cu peste 107% în primele patru luni din 2021

Deficitul de cont curent explodează. A crescut cu peste 107% în primele patru luni din 2021
Contul curent al balanţei de plăţi a ajuns la un deficit de 4,710 miliarde de euro în primele patru luni ale acesui an, cu 107,12% mai mare față de aceeași perioadă din 2020, când s-a situat...

Afacerile din industrie au crescut cu peste 20% în primele patru luni ale anului 2021

Afacerile din industrie au crescut cu peste 20% în primele patru luni ale anului 2021
Afacerile din industrie a crescut cu 20,8% în primele patru luni ale anului 2021, față de perioada ianuarie-aprilie 2020, arată datele INS. Avansul se datorează industriei prelucrătoare...

Corina Crețu: ”Statul român, prin PNRR, nu a oferit IMM-urilor nimic pe partea de granturi”

Corina Crețu: ”Statul român, prin PNRR, nu a oferit IMM-urilor nimic pe partea de granturi”
Galerie Foto Organizația Femeilor Antreprenor din UGIR (OFA UGIR) a susținut la Tulcea, la sfârșitul săptămânii, conferința națională ”Investițiile private încotro? Cum finanțăm viitorul agriculturii și al...

Comenzile din industria prelucrătoare au crescut cu peste 21% în primele patru luni ale anului

Comenzile din industria prelucrătoare au crescut cu peste 21% în primele patru luni ale anului
Noile comenzi din industria prelucrătoare au crescut cu 21,8% în intervalul 1 ianuarie - 30 aprilie 2021, raporta la aceeași perioadă de anul trecut, arată datele INS. Acestea s-au...

Abonamentul medical, cel mai cerut beneficiu la angajare 

Abonamentul medical, cel mai cerut beneficiu la angajare 
Galerie Foto Ultimele date statistice arată că în România sunt 1.620.000 de abonamente medicale oferite de companii angajaților, iar numărul doritorilor este în creștere, mai ales după pandemie, când sistemul sanitar și-a...

Fondurile de investiții bagă bani în ce au blocat guvernele României

Fondurile de investiții bagă bani în ce au blocat guvernele României
Galerie Foto Din 2017, cabinetele medicale au fost ocolite de la finanțările nerambursabile, fie din fonduri europene, fie din fonduri guvernamentale. În timp ce programele pentru start-up au dat bani unor firme cu șanse destul...

Preţul energiei pe bursă a crescut cu peste 140%, în mai 2021 faţă de anul trecut

Preţul energiei pe bursă a crescut cu peste 140%, în mai 2021 faţă de anul trecut
Preţul energiei electrice pe piaţa spot a bursei OPCOM (Piaţa pentru Ziua Următoare - PZU) a avut o medie de 289 lei pe MWh în luna mai 2021, cu 140,6% mai mult faţă de preţul înregistrat în aceeaşi lună a...

CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în 2021

CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în 2021
CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în acest an. Acum se află în circulaţie 1.014 vagoane, a anunţat, directorul general al companiei, Ovidiu Vizante. "La momentul acesta avem mai multe v...

Isărescu: Mesajul principal şi permanent al BNR este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei

Isărescu: Mesajul principal şi permanent al BNR este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei
Mesajul principal al Băncii Naţionale a României este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei, a declarat, vineri, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, la ceremonia de semnarea a noului...
Serviciul de email marketing furnizat de