Românii vor cumpăra jocuri şi jucării de peste 230 de milioane de euro în acest an, în creştere cu aproape 44% faţă de 2016. Ne situăm pe locul al treilea în regiune, după Polonia şi Ungaria, cu o cotă de piaţă de 1,5% din totalul pieţei europene, potrivit unui studiu de profil.
Cele mai mari vânzări(63,7%) sunt înregistrate de jucăriile diverse, în special cele pentru sugari şi jucăriile dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, morişti, ceasuri, puşculiţe. Pe locul al doilea sunt vehiculele şi armele de jucărie (16,5%), precum şi figurinele şi jucăriile de pluş (15,6%). Jocurile video şi pe computer, consolele şi articolele sportive sunt excluse din această categorie", relevă studiul realizat de agenţia de marketing Perceptum.
Studiul arată că piaţa locală este una extrem de competitivă pentru producătorii autohtoni, mai ales că peste 90% din jocurile şi jucăriile vândute în România provin din import. Un alt specific al pieţei autohtone de jucării este şi faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman.